//
کدخبر: ۲۸۲۵۶۰ //

شکسته شدن همه رکوردهای "کرونا" در مهرِ کرمانشاه

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به رکوردزنی‌های دوباره کرونا گفت: در حال حاضر روزانه به طور میانگین 106 بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری می‌شوند که رکورد جدیدی محسوب می‌شود.

شکسته شدن همه رکوردهای "کرونا" در مهرِ کرمانشاه

دکتر محمودرضا مرادی در جلسه امروز(19 مهر) ستاد مدیریت و مقابله با کرونای استان کرمانشاه با اشاره به رکودزنی کرونا در مهر امسال گفت: متاسفانه تنها با گذشت چند روز از شروع پاییز شاهد شکسته شدن تمام رکوردهای کرونا در استان هستیم.

وی با اشاره به افزایش چشمگیری بستری ها و فوتی های کرونا گفت: در مهرماه بستری همزمان 528 نفر را هم در استان تجربه کردیم و در حال حاضر 506 نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند.

مرادی تصریح کرد: متاسفانه همچنین در همین ماه رکورد فوت 15 نفر در یک روز را هم تجربه کردیم و میانگین فوت روزانه در مهر ماه شش نفر است.

وی افزود: در حال حاضر میانگین روزانه بستری های کرونا به 106 نفر رسیده و این درحالی است که در پیک موج دوم کرونا این تعداد نهایتا حدود 95 نفر بود.

به گزارش فرتاک نیوز،این مسئول با اشاره به افزایش تخت های بستری بیماران کرونایی گفت: هفته گذشته مجبور شدیم دو بخش جدید را برای بستری بیماران کرونایی اضافه کنیم که به همین منظور 55 تخت در بیمارستان فارابی و 35 تخت در بیمارستان امام رضا(ع) به تعداد تخت های بیماران کرونایی استان اضافه شد.

وی افزود: اگر روند صعودی بستری های کرونا ادامه داشته باشد، احتمالا مجبور خواهیم شد بیمارستان امام رضا(ع) را به طور کامل به درمان بیماران کرونایی اختصاص دهیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه تخت های ICU ویژه بیماران کرونایی پُر شده گفت: طی دو هفته گذشته 21 تخت جدید اضافه کرده و هم اکنون در حال راه اندازی 12 تخت دیگر هستیم.

وی افزود: متاسفانه در موج جدید کرونا، تعداد بیماران بدحال افزایش یافته و برای همین هر تعداد که تخت بستری برای بیماران کرونایی داریم، باید به میزان 30 تا 50 درصد آنها تخت ICU داشته باشیم.

مرادی یادآور شد: هنوز کمبود تخت بستری در استان نداریم، اما اگر تعداد بیماران بستری افزایش یابد ممکن است به شرایطی برسیم که نیاز باشد سایر بخش های درمانی دربیمارستانهای مختلف هم تعطیل شده و به این بیماران اختصاص یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: این شرایط واقعا باید برای مردم استان یک هشدار باشد و بدانند اگر تعداد بیماران از حدی فراتر رود، امکان خدمات رسانی مطلوب امکان پذیر نخواهد بود.

وی افزود: این شرایط می‌طلبد که مردم بیش از پیش رعایت پروتکل های بهداشتی را داشته باشند و بدانند خطر کرونا در کمین همه افراد است و ممکن است خود آنها یکی از قربانیان کرونا باشند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۲۵۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان