//
کدخبر: ۴۳۲۱۴۰ //
گوشی های هوشمند|اپل

اپل پنل جلویی آیفون ۱۶ پرو را با الهام از سامسونگ می‌سازد؟

یکی از افشاگران می‌گوید اپل نمونه‌ی اولیه‌ی آیفون ۱۶ پرو را با پانچ هول (حفره‌ی دایره‌ای نمایشگر) تولید کرده است.

اپل پنل جلویی آیفون ۱۶ پرو را با الهام از سامسونگ می‌سازد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

اپل داینامیک آیلند را با آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس معرفی کرد و این ویژگی به استانداردِ همه‌ی مدل‌های آیفون ۱۵ تبدیل شد. با نگاهی به تصمیمات قبلی این شرکت، بعید به‌نظر می‌رسد که به این زودی‌ها تغییری در این وضعیت ایجاد شود؛ اما براساس شایعه‌ای در ایکس، نمونه‌ی اولیه‌ی آیفون ۱۶ پرو با پانچ هول آزمایش شده است.

شرکت‌هایی نظیر اپل و سامسونگ قبل از تصمیم‌گیری درباره‌ی طرح نهایی، نمونه‌های اولیه‌ی بسیاری را آزمایش می‌کنند تا با اصلاح آن به مدل نهایی برسند. براساس توییتی از حساب ایکس Majin Bu، آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس با دوربین پانچ هول دیده شده‌اند.

پانچ هول که نسبت صفحه‌نمایش به بدنه را افزایش می‌دهد، پیش‌تر در گوشی‌های رقبای اندرویدی اپل وجود داشته‌اند. نقطه‌ی اشتراک همه‌ی این گوشی‌ها، نداشتن فیس ID است. فیس ID افزون‌بر دوربین، به حسگرهایی ویژه اتکا می‌کند که فعلاً امکان انتقال آن‌ها به زیر پنل وجود ندارد.

دوربین پانچ هول برای آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس بدین‌معنی است که اپل باید بتواند برای انتقال فیس ID به زیر نمایشگر، راهکاری بهینه در نظر بگیرد.

اپل، جزو چند شرکتی است که مجموعه‌ای از قطعات مانند اسکنر مادون‌قرمز و پروژکتور نقطه‌ای را در اطراف دوربین سلفی قرار می‌دهد که به‌لطف آن‌‌ها امکان تشخیص چهره‌ی مطمئنی فراهم شده است.

با فرض اینکه اپل سال آینده به دوربین پانچ هول روی بیاورد، باید تغییرات زیادی انجام دهد و راه‌حلی برای فیس آیدی در زیر نمایشگر اتخاذ کند. مشکل این است که تمام حسگرهایی که تاکنون در زیر نمایشگر قرار گرفته‌اند، کیفیت تصویرشان کاهش یافته است و اگر اپل این مسیر را دنبال کند، ممکن است قابلیت اطمینان فیس آیدی نیز به‌خطر بیفتد.

قیمت گوشی آیفون معمولاً با نوآوری‌های جدید افزایش می‌یابد. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم اگر اپل دوربین پانچ هول را برای آیفون ۱۶ در نظر بگیرد، چگونه می‌تواند از فیس آیدی مطمئن خود محافظت کند. قیمت گوشی برندهای مختلف را در بخش محصولات زومیت می‌توانید بررسی کنید.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۲۱۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان