//
کدخبر: ۱۹۵۳۴۸ //

پرداخت طلب ۱۰ هزار میلیارد تومانی وزارت بهداشت از تامین اجتماعی هفته آینده آغاز می شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تامین اجتماعی پرداخت طلب ۱۰ هزار میلیارد تومانی وزارت بهداشت را از هفته آینده آغاز می کند و این مبلغ به صورت نقدی به بیمارستان ها پرداخت می شود.

پرداخت طلب 10 هزار میلیارد تومانی وزارت بهداشت از تامین اجتماعی هفته آینده آغاز می شود
به گزارش فرتاک نیوز،

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تامین اجتماعی پرداخت طلب ۱۰ هزار میلیارد تومانی وزارت بهداشت را از هفته آینده آغاز می کند و این مبلغ به صورت نقدی به بیمارستان ها پرداخت می شود.

سعید نمکی روز سه شنبه در برنامه ملی توانمندسازی روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور که در سالن همایش های رازی برگزار شد، افزود: این مبلغ را پس از دریافت، به صورت نقدی به بیمارستان ها پرداخت می کنیم و پرداخت ها به صورت اوراق نخواهد بود.

وی اظهار داشت: سر و سامان دادن به منابع نظام سلامت از مهمترین اولویت های بنده است؛ بر این اساس، بیمارستان ها باید خریدهای خود را منطقی کنند.

نمکی با بیان اینکه تمام خدمات نظام سلامت در بیمارستان ها انجام می شود، اظهار داشت: امروزه توانمندی‌های نظام سلامت در قالب ارایه خدمات بسیار گسترش یافته است، به طوری که دیگر نیاز به اعزام بیمار برای درمان به خارج از کشور نیست و اعزام بیمار در مناطق محروم به مراکز درمانی به هفت دقیقه رسیده است.

وزیر بهداشت ادامه داد: همچنین ۹۷ درصد داروها در داخل کشور تامین می شود و تنها سه درصد وارداتی است و برای خودکفایی این سه درصد دارو نیز برنامه های اساسی داریم.

کاهش هزینه های پرداختی از جیب مردم

نمکی اضافه کرد: طرح تحول سلامت به خوبی توانسته است هزینه های پرداختی از جیب مردم را کاهش دهد و باعث شده پزشکان زیادی در مناطق محروم به طبابت مشغول شده و ماندگار شوند.

نمکی، با بیان اینکه باید در جهت اصلاح هتلینگ و زیرساخت های بیمارستانی نیز اقدامات موثری انجام شود، اظهار داشت: توزیع امکانات در مناطق مختلف کشور باید به درستی و عادلانه انجام شود تا به جای گسترش بخش های آی سی یو و سی سی یو تلاش کنیم پای هیچ فردی به این بخش ها باز نشود.

وزیر بهداشت با اظهار تاسف از اینکه برخی بیمارستان ها بیمار را در راهروها بستری می کنند، گفت: باید در حوزه بیمارستانی هلدینگ تشکیل شود، به طوری که بیمارستان‌های بزرگ بیمارستان‌های کوچک را به شکل زنجیره‌ای اداره کنند تا بیماری در راهرو نخوابد و روسای بیمارستان ها باید به ما در این راه کمک کنند.

نمکی تاکید کرد: هر تصمیم‌گیری ما به جای اینکه پیوست سلامت، اجتماعی و محیط زیستی داشته باشد باید پیوست حمایت از فقرا داشته باشد و نباید چراغ امید مردم فرودست را خاموش کنیم.

وی افزود: بحث اقتصادی شدن بیمارستان‌ها را باید جدی بگیریم ضمن اینکه باید سیستم مالی بیمارستان‌ها تغییر کرده و به سمت سیستم‌های مدرن مالی حرکت کنیم و فاصله پرداخت بخش‌های مختلف کادر پزشکی، نرم‌هایی داشته باشد.

وزیر بهداشت در عین حال افزود: باید برای بخش خصوصی انگیزه ایجاد کنیم و نیروی طرح مجانی به آنها بدهیم.

مجوز استخدام ۲۰ هزار نیرو صادر شد

وی در مورد مشکلات نیروی انسانی در بیمارستان‌ها، گفت: مجوز استخدام ۲۰ هزار نیرو را گرفته‌ایم که ۱۰ هزار نیروی آن در نیمه اول امسال و ۱۰ هزار نیرو نیز در نیمه دوم سال جذب می‌شوند.

نمکی تصریح کرد: شیوه اداره بیمارستان های دانشگاهی و هیات امنایی و دادن اختیارات به آنها نیز باید مورد بررسی و توجه قرار گیرد.

,وی در ادامه به اجرای طرح کنترل فشار خون در کشور اشاره کرد و افزود: حدود ۴۰ درصد جمعیت کشور که به پرفشاری خون مبتلا هستند، از مشکل خود آگاهی ندارند.

نمکی اظهار داشت: سالانه ۳۸۰ هزار مرگ و میر در کشور رخ می دهد که ۹۷ هزار مرگ مربوط به فشار خون بوده و ۱۶۱ هزار نفر به دلیل فشار خون و بیماری‌های مرتبط با آن از دست رفته‌اند.

نمکی همچنین در مورد راه‌اندازی پرونده الکترونیک گفت: این طرح آماده است و منتظر هستیم رئیس‌جمهوری برای رونمایی و افتتاح آن شرکت کرده و این در حالی است که اکنون همه مردم پرونده الکترونیک سلامت دارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۵۳۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان