//
کدخبر: ۱۳۲۸۱۲ //

راه اندازی مرکز تخصصی سکته حاد در استان کرمانشاه

راه اندازی مرکز تخصصی سکته حاد در استان کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر تورج شیرزادیان مدیر تجهیزات پزشکی استان کرمانشاه در معاونت غذا و دارو گفت: به زودی شاهد راه اندازی مراکز تخصصی سکته حاد در استان کرمانشاه خواهیم بود.

او افزود:تجهیزات مربوط به این حوزه خریداری شده است وپنج دستگاه سی تی اسکن هم به زودی وارد استان خواهد شد.

مدیر تجهیزات پزشکی در استان کرمانشاه در ادامه افزود: خوشبختانه با تدابیری که با مدیریت دانشگاه در حوزه ملزومات مصرفی پزشکی انجام گرفته بحث قیمت گذاری حل شده و جایگاه تجهیزات پزشکی استان کرمانشاه در زمره برترین های سطح کشوراست.

دکتر حسین رضاپور مدیریت دارو ومواد تحت کنترل استان کرمانشاه نیز گفت:دغدغه ما درمعاونت غذا و دارو در رتبه اول غذاست ودر رتبه  دوم دارو. که درصد بالایی از مردم ما از آن استفاده می کنند.

او افزود: کمبود دارو وجود داشته ولی ما با همکاری در سطح دانشگاه توانستیم دارو را به دست مصرف کننده برسانیم داروهایی را که کم بوده در اختیار داروخانه های خاصی قرار دادیم  که مردم راحت تر بتوانند به این داروها را دسترسی  پیدا کنند وی در ادامه گفت:51 شرکت دارویی در سطح استان داریم که همکاری خوبی با ما داشتند و توانستیم سهمیه استان را تهیه کنیم و 45 مجوز تاسیس داروخانه جدید را اعلام کردیم که 25 مجوز آن تحویل داده شده است و31 داروخانه شبانه روزی درسطح استان داریم.

 دکتروریا رحیمی رئیس اداره تحقیق و اداره امور بیمارستان‌ها نیز گفت: وظیفه ما این است که تهیه دارو ونیازهای استان را به حداقل برسانیم و داروها را در شرایط مناسبی قرار دهیم وی افزود: حجم داروها که زیاد شود باید فضای مناسب‌تری را هم برای ایمن نگه داشتن  داروها آماده کنیم در همین راستا بحث اصلاح ساختار فضای فیزیکی و فضای مرتبط با فضای  داروها را در کلیه  بیمارستان ها اعلام شد و کلیه هزینه های این اصلاحات را معاونت غذا و دارو پرداخت کرد.

او افزود: در شهرستان‌های مختلف انبار دارویی و ملزومات پزشکی و فضای داروخانه یا اضافه شده یا احداث شده است و شرایط استاندارد از نظر سرمایش و گرمایش،ایمنی و هشدار،و قفسه بندی انبار و داروخانه آماده سازی شد.و در برخی موارد نیز در حال آماده سازی است.

 رحیمی در ادامه تصریح کرد: سامانه تلفنی رایگان 190در خدمت مردم است تا در مورد داروها و عوارض احتمالی و نحوه استفاده آنها سوال شود و همچنین در صورت کمبود دارو میتوانند آدرس داروخانه یا بیمارستانی که دارودر آن وجود دارد را از کارشناسان مربوطه جویا شوند.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۲۸۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان