//
کدخبر: ۱۸۶۹۵۶ //

سران آمریکا و چین در اجلاس گروه ۲۰ دیدار می کنند

مشاور اقتصادی کاخ سفید روز یکشنبه اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و «شی جین پینگ» همتای چینی او، احتمالا در حاشیه اجلاس گروه 20 در ژاپن، دیدار و در مورد مسائل تجاری گفت و گو می کنند.

سران آمریکا و چین در اجلاس گروه 20 دیدار می کنند

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، اجلاس گروه 20 قرار است اواخر ماه ژوئن (اوایل تیر ماه سال جاری) در ژاپن برگزار شود. 
«لری کودلو» مشاور اقتصادی کاخ سفید با اعلام خبر دیدار روسای جمهوری آمریکا و چین، یادآور شد که در حال حاضر دیدارهای جدیدی بین طرف های مذاکره کننده پکن و واشنگتن تشکیل نخواهد شد.
آمریکا روز جمعه تعرفه کالاهای وارداتی چین را به ارزش 200 میلیارد دلار افزایش داد و جنگ تجاری میان دو کشور بالا گرفت. 
کودلو با اشاره به اینکه چین طی چند هفته گذشته، به برخی از تعهدات خود پشت پا زده است، یادآور شد که در حال حاضر، مساله مهم اطمینان از این مساله است که آیا پکن به تغییراتی که وعده داده است، عمل می کند یا نه. 
از سویی، «لیوخه» معاون نخست وزیر چین که ریاست مذاکرات تجاری با آمریکا را برعهده دارد، ادعای واشنگتن مبنی بر تخلف پکن از تعهداتش را نادرست توصیف کرد و گفت: مذاکرات برای پایان جنگ تجاری با آمریکا ادامه دارد و دور بعدی در پایتخت چین برگزار خواهد شد.
تازه ترین دور مذاکرات تجاری آمریکا و چین روز جمعه بدون دستاورد، پایان یافت و ترامپ به بخش بازرگانی آمریکا دستور داد شروع به اعمال تعرفه بر همه کالاهای وارداتی باقی مانده از چین کند. 
رئیس جمهوری آمریکا همچنین روز گذشته (شنبه) خواستار توجه به تولیدات داخلی کشورش شد تا شرکت های آمریکایی، از تاثیر جنگ تجاری با چین در امان بمانند.
ترامپ هشدار داده است که به زودی بر تمامی کالاهای وارداتی باقی مانده چین، تعرفه های 25 درصدی وضع می کند.
«رابرت لایتیزر» مذاکره کننده تجاری آمریکا اعلام کرد که ترامپ به تیم مذاکراتی واشنگتن دستور داده است فرآیند افزایش تعرفه ها بر همه کالاهای وارداتی از چین را افزایش دهند و این رقم را به حدود 300 میلیارد دلار برساند.
چین نیز بخش کشاورزی آمریکا را با اعمال تعرفه های تلافی جویانه، تهدید کرده است. گزارش رسانه ها حاکی است که چین تدابیر مقابله جویانه فراوانی برای رویارویی با آمریکا در جنگ تجاری دارد. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۶۹۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان