//
کدخبر: ۲۳۱۹۳۲ //

۹ سازمان و دستگاه برای تبدیل فاینانس به واگن مترو دخیل هستند

رئیس شورای سالامی شهر تهران با اشاره به این مطلب که می‌توان از فاینانس هزار میلیاردی برای تأمین واگن های مترو استفاده کرد گفت: مشکل اینجاست که 9 سازمان و دستگاه در مسیر تبدیل این فاینانس به واگن دخیل هستند.

9 سازمان و دستگاه برای تبدیل فاینانس به واگن مترو دخیل هستند
به گزارش فرتاک نیوز،

محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز در برنامه صبح بخیر ایران در خصوص توسعه حمل و نقل عمومی و به خصوص افزایش واگن‌های مترو تهران و ورود اتوبوس‌های جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی گفت:‌ 9 سازمان برای آنکه فاینانس مربوط به تأمین واگن‌ها و اتوبوس‌ها به نتیجه برسد مسئولیت دارند.

وی گفت:‌ در بروکراسی موجود اولاً باید وزارت کشور و بخش معاونت عمرانی دستورات لازم را بدهد بعد از آن شرکت مترو باید مشخصات مربوط به واگن‌ها را بر اساس مشخصات ایستگاه‌ها و خطوط مترو تعیین کند. پس از این باید مشخصات به سازندگان داخلی داده شود زیرا باید 51 درصد از تجهیزات مترو تولید داخل باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: بعد از آن باید به سراغ صندوق ذخیره ارزی برویم که تأمین اعتبار آن را انجام دهد. در خان بعدی به بانک مرکزی می‌رسیم که باید مشکلات ارزی آن را حل کند و در مرحله بعدی باید به سراغ سازمان برنامه و بودجه برویم که در تعامل با وزارت نفت اقدامات لازم را انجام دهد و حالا بعد از همه این‌ها باید به سراغ سیستم بانکی برویم تا یک بانک عامل مسئولیت فاینانس را قبول کند و پیش‌پرداخت تولید و واردات را بپردازد.

هاشمی گفت: بعد از اینکه تازه پیش‌پرداخت به شرکت‌های تولیدی داده می‌شود آنها باید به بانک عامل تضمینی برای اجرای کار بدهند.

وی ادامه داد: این‌ها مراحل پیش‌رو برای تأمین واگن برای مترو تهران است که به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها بین مسئولین و حتی مشکلاتی که وجود دارد نظیر تحریم‌ها کارها کند پیش می‌رود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا این مسئولینی که شما از آنها نام بردید تا به حال دور یک میز جمع شده‌اند و در این باره با هم صحبت مشترک کرده‌اند، گفت: بله، این اتفاق افتاده است و اخیراً هم چنین جلسه‌ای برگزار شده است و البته این نکته را هم بگویم که عموماً مسئولین رده یک این سازمان‌ها دور هم جمع نمی‌شوند بلکه مدیرکل‌های خود را به این جلسات می‌فرستند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اخیراً از آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور خواستیم تا جلسه ویژه ترتیب دهد تا همه این افراد دور هم جمع شوند که ایشان هم قبول کردند و جلسه پس از برگزاری هیأت دولت و با حضور همه این مسئولین برگزار شد و همه این مسئولین هم در آن جلسه قول دادند که اقدامات لازم را انجام دهند.

هاشمی گفت:‌ مصوبه دولت برای تأمین اتوبوس در کل کشور به تعداد 19 هزار اتوبوس بود ولی امروز این عدد به دلیل نبود اعتبارات لازم به 3 هزار عدد برای تهران و 3 هزار عدد دیگر برای سایر شهرهای کشور رسیده است.

وی گفت: اما باز هم سر همین مصوبه باقی نماندند و چون پول کم آمده بود این عدد را نصف کردند و تعداد اتوبوس‌های تهران به 1500 عدد رسید و تعداد اتوبوس‌های سراسر کشور هم در 1500 عدد متوقف شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: نتیجه این اقدام این است که ما در تهران باید 9 هزار اتوبوس داشته باشیم که عمده آنها هم باید برقی باشد در حالی که امروز حدود 6 هزار اتوبوس داریم که عمر بیشتر آنها هم بین 8 تا 11 است و به سن فرسودگی رسیده‌اند و در نتیجه همین‌ها هم آلودگی مضاعف ایجاد می‌کنند.

هاشمی گفت: در مترو هم ما به هزار تا دو هزار واگن نیاز داریم که آن هم قول‌هایی داده‌اند برای تأمین اعتبارش اما هنوز قطعی نشده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۱۹۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان