//
کدخبر: ۱۵۸۱۷۲ //

ارتباط مستقیم توسعه حمل و نقل عمومی با کاهش ترافیک معابر

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: توسعه حمل ونقل عمومی با کاهش ترافیک شهری ارتباط مستقیم دارد.

ارتباط مستقیم توسعه حمل و نقل عمومی با کاهش ترافیک معابر
به گزارش فرتاک نیوز،

سرهنگ "فضل الله شیری" ضمن تاکید بر این که توسعه حمل و نقل عمومی باعث کاهش ترافیک می‌شود، اظهار داشت: علاوه بر این، گسترش حمل و نقل همگانی با کاهش حوادث ترافیکی و قربانیان ناشی از آن را نیز در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: حمل ونقل عمومی کارآمد، در دسترس و ارزان نقش بسیاری زیادی در ایجاد انگیزه و میل به استفاده از حمل ونقل عمومی می تواند ایفا کند و علاوه بر آن فعالیت ناوگان حمل ونقل عمومی فرسوده نیز خطر ساز است.

سرهنگ شیری تصریح کرد:متاسفانه سیستم حمل ونقل عمومی اتوبوس اعم از خطوط اتوبوس دورن شهری وسرویس ادارات و دانشگاه ها فرسوده است واین بسیار خطرناک است.

رئیس پلیس راه استان افزود: موضوع معاینه فنی خودروها بسیار با اهمیت است وپیمانکاران وادارات نیز در موقع انتخاب سرویس به این موضوع  توجه کنند.  

وی با بیان اینکه یکی از دلایل اصلی تصادفات رانندگی، تردد خودروهای حادثه ساز است که عموما فاقد معاینه فنی هستند، تصریح کرد: هرچه موضوع معاینه فنی جدی گرفته شودبه همان میزان شاهد ایمنی در تردد شهری خواهیم بود.

سرهنگ شیری در پایان گفت: تازمانی که  حمل ونقل عمومی ارزان ودر دسترس وبا پوشش کلیه شهرک ها وبامدیریت مناسب خطوط سرویس دهنده صورت نگیرد مدیران شهری باید شاهد تردد خودرو های تک سرنشین و مسافرکش های شخصی در سطح شهرها  را داشته باشند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۸۱۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان