//
کدخبر: ۴۳۷۴۱۳ //
اپل|آیفون‌

با سیستم امنیتی جدید اپل برای آیفون‌های سرقت‌شده آشنا شوید

اپل سیستم امنیتی جدیدی برای آیفون‌های سرقت‌شده رونمایی کرد.

با سیستم امنیتی جدید اپل برای آیفون‌های سرقت‌شده آشنا شوید
به گزارش فرتاک نیوز،

ویژگی امنیتی جدید اپل می‌تواند دسترسی به اطلاعات آیفون سرقت‌شده را برای سارقان غیرممکن کند.

پس از انتشار iOS 17.2، اپل اولین نسخه بتای iOS 17.3 را در اختیار توسعه‌دهندگان گذاشت. این نسخه از ویژگی امنیتی جدیدی بهره می‌برد که برای حفاظت از آیفون‌های سرقت‌شده، بسیار کارآمد است.

در اوایل سال جاری میلادی، وال‌استریت ژورنال گزارشی درباره افزایش سرقت گوشی اپل در مکان‌های عمومی و پرجمعیت ارائه داد. در این گزارش اعلام شده بود که سارقان برای مدتی قربانیان را تحت نظر قرار می‌دهند و هنگامی که آن‌ها رمز عبور آیفون خود را وارد می‌کنند، گوشی را از آن‌ها می‌دزدند و سپس با بهره‌گیری از رمز عبور، برای تغییر فوری رمز عبور اپل آیدی اقدام می‌کنند و دسترسی کاربران به حساب‌ها و حتی پشتیبانی iCloud را مسدود می‌کنند.

البته مشخص است که همزمانی همه‌ی این اتفاقات و اینکه بخت تا این اندازه با سارقان یار باشد، کمی بعید به نظر می‌رسد؛ اما اپل با iOS 17.3 نگرانی کاربران را کاملاً رفع می‌کند.

 قابلیت امنیتی جدید اپل در مواقعی که شخصی آیفون شما را به سرقت ببرد و به رمز عبور شما نیز دست پیدا کرده باشد، به یاری‌تان می‌آید. نحوه کار این ویژگی به شرح زیر است:

دسترسی به رمزهای عبور ذخیره‌شده تنها با قابلیت تشخیص چهره انجام می‌شود تا اپل اطمینان حاصل کند که خود کاربر قصد ورود به گوشی را دارد.
اپل سیستمی را برای تأخیر امنیتی طراحی کرده است تا هنگام تغییر تنظیمات حساس مانند تعویض رمز عبور اپل آی‌دی، مطمئن شود که خودتان اقدام به این کار کرده‌اید؛ البته اگر در محل کار یا خانه‌تان باشید اپل طبق موقعیت مکانی‌تان به‌طور خودکار تأخیر امنیتی یادشده را غیرفعال می‌کند.

لایه‌ی امنیتی جدید اپل در عین حال که خلاقانه و کاربرپسند است، امنیت آیفون را افزایش می‌دهد و از داده‌های حساس کاربران محافظت می‌کند. به‌عنوان‌مثال اگر ویژگی یادشده را فعال کرده باشید، کارهایی مثل استفاده از کلیدهای عبور، درخواست اپل‌کارت، خاموش کردن حالت «گمشده» و استفاده از روش‌های پرداخت ذخیره‌شده، تنها با احراز هویت بیومتریک یا زیست‌سنجی امکان‌پذیر می‌شود.

برای اقدامات حساس‌تر مانند تغییر رمز اپل آی‌دی، تغییر تنظیمات امنیتی، غیرفعال کردن ویژگی‌های Find My Device و Stolen، اپل تأخیر امنیتی یک‌ساعته‌ای را سد راه سارقان می‌کند و پس از آن نیز اگر شرایط را مشکوک ارزیابی کند، مجدداً احراز هویتی بیومتریک دوم را فعال می‌کند.

هرگاه نسخه‌ی بتای iOS 17.3 برایتان منتشر شود می‌توانید گزینه‌ی جدید Stolen Device Protection را در قسمت Settings > Face ID > Stolen Device Protection پیدا کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۷۴۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان