//
کدخبر: ۲۷۲۲۰۶ //

وضعیت خوب ازدواج در کرمانشاه

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه از وضعیت خوب ازدواج در استان خبر داد و افزود: کرمانشاه رتبه چهارم ازدواج در کشور را دارا است.

وضعیت خوب ازدواج در کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

صادق خدادادی به مناسبت "هفته ازدواج" (اول تا هفتم مرداد) در گفت و گو با خبرنگار ، با اشاره به وضعیت خوب ازدواج در استان، گفت: نرخ ازدواج در کرمانشاه در سال گذشته 7.7 به ازای هر هزار نفر جمعیت بوده و با این آمار سال گذشته در رتبه چهارم ازدواج در کشور قرار گرفتیم.

وی افزود: میانگین نرخ ازدواج در کشور 6.4 به ازای هر هزار نفر جمعیت است و کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

خدادادی خاطرنشان کرد: تنها سه استان کردستان با نرخ ازدواج 8.3، اردبیل با نرخ ازدواج 8.1 و سیستان و بلوچستان با نرخ ازدواج 7.9 بالاتر از کرمانشاه قرار دارند.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه میانگین سن ازدواج بار اول را در زنان استان طی سال گذشته را 23.8 سال و در مردان 28.2 سال اعلام و تصریح کرد: در این زمینه تقریبا با میانیگن کشوری برابر هستیم.

وی خاطرنشان کرد: میانگین سن ازدواج مردان استان در 10 سال گذشته حدود دو سال و در زنان حدود 1.5 سال افزایش یافته است.

وی از سیر کاهشی ازدواج در کشور و استان طی سالهای اخیر خبر داد و افزود: علت اصلی این امر به دلیل کاهش جمعیت جوانان در آستانه ازدواج است.

خدادادی تصریح کرد: عوامل مختلفی در کاهش ازدواج موثر هستند، اما دلیل اصلی به کاهش جمعیت جوانان کشور برمی‌گردد و اگر این روند ادامه داشته باشد قطعا در سالهای آتی با کاهش بیش از پیش نرخ ازدواج مواجه خواهیم شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۲۲۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان