//
کدخبر: ۴۳۴۸۸۹ //
آیفون|حافظه آیفون

چگونه در آیفون حافظه بیشتری در اختیار داشته باشیم؟

در ادامه این متن به معرفی روش‌هایی برای افزایش حافظه در گوشی آیفون خواهیم پرداخت. اگر شما هم با مشکل کمبود حافظه در آیفون روبرو هستید با ما همراه باشید.

چگونه در آیفون حافظه بیشتری در اختیار داشته باشیم؟

هرچه میزان نفوذ گوشی‌های موبایل در زندگی روزمره افراد بیشتر می‌شود، نیاز آن‌ها به حافظه داخلی بیشتر برای ذخیره اسناد، تصاویر، ویدیوها، اپلیکیشن‌ها و دیگر موارد نیز افزایش می‌یابد. گوشی‌های آیفون نیز از این قضیه مستثنی نبوده و در سال‌های اخیر ظرفیت حافظه‌شان افزایشی خیره‌کننده داشته است.

اتفاقا مساله کمبود حافظه به دلیل کیفیت بالاتر دوربین و حجم بیشتر تصاویر و ویدیوهای آیفون، برای کاربران این گوشی بیشتر مطرح است؛ چرا که ممکن است در چشم به‌هم زدنی حافظه داخلی دستگاه پر شده و استفاده از آن بسیار محدود شود. این مساله باعث شده که بسیاری کاربران آیفون به‌طور دائمی دنبال روش‌هایی برای افزایش حافظه داخلی گوشی‌های خود باشند و روش‌های گوناگونی را برای این کار انتخاب کنند.

در ادامه این متن سعی داریم نگاهی داشته باشیم به روش‌های مختلف خالی کردن حافظه آیفون و افزایش فضای خالی آن. اگر حافظه داخلی آیفون شما هم پر شده و نمی‌دانید چه باید بکنید با ما همراه باشید.

آیا حافظه داخلی آیفون قابل ارتقا است؟

پاسخ به این سوال منفی است! آیفون بر خلاف بسیاری گوشی‌های اندرویدی بازار فاقد درگاه کارت حافظه است؛ بنابراین امکان ارتقای حافظه داخلی آن از طریق کارت حافظه وجود ندارد.

اپل گوشی‌های آیفون خود را به حافظه‌ای بسیار سریع و باکیفیت مجهز می‌کند که بهترین عملکرد در خواندن و نوشتن را تضمین می‌کند. با این وجود امکان ارتقای حافظه داخلی برای کاربران آیفون وجود ندارد. بنابراین اگر نسخه ۱۲۸ گیگابایتی آیفون ۱۴ را خریداری کردید ناچارید تا انتها با همان حافظه ۱۲۸ گیگ سر کنید.

به همین دلیل است که انتخاب حافظه مناسب حین خرید یک آیفون مساله‌ای به‌مراتب مهم‌تر از بسیاری گوشی‌های اندرویدی است. طبیعتا نسخه‌های با حافظه داخلی پایین‌تر قیمت مناسب‌تری دارند. با این وجود پس از گذشت مدتی از خرید، ایرادات ناشی از پایین بودن حافظه کم رفته رفته پدیدار شده و شما را آزار خواهند داد. با این حال، خبر خوب این است که ترفندهای مهمی برای ارتقای حافظه آیفون وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها فضای ذخیره‌سازی بیشتری در اختیار داشته باشید.

چگونه در آیفون حافظه بیشتری در اختیار داشته باشیم؟

اگر حافظه داخلی آیفون شما کم است می‌توانید با امتحان کردن روش‌های زیر، این حافظه را افزایش دهید اسناد، تصاویر و اپلیکیشن‌های بیشتری روی آن بریزید.

از آی کلاود یا سایر فضاهای ابری استفاده کنید

آی کلاود

یکی از بهترین و مطمئن‌ترین راه‌های افزایش حافظه در آیفون استفاده از iCloud یا سایر سرویس‌های فضای ابری در iOS است.

خرید اشتراک آی کلاود پلاس با وجود این که هزینه‌ای اضافی به شما تحمیل می‌کند، می‌تواند مزایای زیادی هم داشته باشد. از جمله این مزایا می‌توان به امکان انتقال داده‌ها بین دستگاه‌های مختلف اشاره کرد. از آن مهم‌تر اما این است که سیستم عامل آی او اس توانایی این را دارد که به‌صورت هوشمندانه اطلاعات را بین آیفون و فضای آی کلاود جابجا کند تا مطمئن شود فضای اضافی در اختیارتان قرار دارد. در این شرایط می‌توانید تصاویر و اسناد خود را روی روی iCloud نگه دارید و در زمان نیاز، خیلی سریع آن‌ها را دانلود کرده و استفاده کنید.

سایر سرویس‌های ابری مثل وان درایو یا گوگل درایو هم گزینه‌های ارزشمند دیگری هستد که می‌توانید در آیفون خود از آن‌ها بهره ببرید. البته علیرغم این که خرید اشتراک این سرویس‌ها احتمالا ارزان‌تر از آی کلاود است، اما سهولت استفاده از آن‌ها به هیچ وجه با iCloud قابل قیاس نخواهد بود. به‌عنوان مثال در هر دوی این سرویس‌ها کاربر باید اطلاعاتش را به‌طور دستی از دستگاه به درایو ابری منتقل کند!

یک آیفون با حافظه بالاتر بخرید!

حافظه آیفون

دیگر راهکار در اختیار داشتن حافظه بیشتر در آیفون، بدیهی‌ترین آن‌هاست! اگر مقدار حافظه گوشی شما محدود است، آن را با دستگاهی با حافظه داخلی بیشتر تعویض کنید!

کاربران سایر نقاط دنیا به‌جز ایران امکان آن را دارند که با استفاده از طرح تعویض گوشی‌های قدیمی اپل، محصول جدید و مورد نظرشان را به‌راحتی بخرند. با این حال چنین امکانی در ایران فراهم نیست و ما باید به‌طور مجزا برای خرید یک آیفون جدید اقدام کنیم. در هر صورت باید دقت کنید که حافظه دستگاه جدید انتخابی شما پاسخگوی نیازهایتان باشد.

اگر گوشی کنونی شما قدیمی باشد، تعویض آن با یک دستگاه جدید مزیت‌های دیگری هم دارد. به‌عنوان مثال احتمالا طراحی جدیدتر، سرعت بالاتر و قابلیت‌های بیشتر چیزهایی خواهند بود که در اختیارتان قرار خواهند گرفت.

فایل‌های غیرضروری را پاک کرده و حافظه گوشی‌تان را خالی کنید

حافظه آیفون

اگر هیچ‌یک از دو روش گفته شده در بالا برای شما کارساز نبود، بهتر است پاک کردن فایل‌های غیرضروری با هدف افزایش حافظه داخلی در دسترس خود را امتحان کنید.

خوشبختانه روش‌های متعددی برای خالی کردن حافظه داخلی وجود دارد که می‌توانید از طریق آن‌ها بخش زیادی از حافظه دستگاه خود را خالی کنید. اکثر مواقع بازی‌های موبایل و اپلیکیشن‌های سنگین دلیل پر شدن حافظه داخلی گوشی شما هستند. بنابراین می‌توانید با حذف آن‌ها حافظه زیادی را خالی کنید. علاوه بر این، بهینه‌سازی کیفیت و حجم تصاویر ثبت شده توسط گوشی های راهکار مفید دیگری برای خالی کردن حافظه آیفون به شمار می‌رود. به‌عنوان مثال زمان‌هایی که به ویدیوهای فوق‌العاده باکیفیت نیاز ندارید، به‌جای رزولوشن 4K سعی کنید رزولوشن ویدیوها را روی فول اچ دی تنظیم کنید.

علاوه بر این، تغییر در برخی تنظیمات آیفون و قطع بعضی از دسترسی‌های مربوط به اپلیکیشن‌های شخص ثالث نیز روش کاربردی دیگری برای افزایش فضای ذخیره‌سازی گوشی شماست.

یک حافظه پرتابل برای گوشی خود خریداری کنید

حافظه پرتابل iPhone

اگر با هیچ یک از روش‌های بالا نتوانستید حافظه داخلی آیفون خود را مدیریت کنید، می‌توانید با خرید یک حافظه خارجی قابل حمل بخشی از فایل‌های روی گوشی را به آن منتقل کنید.

همان‌طور که احتمالا در جریان هستید، آیفون‌های مدرن از درایوهای خارجی پشتیبانی می‌کنند. با این وجود باید مطمئن شوید که این درایوها در فرمت‌های exFAT، HFS+، AFPS یا FAT32 قرار داشته باشند. در حال حاضر حافظه‌های فلش فراوانی در بازار با آیفون سازگار هستند که می‌توانید با خرید آن‌ها، حافظه گوشی خود را ارتقا دهید. به این ترتیب هر زمان که به حافظه اضافی برای بکاپ گیری از اطلاعات خود نیاز داشتید، می‌توانید درایو را به گوشی متصل کرده و داده‌ها را روی آن منتقل کنید.

جمع بندی؛ حافظه گوشی خود را درست انتخاب کنید!

امیدواریم ترفندهای ارائه شده در این متن قادر به کمک به شمار برای ارتقای حافظه آیفون باشند. این روش‌ها بسته به این که چقدر تمایل به هزینه کردن برای افزایش ظرفیت حافظه خود داشته باشید، راهکاری پیش پای‌تان قرار می‌دهند.

دقت داشته باشید که حافظه یک گوشی موبایل از جمله مهم‌ترین قابلیت‌های آن به شمار می‌رود که در درازمدت تاثیر فراوانی در عملکرد آن خواهد داشت. بنابراین حتی اگر یک گوشی اندرویدی می‌خرید، حتما به ظرفیت حافظه آن نهایت دقت را داشته باشید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۴۸۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان