//
کدخبر: ۲۱۴۵۲۷ //

جشنواره فیلم رشد را جریان‌ساز و خبرساز پیش نبرده‌ایم

دبیر چهل‌ونهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم رشد از افزایش ۲۰ درصدی آثار خارجی متقاضی شرکت در این جشنواره نسبت به سال گذشته خبر داد و تاکید کرد، ضرورت دارد برای پذیرش آثار در سال‌های آینده در کمیت و کیفیت توجه بیشتری صورت گیرد.

جشنواره فیلم رشد را جریان‌ساز و خبرساز پیش نبرده‌ایم
به گزارش فرتاک نیوز،

وحید گلستان که اخیرا  در خبری اعلام کرده بود «با تعیین مبلغی هرچند کم، از مجموعه جشنواره‌های رایگان سینمایی کشور خداحافظی می‌کنیم تا روش ثبت‌نام رایگان برای فیلم‌های خارجی متقاضی شرکت در این رویداد تغییر کند» در گفت‌وگویی با ایسنا، درباره این تصمیم با توجه به محدودیت‌هایی که ایران به دلیل تحریم‌ها در سیستم بانکی دارد و نیز این‌که این جشنواره چقدر در میان خارجی‌ها خواهان دارد که مایل به پرداخت هزینه برای آن باشند بیان کرد: جشنواره فیلم رشد قدیمی‌ترین جشنواره ایران و دارای سوابق روشنی در عرصه بین‌المللی است. ما امسال تلاش کردیم در بخش ثبت نام آثار متقاضی خارجی شرایط جدیدی را ایجاد کنیم بویژه آن‌که بسیاری از جشنواره‌هایی که در دنیا رایگان هستند بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند. البته ما هم این روند را کم‌کم در بخش کمی و کیفی باید بهبود ببخشیم و امسال آن را شروع کردیم.  

او با اشاره به مهلت‌های چندنوبته‌ای که معمولا در روند ثبت نام فیلم‌ها در جشنواره‌ها وجود دارد ادامه داد: در مرحله اول ثبت نام رایگان انجام شد که در این بخش ۲۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش متقاضی داشتیم. در واقع در مرحله رایگان ثبت نام، ۱۱۵۲ فیلم دریافت شدند و طبیعتا در بخش دوم که مبلغ مختصری دریافت می‌شود آثار کمتری جذب شده ولی همچنان این روند ادامه دارد.

او افزود: این جشنواره در بخش بین‌المللی جایگاه ویژه خود را دارد و استودیوهای بین‌المللی معتبری هستند که چندین دهه است به صورت مستقیم و غیرمستقیم با جشنواره همکاری دارند و حتی برخی از آن‌ها بدون فراخوان هم برای شرکت در جشنواره اعلام آمادگی می‌کنند. در واقع این جشنواره در حوزه فیلم‌های آموزشی به‌ویژه در هند و فرانسه جزء معتبرترین رویداد هاست.

گلستان گفت: با این وجود ما به عنوان یک جشنواره خبرساز و جریان‌ساز در این سال‌ها به خوبی کار را پیش نبرده‌ایم و در همین راستا امسال سعی کردیم انرژی و تلاش بیشتری بگذاریم تا جشنواره به درستی سهم لازم را در جریان‌سازی داشته باشد. در دنیا برای جشنواره فیلم رشد احترام قائل هستند چون به هویت مشخصی رسیده است. این جشنواره باید به عنوان جریان فرهنگی دیده شود و ما تغییراتی را که در این دوره ایجاد کردیم برای رسیدن به شرایطی با استاندارد بالاتر بود چرا که سینمای ایران آن‌قدر در دنیا قابل احترام است که در جشنواره‌ها و بازارهای خارجی به راحتی با فیلم‌ها و هنرمندان ایرانی ارتباط برقرار می‌کنند.

جشنواره فیلم‌های آموزشی و تربیتی رشد از ۲۴ آبان تا ۱ آذر در تهران، و پس از آن تا اردیبهشت ۱۳۹۹ به صورت هفتگی در تمام استان‌های کشور برگزار خواهد شد و ثبت‌نام و حضور آثار ایرانی در جشنواره فیلم‌های آموزشی و تربیتی رشد همچنان رایگان باقی می‌ماند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۴۵۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان