//
کدخبر: ۲۷۰۲۴۲ //

اگر مردم با کادر درمان همراهی نکنند روزهای سختی خواهیم داشت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: اگر مردم با کادر درمان همراهی نکنند روزهای سخت‌تری را پیش رو خواهیم داشت.

اگر مردم با کادر درمان همراهی نکنند روزهای سختی خواهیم داشت
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر "علی اصغر خیرخواه" در گفت و گو با خبرنگار با ابراز نگرانی از وضعیت فعلی شیوع کرونا در جنوب کرمان گفت: این که مردم در این منطقه تا مدت ها خطر ویروس کرونا را باور داشتند به نوعی در قطع زنجیره انتقال‌ دچار مشکل بودیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به مصوبات ستاد پیشگیری از کرونا در جنوب استان کرمان اشاره کرد و افزود: اعمال برخی از محدودیت ها طی روزهای اخیر در کاهش آمار مراجعات به مراکز درمانی تاثیر داشته و این مهم طی هفته های آینده قابل ارزیابی خواهد بود.

خیرخواه آغاز بکار فعالیت صنوف را بعد از تعطیلی یک هفته‌ای بر اساس پروتکل های تعریف شده عنوان کرد و گفت: اگر چه بازاریان و صنوف تاکنون با مجموعه های بهداشتی و درمانی همکاری داشته اند اما اگر هشدارهای بهداشتی را در راستای تامین سلامت عمومی رعایت نکنند، بدون شک تعطیل خواهند شد.

وی بر لزوم مطالبه گری مردم در اجرای مصوبات ستاد پیشگیری از کرونا تاکید کرد و گفت: انتظار است مردم‌ در مواقع برخورد با کسانی که سلامت عمومی را تهدید می کنند با دستگاهای ذیربط همراهی کنند و نظاره گر نباشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت استفاده اجباری از ماسک را توسط مردم و ادارات دولتی در روند نزولی مبتلایان موثر عنوان کرد و افزود: استفاده از ماسک باید در جامعه نهادینه شود و همه باید به این نکته توجه داشته باشند که آیا خطر ویروس بیشتر است و یا استفاده  از ماسک؟

خیرخواه از اوج خدمات رسانی و پیک مراجعان به مراکز درمانی خبر داد و با ابراز تاسف گفت: تعداد تخت های پیش بینی شده برای بیماران کرونایی در جنوب استان کرمان تقریبا به صورت کامل اشغال و فول هستند و تعدادی نیز مریض بدحال داریم که اگر بار مراجعین افزایش یابد در خدمات رسانی دچار مشکل خواهیم شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با توجه به آمار رو به رشد مبتلایان و بستری شدگان در زمینه تهیه اکسیژن مورد نیاز مشکلی وجود ندارد، گفت‌: در این زمینه مشکلی نداریم اما دچار کمبود هستیم. اگر در گذشته هفته یک بار نسبت به پُر کردن کپسول های اکسیژن اقدام می شده است در حال حاضر این کار روزی سه الی چهار دفعه انجام می شود و این یعنی بار مراجعین زیاد شده است و تقاضای اکسیژن نیز افزایش پیدا کرده است.

وی از تهیه برخی زیرساخت های مورد نیاز برای خدمات به بیماران بستری در جنوب کرمان خبر داد و گفت‌: اگر چه در تامین نیازها و زیرساخت های بهداشتی و درمانی اقداماتی صورت گرفته است اما اگر بار مراجعات به همین روال پیش برود با مشکل روبرو می شویم.

خیرخواه آمار مرگ و میر و تعداد بستری شدگان را هشدار جدی برای سلامت عمومی جامعه دانست و گفت: در حال حاضر تعداد ۳۷ بیمار مشکوک و ۳۶ مورد بستری مثبت قطعی ابتلا به کووید ۱۹ داریم که اگر این آمار افزایش پیدا کند امکانات پاسخگو نخواهند بود.

وی از رسانه ها خواست بیش از این در راستای استفاده‌ عمومی از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی تلاش کنند و اظهار کرد: مدیران مراکز درمانی اذعان دارند بعد از تعطیلی صنوف پُرریسک یک تنفس جزئی برای کادر درمان ایجاد شده اما در مجموع نتیجه این محدودیت ها طی هفته ها و روزهای آینده مشخص خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با استمداد از مردم توجه به تذکرات و نگرانی های رهبر معظم انقلاب را در استفاده از ماسک و خستگی کادر درمان خواستار شد و گفت: سخنان رهبر معظم انقلاب انقلاب موجب دلگرمی کادر درمان است و نگاه ایشان به زحمات مدافعان سلامت می تواند چراغ راه مردم و مسوولان باشد و با رعایت دستوالعمل های وزارت بهداشت از جمله  خود مراقبتی، شستشوی دست ها، خودداری از تجمع و سفرهای غیرضروری، در خانه ماندن و استفاده از ماسک می‌توان این شرایط را پشت سر گذاشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۰۲۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان