//
کدخبر: ۷۲۹۳۶ //

اضافه‌شدن ۵هزار میلیارد تومان به بودجه آموزش و پرورش؛ تکلیف پاداش پایان خدمت فرهنگیان مشخص شد

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی از مصوبه این کمیسیون برای اختصاص ۵۲۰۰ میلیارد تومان منابع مالی جدید به وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

 اضافه‌شدن ۵هزار میلیارد تومان به بودجه آموزش و پرورش؛ تکلیف پاداش پایان خدمت فرهنگیان مشخص شد
به گزارش فرتاک نیوز،

جبار کوچکی‌نژاد در رابطه با مصوبات جدید کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی برای وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: این کمیسیون دو مصوبه جدید برای وزارت آموزش و پرورش داشت که در نخستین مصوبه پیشنهاد دولت برای استانی شدن بودجه وزارت آموزش و پرورش رد و بودجه این وزارتخانه برای سال 97 به‌صورت متمرکز و ملی در نظر گرفته شد.

 

وی افزود: مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق برای وزارت آموزش و پرورش اختصاص یک درصد از درآمد شرکت‌های دولتی و بانک‌ها به این وزارتخانه بود، که بر این اساس 5200 میلیارد تومان به وزارت آموزش و پرورش اختصاص می‌یابد.

 

عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: از 5200 میلیارد تومانی که به وزارت آموزش و پرورش اختصاص می‌یابد 3500 میلیارد تومان آن برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان و مابقی برای نوسازی مدارس و اختصاص سرانه به واحدهای آموزشی هزینه خواهد شد.

 

کوچکی‌نژاد در خصوص نامه وزیر آموزش و پرورش به رئیس مجلس و انتقاد از حذف پاداش پایان خدمت فرهنگیان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، خاطرنشان کرد: اقدام دولت برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یک منبع ناپایدار برای این مسئله بود، چرا که اعتبارات صندوق توسعه ملی در بخش خصوصی و زیرساخت‌های کشور هزینه می‌شود و بر این اساس اعضای کمیسیون تلفیق با پرداخت پاداش پایان خدمت از این محل موافقت نکردند اما چون منابع جدید دیگری خلق شده بود توانستیم 3500 میلیارد تومان برای پاداش پایان خدمت فرهنگیان اختصاص دهیم.

 

وی در پایان یادآور شد: با مصوبه جدید کمیسیون تلفیق مجموع بودجه آموزش و پرورش در سال 97 به 41 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۲۹۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان