//
کدخبر: ۱۹۰۹۰۲ //

موفقیت پزشکان شیرازی در نجات جان کودکان دارای مشکل ریوی

عضو تیم جراحی جنین دانشگاه علوم پزشکی شیراز از موفقیت پزشکان در بازسازی شریان پنهان کودکان خبر داد.

موفقیت پزشکان شیرازی در نجات جان کودکان دارای مشکل ریوی
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، محمدرضا ادراکی در خصوص این رویداد مهم علمی توضیح داد: یکی از مشکلات شناخته شده دستگاه تنفسی، نبود یک شریان ریه است که به باور پزشکان، در این دسته از کودکان یکی از شریان های ریوی تشکیل نشده و همین مشکل، زندگی دشواری را برای فرد رقم می زد.

این فوق تخصص قلب کودکان و نوجوانان ادامه داد: تیم پزشکان دانشگاه علوم پزشکی شیراز پس از یک و نیم سال پژوهش، متوجه وجود شریان ریوی مخفی در این بیماران شدند و در یک موفقیت تیمی، این شریان با استفاده از استنت قلبی بازسازی و ترمیم شد.

وی با اشاره به اینکه این درمان برای نخستین مرتبه در کشور و در دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شده است: افزود: براساس مستندات پزشکی تا کنون این روش درمانی در دنیا بر روی ۱۰ بیمار انجام شده که پنج مورد آن در شیراز با موفقیت انجام شده است.

این فوق تخصص قلب کودکان و نوجوانان با تشریح بیشتر این دستاورد پزشکی گفت: برای دست یابی به این روش، پس از انجام آنژیوگرافی قلبی و با استفاده از روش های دیگر تشخیصی، مطمئن شدیم که نشانه هایی از این شریان مخفی در بدن این نوع بیماران وجود دارد و با یافتن این شریان با استفاده از استنت گذاری، نسبت به بازسازی و ترمیم آن اقدام شد.

دکتر ادراکی اضافه کرد: پس از چند ماه این شریان با روش جراحی قلب به شریان اصلی ریه متصل می شود و بیمار می تواند همانند دیگر افراد با دو ریه زندگی کند.

این عضو تیم جراحی جنین دانشگاه علوم پزشکی شیراز، کاربرد این روش درمانی را مربوط به گروه سنی کودکان عنوان کرد.

دکتر ادراکی با اشاره به همکاری تیمی در دستیابی به این موفقیت پزشکی و کسب افتخار برای دانشگاه علوم پزشکی شیراز و بیمارستان نمازی از تلاش و همکاری دکتر «حمید آموزگار»، دکتر «نیما مهدی زادگان» و دکتر «حمید محمدی» در این زمینه قدردانی کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۰۹۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان