//
کدخبر: ۱۷۹۳۵۲ //

بررسی حریفان ۵ تیم صدر جدول در ۶ هفته پایانی مسابقات

تنها شش هفته به پایان فصل هجدهم لیگ برتر جام خلیج فارس مانده و 5 شانس اول قهرمانی مسیر متفاوتی را تا پایان این فصل از مسابقات فوتبال تجربه خواهند کرد.

 بررسی حریفان 5 تیم صدر جدول در 6 هفته پایانی مسابقات
به گزارش فرتاک نیوز،

تیم‌های پرسپولیس، تراکتورسازی، سپاهان، استقلال تهران و پدیده پنج تیم نخست جدول هستند که برای کسب عنوان قهرمانی در هفته‌های آتی خواهند جنگید.

سه تیم اول پرسپولیس، تراکتور و سپاهان برای کسب عنوان قهرمانی تا حد زیادی راه خود را از تیم‌های استقلال و پدیده جدا کرده‌اند. شاید تنها امید استقلال برای ماندن در جمع مدعیان کسب پیروزی در بازی بزرگ هفته مقابل سپاهان در ورزشگاه نقش جهان باشد چرا که جبران 7 امتیاز فاصله تا صدر جدول در فاصله 6 هفته باقیمانده در شرایطی که صدرنشینانآرمانی‌ترین فرم فصل خود را سپری می‌کنندکمی بعید به نظر می‌رسد.

 

در این یادداشت به بررسی حریفان 5 تیم صدر جدول در 6 هفته پایانی مسابقات می‌پردازیم.

 

5 - پدیده شهرخودرو؛ جامانده از مدعیان، امیدوار به کسب سهمیه

پدیده لیگ در نیم فصل اول این هفته‌ها نتایج قابل قبولی کسب نکرده و  از 5 بازی آخر خود تنها 5 امتیاز به دست آورده است. این روند باعث شده به زعم بسیاری از هواداران نام پدیده شهرخودرو از لیست مدعیان قهرمانی کنار گذاشته شود. این تیم این هفته در خانه با تیم نفت مسجدسلیمان بازی کرده و در آینده دو بازی حساس با دیگر مدعیان سپاهان و استقلال دارد. پدیده سه بازی خارج از خانه خود را مقابل نساجی، سایپا و ماشین سازی برگزار خواهد کرد. حریفان پدیده در این 6 مسابقه در قیاس با 4 مدعی دیگر متوسط  ارزیابی می‌شوند. پدیده نسبت به تراکتورسازی و استقلال بازی‌هایسخت‌تر و نسبت به پرسپولیس و سپاهان بازی‌هایراحت‌تری پیش رو دارد.مجموع امتیاز کسب شده توسط حریفان تیم پدیده 189 امتیاز است.

از نگاه دیگر، عدم حضور این تیم در جام حذفی و لیگ قهرمانان تا حدودی شرایط را به نفع این تیم تعدیل می‌نماید اما اختلاف امتیاز نسبتاً زیاد با صدر جدول (8 امتیاز) و فرم نه چندان مناسب تیم و نتایج هفته‌های اخیر باعث می‌شود این تیم را صرفاً برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان دارای شانس بدانیم.

 

4- استقلال تهران؛ راحت‌ترین حریفان

صدرنشین بازی‌های خارج از خانه با باخت در شهرآورد تهران و توقف مقابل سایپادر دو هفته اخیر از مدعیان اصلی جا ماند. برای استقلال شاید در نگاه اول جبران 7 امتیاز در 6 بازی باقیمانده کاری غیرممکن به نظر برسد اما با ملاحظه بازی‌هایراحت‌تر این تیم نسبت به دیگر رقبا می‌توان اذعان داشت این تیم می‌تواند منتظر لغزش سه مدعی اول و از دست دادن امتیاز در بازی‌هایرودررویآن‌ها باشد تا امیدهای قهرمانی این تیم همچنان زنده بماند. بازی‌های باقیمانده استقلال از تمام مدعیان پرسپولیس، تراکتورسازی، سپاهان و پدیده راحت‌تر ارزیابی می‌شود.مجموع امتیاز کسب شده توسط حریفان تیم استقلال162 امتیاز است.

استقلال سه بازی خارج از خانه با سپاهان، پدیده و نفت آبادان دارد و در خانه پذیرای تیم‌هایماشین‌سازی، استقلال خوزستان و سپیدرود رشت خواهد بود.

استقلال در لیگ قهرمانان آسیا هم با برد درخشان مقابل الهلال عربستان کاملاً به جدول مسابقات برگشت و شرایطی تقریباً برابر با دیگر مدعیان گروهش دارد.

 

3- سپاهان

صدرنشین دور رفت در 5 هفته پایانی سه بار مقابل حریفان متوقف شد تا از دو مدعی اصلی پرسپولیس و تراکتورسازی عقب بیفتد. سپاهان 4 امتیاز با صدر جدول فاصله دارد و حریفانی دشوارتر از سایر مدعیان جز پرسپولیس دارد. سپاهان سه بازی از شش بازی باقیمانده را برابر مدعیان برگزار می‌کند که از سایر تیم‌ها بیشتر است. استقلال، پرسپولیس و پدیده حریفان مدعی تیم هستند. مجموع امتیاز کسب شده توسط حریفان تیم سپاهان 202 امتیاز است.سپاهان در خانه به مصاف استقلال، ماشین‌سازی و استقلال خوزستان می‌رود و باید مهمان سه تیم سایپا، پرسپولیس و پدیده باشد.

عدم حضور این تیم در لیگ قهرمانان آسیا سبب راحت‌تر شدن برنامه بازی‌های این تیم در شش هفته پایانی می‌شود. سپاهان پس از پایان لیگ در نیمه نهایی جام حذفی پرسپولیس را در خانه پیش رو دارد.

 

2-تراکتورسازی؛7 کلین شیت متوالی

صدرنشین دور برگشت 5 برد متوالی در کارنامه دارد و علاوه بر آن توانسته 7 کلینشیت در بازی‌های آخر خود به ثبت برساند. تراکتورسازی در 9 بازی آخر موفق به کسب 23 امتیاز شده است.

بازی‌های باقیمانده این تیم راحت‌تر از سایر مدعیان به جز استقلال است اما یک بازی کلیدی مقابل صدرنشین در یادگار امام دارد که در هفته بیست و هشتم ممکن است تا حدود زیادی تکلیف قهرمان هجدهم را مشخص نماید. تراکتورسازی مهمان سپیدرود، ذوب آهن و فولاد خواهد بود و در ورزشگاه خانگی خود میزبان پیکان، پرسپولیس و پارس جنوبی جم می‌باشد. تراکتورسازی در ادامه راه فقط با یکی از مدعیان (پرسپولیس) روبرو می‌شود در شرایطی که سایر مدعیان در شش بازی باقیمانده حداقل با دو تیم مدعی بازی دارند. مجموع امتیاز کسب شده توسط حریفان آینده تیم تراکتورسازی 175 امتیاز است.

تراکتورسازی نیز مانند سپاهان در لیگ قهرمانان حضور ندارد و به همین دلیل نسبت به سرخابی‌های پایتخت برنامه بازی‌هایمناسب‌تری دارد.

 

1-پرسپولیس؛ مسیر سخت برای هت‌تریک قهرمانی

صدرنشین لیگ تا هفته بیست و چهارم بعد از سپری کردن فرازونشیب‌های زیادی در آغاز نیم فصل دوم به شرایط آرمانی خود نزدیک شده و اکنون با دو امتیاز اختلاف با تیم دوم در صدر جدول رده‌بندی است.

کلیدی‌ترین بازی‌های پرسپولیس دو بازی متوالی مقابل سپاهان در ورزشگاه آزادی و تراکتورسازی در ورزشگاه یادگار امام تبریز خواهد بود که نتایج آن بخش اعظمی از معادلات قهرمانی را حل خواهد نمود.

پرسپولیس تا انتهای فصل میزبان سایپا، سپاهان و ماشین‌سازی است و بازی مقابل ذوب آهن، تراکتورسازی و پارس جنوبی جم بازی‌های خارج از خانه این تیم خواهد بود. پرسپولیس در مسیر هتتریک قهرمانی به مصاف 6 تیم با مجموع امتیاز 204 می‌رود.

حضور در لیگ قهرمانان و جام حذفی سبب فشرده‌تر شدن جدول بازی‌های تیم پرسپولیس شده است به شکلی که این تیم حدفاصل 2 اردیبهشت تا 16 اردیبهشت بایستی با چهار تیم الاهلی عربستان، سپاهان، تراکتورسازی و پاختاکور ازبکستان بازی کند که سه بازی آن خارج از خانه خواهد بود.

 

جمع بندی

755

 

هرچند هنوز روی کاغذ تمام پنج مدعی شانس قهرمانی دارند اما با توجه به نتایج و برنامه بازی‌های مدعیان می‌توان شانس دو تیم استقلال و پدیده را کمتر از سه مدعی دیگر ارزیابی کرد.

کلید اصلی فتح لیگ هجدهم بازی هفته بیست و هشتم تراکتورسازی-پرسپولیس در یادگار امام تبریز است که ممکن است تا حدود زیادی قهرمان این فصل را مشخص نماید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۹۳۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان