//
کدخبر: ۲۰۳۵۹۹ //
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اعلام کرد

فروش ۹۰ هزار میلیارد تومانی شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری اعلام کرد: در حال حاضر بیش از ۴۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان داریم که فروش آنها سال گذشته بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

فروش ۹۰ هزار میلیارد تومانی شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور
به گزارش فرتاک نیوز،

سورنا ستاری در همایش آینده کار و کارآفرینی با اشاره به شاخص‌های مختلف گفت: سیستم آموزش عالی آدم‌هایی تربیت می‌کند که به درد اقتصاد نمی خورند. ما در پژوهش کم هزینه نمی‌کنیم، بلکه اشتباه هزینه می‌کنیم.

وی  با  بیان اینکه اکوسیستم باعث رشد فناوری می شود، خاطرنشان کرد: رشد اقتصادی از جیب کارآفرینی بیرون می‌آید که پول خودش را در کسب‌وکار سرمایه‌گذاری می‌کند، نه دولتی که پول مردم را در اقتصاد هزینه می‌کند.

ستاری با بیان اینکه شغل در اقتصاد نفتی یعنی مدرکی بگیریم و استخدام شویم، ادامه داد: وقتی اشتغال در جامعه ما برابر با استخدام می‌شود، دولت مجبور است هر سال تحت فشار یک تعدادی را استخدام کند؛ در حالی که استخدام یعنی پایان نوآوری و خلاقیت. پایه اقتصاد آینده روی نیروی انسانی است و باید به این فکر کنیم که چطور روی ایده افراد سرمایه‌گذاری کنیم.

معاون رئیس جمهوری اظهار کرد: اگر بخواهیم اقتصاد به سمت کارآفرینی برود، چه بخش دولتی و چه اقتصادی یک مبارزه در پیش رو دارند. البته سعی کردیم در چند سال گذشته ثابت کنیم اقتصاد سنتی بازنده است و دولت روحانی موفقیت­‌های قابل توجهی در این زمینه داشته است.

وی اعلام کرد: در حال حاضر بیش از ۴۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان داریم که فروش آن‌ها سال گذشته بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان بوده، ۳۵۰ هزار تحصیلکرده در این حوزه کار می کنند. این موضوع نشان می‌­دهد فرهنگ حمایت از جوانان در حال رشد است و در دولت می‌دانیم که دیگر با فروش ماده خام دیگر نمی‌توان کشور را اداره کرد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۳۵۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان