//
کدخبر: ۲۱۴۶۸۳ //

رشد مجدد موهای ریخته سر با این کلاه بیسبال!

محققان دانشگاه ویسکانسین مدیسون موفق به ساخت دستگاهی شده‌اند که می‌تواند موجب تحریک و رویش مجدد موهای ریخته شود و به اندازه‌ای کوچک است که می‌توان آن را در یک کلاه معمولی تعبیه کرد.

رشد مجدد موهای ریخته سر با این کلاه بیسبال!
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از گیزمگ، وسیله جدیدی برای تحریک رشد مو توسط مهندسان دانشگاه ویسکانسین مدیسون ساخته شده است.

این نمونه اولیه قادر است نیروی مورد نیاز خود را با تولید الکتریسیته از حرکات روزمره بدن کاربر تامین کند و به اندازه کافی کوچک است که بتوان آن را زیر یک کلاه بیسبال قرار داد.

این دستگاه از روش الکتروتریکجنسیس(Electrotrichogenesis) یا به اختصار "ETG" استفاده می‌کند که روش جدیدی برای مبارزه با طاسی نیست. این روش با تحریک الکتریکی خفیف می‌تواند فاکتورهای رشد مو در سلول‌های پوستی را تقویت کند. با این حال یکی از مواردی که این روش را از اجرا در مقیاس گسترده محروم می‌کند، محدودیت‌های فناوری برای فشرده‌سازی این روش در یک دستگاه کوچک و ظرفیت باتری آن دستگاه است.

"ژادونگ وانگ"، مهندسی که روی توسعه این دستگاه جدید کار می‌کند، می‌گوید: تحریکات الکتریکی می‌تواند به عملکردهای مختلف بدن کمک کند. اما قبل از کار ما هیچ راه حل خوبی برای دستگاه‌های کم مصرف وجود نداشت که تحریکات ملایم، اما مؤثر را ارائه دهند.

"وانگ" پیش از این روی دستگاه‌هایی که نیروی مصرفی خود را تامین می‌کنند، مانند بانداژهای برقی و ایمپلنت‌های کاهش وزن کار کرده بود. این دستگاه‌ها همه حول محور نانو ژنراتورها هستند و قادرند به طور مداوم سطح کمی از برق را از حرکات بدن تولید کنند. در مطالعه فعلی نیز دستگاه‌هایی برای انتقال پالس‌های انرژی با فرکانس پایین طراحی شده‌اند.

این دستگاه در مدل‌های موش مؤثر واقع شده و باعث تحریک رشد مو در سطوح طاس شده است. مرحله بعدی بررسی تأثیر دستگاه در مدل‌های موش با پوست بازسازی شده انسان به منظور تأیید این سیستم با سلول‌های انسانی است.

نکته مهم این است که محققان نتیجه نهایی این فناوری را بیشتر به عنوان یک مداخله پیشگیرانه در اولین مرحله ریزش مو انجام می‌دهند، زیرا این فناوری نمی‌تواند باعث شود تا فولیکول‌های جدید مو در پوستی صاف و طاس جوانه بزنند.

این دستگاه از این منظر نوآوری بزرگی محسوب می‌شود که بهره‌وری را در یک طراحی فشرده فراهم کرده است که به راحتی می‌توان آن را در یک کلاه معمولی گنجاند.

یک محصول تجاری از این اختراع طی چند سال آینده به بازار خواهد آمد و محققان به‌زودی آزمایش‌های انسانی آن را شروع می‌کنند.

"وانگ" می‌گوید: فکر می‌کنم این یک راه حل بسیار عملی برای ترمیم مو باشد.

این تحقیق در مجله ACS Nano منتشر شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۴۶۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان