//
کدخبر: ۷۳۶۱۷ //

درآمد باور نکردنی فیس بوک در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۷

فیس‌بوک با ارائه گزارش مالی خود از سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۷ میلادی نشان داد که ۱۲.۹۷ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است.

درآمد باور نکردنی فیس بوک در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۷
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از وب سایت تک کرانچ، فیس بوک علی رغم مسائل بوجود آمده بر سر تبلیغات و آگهی های مداخله جویانه حساب های کاربری روسی نشان داد که عملکردی فراتر از انتظار داشته است.

گزارش مالی فیس بوک از سه ماه آخر سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی حاکی از آن است که این غول تکنولوژی و شبکه های اجتماعی با رشدی ۲.۱۸ درصدی هم‌اکنون ۱.۴ میلیارد کاربر فعال در روز دارد که البته تعداد کاربران فعال در این شبکه اجتماعی در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷، با رشدی ۳.۸ درصدی بیش از ۱.۳۷ میلیارد نفر پیش بینی شده بود که این نشان از کاهش قابل ملاحظه تعداد کاربران فیس بوکی دارد و این نرخ رشد تابحال رکورد کمترین تعداد کاربر فعال را برای فیس بوک ثبت کرده است.

مارک زوکربرگ – موسس و مدیرعامل فیس بوک – در این خصوص معتقد است که چنین کاهشی در نرخ رشد تعداد کاربران مربوط به نمایش کمتر ویدیوهای پربازدید است که به طور متوسط زمان مصرفی برای تماشای محتوا را روزانه ۵۰ میلیون ساعت کاسته است.

تغییر در نمایش ویدیوهای پربازدید، برای نخستین‌بار منجر به کاهش ۷۰۰ هزار نفری تعداد کاربران فعال روزانه‌ فیس بوک در دو کشور ایالات متحده‌ آمریکا و کانادا شد.

تعداد کاربران ماهانه‌ فیسبوک اکنون با رشدی ۳.۳۹ درصدی نسبت به تعداد ۲.۰۶ میلیارد نفری کاربران ماهانه‌ این شبکه‌ اجتماعی با رشد ۳.۱۹ درصدی در سه‌ ماهه‌ سوم سال مالی ۲۰۱۷، اکنون ۲.۱۳ میلیارد نفر برآورد شده است اما با وجود کاهش تعداد کاربران روزانه، نرخ رشد کاربران ماهانه‌ در فیسبوک افزایش یافته است.

میانگین درآمد فیسبوک برای هر کاربر نسبت به بازه‌ زمانی مشابه در سال ۲۰۱۶‌ میلادی با رشدی ۲۷ درصدی، اکنون معادل ۶.۱۸ دلار ارزیابی می‌شود. فیس بوک در سه ماهه آخر ۲۰۱۷، سودی بالغ بر ۴.۲۶ میلیارد دلار کسب کرده است که به خاطر هزینه‌های مالیاتی چشمگیر و هنگفتی که باید بپردازد، کاهش قابل توجهی را نسبت به سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ که سودی معادل ۴.۷ میلیارد دلار داشت، پیدا کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۳۶۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان