//
کدخبر: ۳۰۲۹۳۰ //

کرونای انگلیسی در مازندران

با وجود آنکه مسئولان ستاد مقابله با ویروس کرونا در کشور و مازندران بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از هرگونه دورهمی و دید و بازدید تاکید کرده بودند، یک مهمانی پای ویروس کرونا را به مازندران باز کرد.

کرونای انگلیسی در مازندران

سید عباس موسوی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از ابتلا دو فرد جدید به کرونا جهش یافته انگلیسی در استان خبر داد و گفت: ۲ آزمایش کرونا انگلیسی در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران مثبت شد.

وی افزود: تست کرونا جهش یافته یک آقا و خانم اهل شهرستان قائمشهر که میزبان مسافرانی از استان قزوین بودند مثبت اعلام شد و هم اکنون این دو فرد مبتلا به ویروس کرونا انگلیسی و خانواده اش در قرنطینه خانگی به سر میبرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سرعت انتقال و شیوع ویروس جهش یافته کرونا، نسبت به ویروس قبلی بیشتر است، بر اهمیت استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شرکت نکردن در تجمعات و دورهمی هاو پرهیز از سفر و پذیرایی از مسافران نوروزی را بیش از پیش توصیه می‌شود.

موسوی در ادامه به این موضوع اشاره کرد که، در ۲۴ ساعت گذشته ۵۶ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی ادامه داد: در همین مدت ۶۰ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: هم اکنون ۴۱۹ فرد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری که از این تعداد ۹۲ نفر با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

همچنین بر اساس اعلام روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، در حال حاضر ۱۵۹ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

بر این اساس، در ۲۴ ساعت گذشته ۲۳ بیمار جدید بستری و ۲ بیمار هم ترخیص شدند، همچنین ۳۴ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

به گزارش فرتاک نیوز، هم‌اکنون ۵۷۸ فرد مشکوک به کرونا و یا بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در مراکز درمانی زیرنظر دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۲۹۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان