//
کدخبر: ۲۴۹۰۵۱ //

هدایت تحصیلی، فرایندی ۳ساله است/ آغاز هدایت تحصیلی از ابتدای سال ۹۸ برای پایه نهمی‌ها

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه هدایت تحصیلی یک فرایند سه ساله است، گفت: در نظام جدید آموزشی، دانش آموزان آماده می‌شوند تا رشته و شاخه مورد نظر خودشان را برای آموزش‌های نیمه تخصصی دوره دوم آغاز کنند.

هدایت تحصیلی، فرایندی ۳ساله است/ آغاز هدایت تحصیلی از ابتدای سال ۹۸ برای پایه نهمی‌ها
به گزارش فرتاک نیوز،

 پانته‌آ دُری با بیان اینکه هدایت تحصیلی یک فرایند سه ساله است، گفت: با توجه به شیوه‌نامه‌های کنونی وزارت آموزش و پرورش، هدایت تحصیلی از پایه هفتم در دوره متوسطه اول آغاز می‌شود، در پایه هشتم استمرار پیدا می‌کند و اوج مراحل تصمیم‌گیری آن در پایه نهم تحصیلی در آخرین سال دوره متوسطه اول صورت می‌گیرد.

دری ادامه داد: در نظام جدید آموزشی، دانش آموزان آماده می‌شوند تا رشته و شاخه مورد نظر خودشان را برای آموزش‌های نیمه تخصصی دوره دوم آغاز کنند.

معاون وزارت آموزش و پرورش درباره زمان آغاز هدایت تحصیلی گفت: از ابتدای سال تحصیلی ۹۸ این فرآیند به شکل جدی در پایه نهم آغاز شده است و بخش مشاوره‌ای آن در حال اجرا است. هدایت تحصیلی به شیوه سال‌های گذشته انجام می‌شود و با توجه به اینکه هدایت تحصیلی در طول زمان انجام می‌شود و حجم زیادی از مراحل اجرایی در آن وجود دارد باید به تدریج صورت بگیرد تا دستورالعمل جدیدی ابلاغ نشود، دستورالعمل‌های قبلی به قوت خودش باقی است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه چرایی و چیستی هدایت تحصیلی بر کسی پوشیده نیست، عنوان کرد: هر الگویی در زمینه شکل هدایت تحصیلی اجرا شود، درگیر نحوه اجرا خواهد بود؛ در واقع بخشی از کاستی‌های هدایت تحصیلی به نحوه اجرا مربوط است و ساختار کمتر نقش دارد.

وی در عین حال درباره میزان اثربخشی هدایت تحصیلی اذعان کرد: برای هدایت تحصیلی یک شرط لازم یعنی کف نمرات هدف گذاری شده را داریم و این حداقل استاندارد از سال‌های قبل وجود داشته است. اما شرط کافی این است که بررسی از شرایط دانش آموز صورت می‌گیرد و با توجه به اینکه در دروس دیگر چه نمراتی کسب کرده است و ظرفیت خالی رشته ها چه میزان است، دانش آموز را به سمت رشته‌ای خاص هدایت می‌کنیم.

 دری در یک برنامه رادیویی اضافه کرد: بین آنچه اتفاق می‌افتد با رضایت ذینفع فاصله وجود دارد و هنر مشاوره اینجا است که دانش آموز را بر اساس شرایط بازار و استعدادها و همچنین نمرات کسب شده به سمت رشته‌ای خاص هدایت کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۹۰۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان