//
کدخبر: ۴۵۹۳۹ //

رنو پاداش ماندن در ایران را گرفت

تلویزیون فرانسه قرارداد بزرگ شرکت خودروسازی رنو با ایران را پاداش این شرکت به خاطر ماندن در این کشور با وجود تحریم های بین المللی دانست.

 رنو پاداش ماندن در ایران را گرفت
به گزارش فرتاک نیوز،

شبکه پنجم تلویزیون فرانسه، قرارداد 660 میلیون دلاری شرکت خودروسازی رنو با ایران را پاداش این شرکت به خاطر ماندن در این کشور با وجود تحریم های بین المللی دانست.

 

این شبکه اعلام کرد شرکت خودروسازی رنو موقعیت خود در ایران را تقویت می کند و در همین راستا قرارداد بزرگی به ارزش 660 میلیون یورو با ایران امضا کرد. امضای این قرارداد بزرگ، پاداش رنو برای ماندن در ایران با وجود تحریم های بین المللی بود.

 

این قرارداد از آنجا بسیار مهم است که ایران با 80 میلیون نفر جمعیت، بازار خیلی خوبی برای خودرو است.

 

تیه ری بلوره، مدیر بخش رقابت شرکت رنو در این باره گفت: برای ما در صنایع خودروسازی ایران، این قرارداد منحصر به فردی است. چه از نظر سرمایه گذاری، چه از نظر انتقال فناوری و چه از نظر تولید خودروهای روز، این قرارداد منحصر به فرد است.

 

شرکت رنو از قبل در تهران حضور داشته است و در کارخانه ای نزدیک تهران، هر سال 200 هزار دستگاه خودرو تولید می کند. با امضای این قرار داد جدید، رنو امیدوار است که میزان تولید خود را در این کشور به 300 هزار دستگاه برساند.

 

رنو در چارچوب این سرمایه گذاری مشترک، شرکت مشترک تولید خودرویی در ایران راه اندازی می کند که 60 درصد سهامش را خودش در اختیار دارد. 40 درصد بقیه سهام این شرکت را دولت و بخش خصوصی هر کدام به میزان برابر 20 درصد در اختیار خواهند داشت.

 

رنو تنها شرکت خودرو سازی فرانسوی نیست که در ایران فعالیت می کند. شرکت خودروسازی پژو پ اس آ نیز تلاش می کند تا سه سال آینده ، 40 درصد بازار خودرو ایران را به خود اختصاص دهد.

 

 

منبع: برنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۹۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان