//
کدخبر: ۳۰۳۰۶۸ //

خطر اوج گیری "کرونای انگلیسی" در کرمانشاه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از شناسایی 26 مبتلای کرونای انگلیسی در سطح استان خبر داد وافزود: از این تعداد 25 نفر یا در سفر و یا در دورهمی ها به این ویروس آلوده شده اند.

خطر اوج گیری "کرونای انگلیسی" در کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر ابراهیم شکیبا در گفت و گو با خبرنگار با اشاره به افزایش مبتلایان کرونای انگلیسی در استان گفت: در حال حاضر 26 فرد مبتلا در سطح استان شناسایی شده است.

وی افزود: متاسفانه 25 نفر از این افراد یا در سفر مبتلا شده و یا در دورهمی هایی که مسافرانی از دیگر استان ها داشته اند.

شکیبا گفت: این موضوع زنگ خطری برای تمام استان است که باید از سفر رفتن و مهمانی گرفتن در ایام نوروز به طور جد اجتناب کنند.

وی افزود: این توصیه ها تماما برای حفظ سلامت خود مردم است و مردم باید بدانند کرونای انگلیسی قدرت سرایت و نیز قدرت بیماری زایی بیشتری نسبت به کرونای معمولی دارد، بنابراین باید رعایت پروتکل ها با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گیرد.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه تصریح کرد: مهمانی رفتن و مسافرت می تواند به چرخش هرچه گسترده تر این ویروس در استان کمک کرده و کرمانشاه را گرفتار پیک چهارم کرونا کند.

وی افزود: چنانچه گرفتار پیک چهارم شویم، با توجه به انگلیسی بودن این موج قطعا بخش درمان استان دچار مشکل خواهد شد، بنابراین برای پیشگیری از این وضعیت همه باید هوشیار بوده و پروتکل ها با جدیت هرچه تمام‌تر رعایت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: رعایت پروتکل ها تنها به استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی خلاصه نمی شود و افراد در ایام نوروز باید به طور جد از مهمانی رفتن و مهانی گرفتن و نیز مسافرت رفتن اجتناب کنند.

شکیبا خاطرنشان کرد: کرونای انگلیسی در کنار خطرناک بودن برای افراد سالمند، متاسفانه قشر جوان و نوجوان را هم با قدرت بیشتری درگیر می کند، بنابراین هیچ کس از شر این ویروس در امان نیست و همه باید تا حد توان از ابتلا به این نوع ویروس پیشگیری کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۳۰۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان