//
کدخبر: ۱۷۰۰۵۰ //

نرم‌افزار «نوانو» با هدف ارائه رایگان آثار مذهبی منتشر شد

نرم‌افزار آیینی «نَوانو» با هدف نشر معارف دینی در قالب‌های آلبوم صوتی، نماهنگ، آثار گروه‌های همخوانی، پادکست و مناجات تولید و رونمایی شد.

نرم‌افزار «نوانو» با هدف ارائه رایگان آثار مذهبی منتشر شد
به گزارش فرتاک نیوز،

مراسم رونمایی از نرم‌افزار آیینی «نَوانو» با حضور سیدمحسن میرمحمدصاقی رئیس هیئت مدیره مؤسسه اعراف، علی‌‌محمد اسماعیلی مدیر فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی، مهدی دوایی روانشناس و جمعی از فعالان فرهنگی و مذهبی در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

علی‎ محمد اسماعیلی، مدیر فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی در ابتدای این برنامه با تأکید بر ضرورت پرداختن به تولید محتوا در فضای مجازی، گفت: تولید محتوا مسئله بسیار مهم و حساسی است، به نحوی که یک مسابقه حساس را در فضای مجازی ایجاد کرده است. در حالیکه ردیف بودجه چند هزار میلیاردی را به حوزه‌های مختلف اختصاص می‌دهند و متأسفانه مسئولان ما توجه خودشان را به موارد دیگری معطوف کرده‎اند و میزان بودجه و هزینه‎ای که امروز برای تولید محتوا در این فضا در کشور اختصاص داده‎اند، هیچ سنخیتی با اهمیت آن در کشور ندارد.

مدیر فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی افزود: امروز در دورانی زندگی می‎کنیم که تلفن همراه و ابزار آن با زندگی مردم گره خورده است. مردم ما با این فضا زندگی می‌کنند و باید بپذیریم که با زندگی ما عجین شده است. این درحالی است که مقام معظم رهبری تقریباً در اکثر سخنرانی‎های خودشان توجه و تأکیدی را بر این موضوع دارند، اما خیلی از مسئولین و مدیران فرهنگی ما جسارت بسیار کمی برای پذیرش این واقعیت دارند؛ این درحالی است که چندین سال است که رهبری به این حوزه و مسائل آن تأکید بسیاری دارند. این اپلیکیشن‌ها کمک می‌کنند که مردم بتوانند مایحتاج خودشان را در حوزه محتوای دینی، مذهبی و فرهنگی به راحتی به دست بیاورند.

سیدمحسن میرمحمدصاقی رئیس هیئت مدیره مؤسسه اعراف به عنوان سخنران بعدی این مراسم گفت: در زمینه فعالیت مذهبی دو فضا وجود دارد؛ یک دسته کار‌ها با کیفیت پایین و بدون دقت و شایستگی کار‌های مذهبی است که اصطلاحاً به آن‌ها بازاری می‎گوییم و سیستم توزیع مناسبی هم در اختیارشان است، اما متاسفانه این کار‌ها آن‌طور که باید شأن کار دینی را برآورده نمی‎کنند و گاهی اوقات نیز مبتذل کردن امور دینی را در پی دارند.

وی افزود: دسته دوم کار‌ها مواردی است که با محاسبه، دقت و برنامه‌ریزی دقیق تولید می‌‌شوند و به لحاظ محتوایی و اجرا، غنای بالایی دارند و به معنای دقیق کلمه فاخر هستند، اما مشکل آن‌ها این است که یک مکانیسم توزیع مناسبی برای آن‌ها مخصوصاً به دلیل افزایش هزینه‌‌ها در شبکه توزیع وجود ندارد.

رئیس هیئت مدیره مؤسسه اعراف بیان کرد: این مؤسسه از سال‌‎های گذشته فعالیت‎هایش را روی این موضوع متمرکز کرده است و کار‌های فاخر مذهبی را توزیع و در اختیار عموم قرار می‎دهد. خوشبختانه امروز فضای مجازی این امکان را به ما داده که در ارائه آثار فاخر می‎توانیم آن را مورد استفاده قرار دهیم و به همین منظور این اپلیکیشن با عنوان نما نو آماده شد و با هدف ارائه آثار فاخر مذهبی و در شأن این آثار تولید شد و کار را با یک کیفیت خوب ارائه می‌دهد و امیدواریم این اپن زمینه‌ای را برای تولید آثار جدید‌تر و نو مذهبی برای حضور بیشتر در این فضا و تبلیغ امر دینی و مذهبی ایجاد کند. 

به گفته وی، تمامی آثاری که در این اپلیکیشن قرار گرفته با رعایت مالکیت معنوی و حق کپی رایت منتشر شده و امیدواریم بتوانیم یک فرهنگ‌سازی را در حوزه تولید محتوای فاخر دینی و مذهبی از طریق این فضا داشته باشیم.

 نرم‌افزار آیینی «نَوا نو» با هدف ارائه محصولات صوتی و تصویری به صورت کاملاً رایگان و با مضامین دینی و نشر معارف مذهبی در قالب‌های گوناگون نظیر آلبوم صوتی، کتاب گویا، تک‌نوا‌های مناسبتی، نماهنگ مناسبتی، نمایش رادیویی، آثار گروه‌های همخوانی، تواشیح، پادکست و مناجات تولید شده است.

تولید‌کنندگان محتوای آیینی از طریق این برنامه می‌توانند محصولات و آثار خود را بدون دغدغه منتشر کنند و کاربران هم می‌توانند با انتخاب آگاهانه از موضوعات مختلف، نیاز خود را برطرف کنند و طبق گفته تولیدکنندگان با ایجاد این برنامه می‌توان محتوای مناسب فرهنگی مذهبی را برای تمام سنین و افراد جامعه فراهم کرد.

«نشر معارف دینی و مذهبی، حمایت از تولیدات این حوزه، رفع نیاز و ارائه محتوای مناسب دینی و مذهبی برای افراد علاقه‌مند و دنبال‌کننده این‌گونه آثار، جمع‌آوری کلیه آثار فاخر تولید شده در طی سال‌های اخیر توسط فعالان این زمینه، ایجاد همبستگی و همکاری با افراد صاحب‌نظر و فعالان این حوزه وایجاد بستر مناسب به منظور درآمدزایی برای تولید‌کنندگان آثار فرهنگی و مذهبی» از جمله اهداف ذکر شده برای تولید این اثر است. رعایت مالکیت معنوی و حق تکثیر آثار،کاهش هزینه‌های عرضه محتوا از جمله چاپ و تکثیر سی‌دی، افزایش کیفی تولیدات و ایجاد رقابت سالم بین تولیدکنندگان این حوزه، توزیع و نشر مناسب این‌گونه آثار به صورت منسجم، در دسترس بودن و فراگیر شدن این‌گونه آثار در جامعه از دیگر اهداف تولید این محصول است.

برخی از ویژگی‌های این اپلیکیشن شامل ارائه طیف گسترده‌ای از محصولات در قالب‌های گوناگون نظیر بررسی بازار و نیاز‌سنجی مخاطبین و کاربران، به‌روز‌رسانی مداوم آثار جدید، گروه‌بندی سنی، قابلیت دانلود فایل در اپلیکیشن و استفاده در حالت آفلاین، دسته‌بندی موضوعی و مشخص کردن علاقه‌مندی‌ها است. این اثر به صورت رایگان با شعار حال خوب نغمه‌ها عرضه می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۰۰۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان