//
کدخبر: ۲۰۲۴۴۷ //
معاون رئیس جمهوری :

ایران برای مقابله با تحریم‌های حوزه بیوتکنولوژی برنامه ویژه دارد

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: برنامه خاصی برای مقابله با تحریم به خصوص در بحث بیوتکنولوژی داریم و به زودی عدد قابل توجهی از حمایت‌ها را بر حوزه داروها و واکسن‌های دام و طیور متمرکز می‌کنیم.

ایران برای مقابله با تحریم‌های حوزه بیوتکنولوژی برنامه ویژه دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

سورنا ستاری روز یکشنبه در حاشیه بازدید از یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه دارویی در گرمدره کرج افزود: یکی از کارهای بزرگی که در آینده نتایج آشکار می شود، حرکتی است که در زمینه شتاب دهنده‌های حوزه بیوتکنولوژی به وجود آمده است.

وی ادامه داد: در این حرکت جوانانی که در حوزه داروهای انسانی و حیوانی و واکسن‌های مربوطه دارای ایده هستند می‌توانند بعد از مدتی شرکت خود را داشته باشند و سرمایه‌گذار پیدا کرده و تولید کننده شوند.

معاون رئیس جمهوری اضافه کرد: اکنون اکوسیستم مناسبی در این حوزه درست شده و اگرچه در بیوتکنولوژی قدرت اول منطقه هستیم و شرکت‌های فوق‌العاده‌ای داریم ولی امیدواریم که این حرکت جدید در حوزه دام و طیور بتواند وابستگی کشور را در داروها و واکسن‌های مربوطه را جبران کند.

ستاری با بیان اینکه بحث‌های مربوط به پروبیوتیک‌ها از برنامه‌های جدی است که از سال گذشته شروع شده افزود: نتایج آن به زودی مشخص می‌شود.

وی با اشاره به رونمایی از هشت محصول جدید دارویی در البرز گفت: حمایت ما در حوزه بیوتکنولوژی جدی است زیرا سالانه ۶۰۰ میلیون دلار واردات مواد موثره دارویی فقط در حوزه انسانی داریم و با پروژه‌هایی که در حال پیاده شدن است ۸۰ تا ۹۰ درصد آن را می‌توانیم تولید داخل کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۲۴۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان