//
کدخبر: ۳۱۶۷۳۴ //

عبور شرکت‌های دانش بنیان از مرز ۶ هزار شرکت

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان اینکه در افق ۱۴۰۴ بایستی قدرت اول منطقه در بخش علمی و فناوری باشیم گفت که البته هم اکنون نیز به این مهم رسیده‌ایم گفت: شرکت‌های دانش بنیان از مرز ۶ هزار شرکت عبور کرد.

عبور شرکت‌های دانش بنیان از مرز ۶ هزار شرکت
به گزارش فرتاک نیوز،

سورنا ستاری ظهر امروز در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری استان البرز اظهار داشت: در حوزه‌های خاص مانند نانو، سلول‌های بنیادی و هوا و فضا پیشرفت بسیار چشمگیری داشته‌ایم به گونه ای که تعداد شرکت‌هایمان از 6 هزار عدد عبور کرده است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان ایرانی با سرعت خوبی در حال توسعه هستند اظهار داشت: تمرکز اصلی ما در 2 الی سه سال گذشته بر روی حل مسائل مردم به ویژه در حوزه‌های تحریم بوده است.

ستاری ادامه داد: به عنوان مثال یکی از موارد جدی ما در بخش نهاده‌های کشاورزی مانند کود و سم است که به طرز قابل توجه‌ای از خارج کشور وارد می‌شود که به همین منظور تحول در این بخش توسط شرکت دانش بنیان ایرانی علاوه بر بالا رفتن راندمان تولید در حوزه کشاورزی در بهبود سلامت مردم نیز تاثیر گذار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یک حرکت پیوسته رو به رشد در حوزه اقتصاد دانش بنیان در کشور شروع شده تصریح کرد: در بخش‌هایی مانند ویروس کرونا از همان روزهای نخست از تجهیزات دارویی گرفته تا کیت های تشخیص توسط شرکت‌های دانش بنیان اقدامات خوبی صورت گرفته است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به راه اندازی کارخانه نوآوری در آینده نزدیک در استان و توسعه چندین پارک خصوصی علم و فناوری خاطر نشان کرد: البرز به خصوص در حوزه شرکت‌های  بیوتکنولوژی قطب اصلی ما است و بهترین شرکت های بیوتکنولوژی در حوزه دارویی، دام، طیور و آبزیان در این استان قرار دارد.

وی با اشاره به توسعه شرکت‌های دانش بنیان از 6 هزار به سمت هشت هزار شرکت در کشور عنوان کرد: بسیاری از این شرکت ها مراحل بلوغ را طی کرده و به شرکت‌های قابل اطمینانی تبدیل که می توانند محصولاتشان را به بازار ارایه بدهند.

ستاری با بیان اینکه حمایت‌های استاندار البرز سبب ساز رشد شرکت های دانش بنیان در البرز شد ، گفت: با عزمی که در توسعه این شرکت ها در این استان شروع شده و با حمایت های بیشتر از سوی استاندار و دیگر مسوولان باید همه تلاش کنیم تا اتفاقات بسیار خوبی رخ بدهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۶۷۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان