//
کدخبر: ۱۲۶۷۹۳ //
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه:

امسال در شهر نجف در جوار حرم امیر المومنین هم خدماتی به زائرین خواهیم داشت

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه برنامه‌های سوگواری بصیرت عاشورایی را تشریح کرد.

امسال در شهر نجف در جوار حرم امیر المومنین هم خدماتی به زائرین خواهیم داشت
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت‌الاسلام آیت‌الله عباسیان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در حادثه عاشورا پیام‌های ارزنده‌ای وجود دارد ومقام دین را برتر از جان انسان گوشزد می‌کند.

او در تشریح برنامه‌های بصیرت عاشورایی افزود: از ۲۰۰روحانی در قم و ۶۰ روحانی بومی به عنوان سخنران دعوت شده است تا در مناطق محروم و جاهایی که روحانی ندارند به سخنرانی بپردازند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: برنامه‌های شاخص این مراسم عبارتند از: مراسم لبیک یاحسین(ع) در سطح استان کرمانشاه در روز دوم محرم چهارشنبه ۲۱شهریور ماه که در شهر کرمانشاه در بقعه امامزاده ابراهیم تاقبستان،در بیستون امامزاده باقر بیستون، در سنقر امامزاده احمد سنقر، در حمیل(اسلام‌آبادغرب) امامزاده حسن، در کنگاور امامزاده ابراهیم و در منطقه چمچمال امامزاده بابا ولی‌الدین(باولین)، و شش مراسم هم در روز جمعه ۲۳شهریور ماه در بحث شیر خوارگان حسینی در چاه صاحب زمان(عج) و سالن امام خمینی(ره) که به صورت مشارکتی با هیأت‌های مذهبی و اداره اوقاف برگزار می‌شود. همچنین این مراسم در بیستون، امامزاده باقر بیستون، در سنقر امامزاده احمد سنقر، در اسلام‌آباد امامزاده علی‌اکبر، در کنگاور امامزاده ابراهیم و در سرپل‌ذهاب امامزاده احمد بن‌اسحاق برگزار می‌شود.

عباسیان ادامه داد: برنامه احلی من العسل  در روز یکشنبه۲۵ شهریور ماه برگزار می‌شود و هدف از این برنامه آشنایی نوجوانان با حضرت قاسم(ع) و الگو قرار دادن آن حضرت در زندگی است.

او افزود: این مراسم در کرمانشاه تاقبستان ،در سنقر امامزاده جهان آرا خاتون، در اسلام‌آباد امامزاده علی‌اکبر، در کنگاور امامزاده ابراهیم و در سرپل‌ذهاب امامزاده سلیمان بن داوود با اجتماع دانش‌آموزان و با همکاری آموزش و پرورش برگزار می‌گردد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: چهارمین مراسم برنامه رهروان زینب ویژه خواهران است است.که در روز شنبه۳۱شهریور ماه و دوازدهم محرم در سطح استان کرمانشاه بر گزار می‌شود.

عباسیان ادامه داد: مراسم دهه اول ماه صفر را هم با موضوع منشور غیرت در کاخ ذلت و خطبه‌خوانی حضرت سجاد (ع)خواهیم داشت.

او افزود: در ایام اربعین سالار شهیدان نیز پنج مراسم خواهیم داشت و همچون سال‌های قبل مواکبی را در سر راه زائرین و در کارخانه سیمان و کشتارگاه فوائدی داریم و از زائرین پذیرایی خواهیم کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در روز رحلت پیامبر اکرم(ص) هم مراسم لبیک یا رسول‌الله برگزار می‌شود و گفت:امسال در شهر نجف در جوار حرم امیر المومنین هم خدماتی به زائرین خواهیم داشت.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۶۷۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان