//
کدخبر: ۲۵۵۶۰۳ //

۲۱ کارگاه تولیدی اقلام بهداشتی برای مقابله با کرونا در مازندران راه اندازی شد

مسئول بسیج دانشجویی مازندران از راه‌اندازی ۲۱ کارگاه تولیدی اقلام بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا در این استان راهخبر داد و گفت: مجری این کارگاه‌ها بسیج دانشجویی مازندران بوده است.

۲۱ کارگاه تولیدی اقلام بهداشتی برای مقابله با کرونا در مازندران راه اندازی شد
به گزارش فرتاک نیوز،

سیدامیر سادات کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ضمن گرامیداشت ایام نیمه شعبان اظهار کرد: در کل استان مازندران ۳۶ گروه جهادی فعال برای مقابله با ویروس کرونا فعالیت می‌کنند که  این گروه  حدود هزار و ۶۸ نفر از افراد دانشگاهی و افراد محلات مختلف را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه از کل گروه‌های جهادی نزدیک به هزار و ۱۰۰ نفر افراد دانشجو  هستند، تصریح کرد: این دانشجویان در رشته‌های مختلف پزشکی، فنی و غیره برای مقابله با ویروس کرونا در مازندران فعالیت دارند.

مسئول بسیج دانشجویی مازندران با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۱۲۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی تولید و در بین مردم  توزیع شده است، گفت: این محلول برای ضدعفونی کردن محیط هم مورد استفاده قرار گرفته است.

سادات کرمی خاطرنشان کرد: ۲ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده دست هم توسط بچه‌های دانشگاه علوم پزشکی مازندران تهیه شده و در اختیار بیمارستان‌ها قرار گرفت.

وی افزود: استان مازندران جزو استان‌هایی بوده که در حوزه تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده بی نیاز بوده است  و بسیج دانشجویی استان هم توانسته بخش عمده‌ای از نیازهای این استان را با همت بسیج جامعه زنان محلات و بسیج نواحی محلات تامین کند.

مسئول بسیج دانشجویی مازندران ادامه داد: تا به امروز توانستیم ۲۶۰ هزار ماسک با نوع N95 و سه لایه در این استان تولید کنیم.

سادات کرمی تصریح کرد: تولید ۶ هزار و ۳۰۰ گان پزشکی، هزار کلاه بهداشتی، هزار دستکش یکبار مصرف، ۳ هزار شیلد محافظ صورت، ۳ هزار پاپوش، ۶ هزار آستین یکبار مصرف در تنکابن نیز از دیگر اقدامات قرارگاه مبارزه با کرونای بسیج دانشجویی استان بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۵ هزار بسته بهداشتی تا به امروز در بین مردم توزیع شده است، تاکید کرد: ۳۰۶ بسته معیشتی در بین اقشار نیازمند در شب نیمه شعبان توزیع شد.

مسئول بسیج دانشجویی مازندران با اشاره به اینکه امشب ۳ هزار و ۶۰۰ بسته شب عیدی در بیمارستان‌ها توزیع خواهد شد، گفت: این بسته شب عیدی شامل یک شاخه گل  و آب میوه طبیعی است که  بین بیماران کرونایی و مدافعان سلامت توزیع می‌شود و به انضمام آن ۹۱ نفر از بچه‌های علوم پزشکی ما هم برای کمک به کادر درمان پیوستند.

سادات کرمی در پایان ضمن تشکر از گروه‌های جهادی استان مازندران یادآور شد: طبق فرمایش حضرت آقا هر چه به جوانان اعتماد کنیم و حداقل امکانات را در اختیارشان قرار دهیم در همه زمینه‌ها موفق خواهیم شد که این جهاد در بین مردم نمونه مصداقی از سخنان مقام معظم رهبری است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۵۶۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان