//
کدخبر: ۱۳۷۴۷۹ //
سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان:

فروشگاه‌های عرضه لوازم جانبی حیوانات خانگی از ورود به حوزه دامپزشکی خودداری کنند

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه از دارندگان حیوانات خانگی خواست دارو و درمان حیوانات خود را در درمانگاه‌های اختصاصی دام کوچک انجام دهند و از تهیه دارو و انجام درمان این حیوانات در فروشگاه‌های عرضه لوازم جانبی حیوانات خانگی اکیداً خودداری کنند.

فروشگاه‌های عرضه لوازم جانبی حیوانات خانگی از ورود به حوزه دامپزشکی خودداری کنند
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر صیاد غلامی سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان به بازدید اکیپ دامپزشکی از فروشگاه‌های عرضه لوازم جانبی حیوانات خانگی در شهرستان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این فروشگاه‌ها تنها مجاز به عرضه لوازم جانبی هستند و مجوز فروش دارو و انجام امور درمانی حیوانات را ندارند.

او هرگونه ارائه مشاوره دارویی و درمانی، فروش دارو، تزریق واکسن و انجام فعالیت‌های درمانی حیوانات کوچک در این فروشگاه‌ها را غیرقانونی و تخلف دانست و افزود: دامپزشکی با متخلفان به صورت قانونی برخورد می‌کند.

غلامی با بیان اینکه در شهر کرمانشاه چهار فروشگاه عرضه لوازم جانبی حیوانات خانگی فعالیت دارد، گفت: این فروشگاه‌ها تنها در حوزه کاری خود مجاز به فعالیت هستند و نباید وارد حیطه فعالیت‌های دامپزشکی شوند.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت: اکنون یک بیمارستان دامپزشکی و چهار درمانگاه اختصاصی دام کوچک در شهرستان کرمانشاه فعال است از دارندگان حیوانات خانگی خواست امور دارویی و درمانی حیوانات خود را از طریق این مراکز دامپزشکی انجام دهند.

دکتر غلامی ادامه داد: در بازدید از فروشگاه های عرضه لوازم جانبی حیوانات خانگی در زمینه عدم ورود به مسائل حوزه دامپزشکی هشدار دادیم و توصیه کردیم که تنها در حوزه کاری خود فعالیت کنند.

او افزود: هم اکنون در استان کرمانشاه 57 درمانگاه و مرکز مایه کوبی، چهار درمانگاه اختصاصی دام کوچک، 11شرکت پخش استانی دارو و واکسن، 55 واحد داروخانه دامپزشکی و چهار آزمایشگاه فعال است.

خبرنگار: طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۷۴۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان