//
کدخبر: ۱۵۷۵۷۹ //

طرحی جدید برای نوسازی تاکسیرانی

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: در حال حاضر در تهران 18 هزار ناوگان فرسوده وجود دارد و از سال گذشته ارائه خودرو محدود و تقریباً متوقف شده است.

طرحی جدید برای نوسازی تاکسیرانی
به گزارش فرتاک نیوز،

سامانه «فارس من» با هدف پیگیری مستقیم مسائل و مشکلات مردم راه‌اندازی شده است و در سریع‌ترین زمان به پیگیری موارد اعلامی می‌پردازد.

شهروندان در "فارس من" خواستار"نوسازی ناوگان تاکسی های درون شهری شدند."

هموطنان عنوان کردند«با توجه به اولویت دولت در خصوص کاهش آلایندگی های زیست محیطی و همچنین کاهش سوخت یکی از وظایف مهم دولت نوسازی ناوگان فرسوده علی الخصوص حمل و نقل عمومی می باشد. در این راستا لازم است کلیه ارکان اجرایی اعم از خودرو سازان بانک های عامل و متولی نوسازی در شهرها تاکسیرانی ها و در کل وزارت کشور تسهیلات ویژه ای را برای نوسازی در نظر بگیرند. پیرو بررسی های صورت گرفته نوسازی ناوگان بیش از 7 ماه است که به دلیل عدم تامین خودرو توسط خودروسازان با کندی انجام می شود و عملا کسی پاسخگو نمی باشد.»

علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در این باره به خبرنگار فارس، گفت: در حال حاضر در تهران 18 هزار ناوگان فرسوده وجود دارد و از سال گذشته ارائه خودرو محدود و تقریباً متوقف شده است.

وی با بیان اینکه در سال 95، 12 هزار تاکسی نوسازی شده است، گفت: در سال 96 حدود 4 هزار تاکسی و  امسال 700 تاکسی نوسازی شده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه طرحی را برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی مطرح کرده‌ایم، گفت: در این طرح رانندگانی که ماشین‌های آنها فرسوده است و این امکان برایشان فراهم است که خودروی با شرایط مشخص خریداری کنند، می توانند  پلاک تاکسی خود را به خودوری مورد نظر منتقل و رنگ ماشین را تغییر دهند.

به گفته قنادان، این مصوبه نیازمند تصویب شورای عالی ترافیک است و در نوبت بررسی است.

وی گفت: به عنوان مثال راننده‌ای حاضر است خودروی پژو 405 مدل 94 را خریداری کند و بعد پلاک و رنگ آن را تعویض کند؛ این تنها راهکار در شرایط موجود است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه با وزارت صنعت و ادارات مربوطه تماس گرفته‌ایم، گفت: آنها می‌گویند توان ارائه ناوگان ندارند و همچنین موضوع در حالت بلاتکلیفی است اما این طرح در صورت تصویب می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

به گفته قنادان در جلسه ای که با مسئولان وزارت صنعت داشتیم، قرار شد تا پایان سال ۴ تا ۵ هزار خودرو تحویل دهند و این موضوع در تعهدات آنهاست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۷۵۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان