//
کدخبر: ۱۶۷۳۸۲ //

بازتاب بیانیه «گام دوم انقلاب» رهبر انقلاب در رسانه‌های خارجی

پیام امروز مقام معظم رهبری در بیانیه «گام دوم انقلاب» در رسانه‌های خارجی با بازتاب وسیعی مواجه بود.

بازتاب بیانیه «گام دوم انقلاب» رهبر انقلاب در رسانه‌های خارجی
به گزارش فرتاک نیوز،

 انقلاب کبیر اسلامی ایران در حالی چهلمین سالگرد پیروزی خود را پشت سر گذاشت و قدم به دهه‌ پنجم حیات خود نهاد که اگرچه دشمنان مستکبرش گمان‌های باطلی در سر داشتند اما دوستانش در سراسر جهان، امیدوارانه آن را در گذر از چالش‌ها و به دست آوردن پیشرفت‌های خیره‌کننده، همواره سربلند دیده‌اند.

رهبر انقلاب اسلامی امروز چهارشنبه با صدور «بیانیه‌ گام دوم انقلاب» و برای ادامه‌ این راه روشن، به تبیین دستاوردهای شگرف ۴ دهه‌ گذشته پرداخته و توصیه‌هایی اساسی به‌منظور «جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ» ارائه فرمودند.

بیانیه‌ی «گام دوم انقلاب» تجدید مطلعی است خطاب به ملت ایران و به‌ویژه جوانان که به‌مثابه منشوری برای «دومین مرحله‌ی خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی» خواهد بود و «فصل جدید زندگی جمهوری اسلامی» را رقم خواهد زد.

در بخشی از پیام آیت الله خامنه ای در این خصوص آمده است:  ایران مقتدر، امروز هم مانند آغاز انقلاب با چالشهای مستکبران روبه‌رو است امّا با تفاوتی کاملاً معنی‌دار. اگر آن روز چالش با آمریکا بر سر کوتاه کردن دست عمّال بیگانه یا تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی در تهران یا رسوا کردن لانه‌ جاسوسی بود، امروز چالش بر سرِ حضور ایران مقتدر در مرزهای رژیم صهیونیستی و برچیدن بساط نفوذ نامشروع آمریکا از منطقه‌ غرب آسیا و حمایت جمهوری اسلامی از مبارزات مجاهدان فلسطینی در قلب سرزمین‌های اشغالی و دفاع از پرچم برافراشته‌ حزب‌الله و مقاومت در سراسر این منطقه است. و اگر آن روز گمان آمریکا آن بود که با چند ایرانی خودفروخته یا با چند هواپیما و بالگرد خواهد توانست بر نظام اسلامی و ملّت ایران فائق آید، امروز برای مقابله‌ی سیاسی و امنیّتی با جمهوری اسلامی، خود را محتاج به یک ائتلاف بزرگ از ده‌ها دولت معاند یا مرعوب میبیند و البتّه باز هم در رویارویی، شکست میخورد.

پیام مقام معظم رهبری در ادامه می افزاید: سردمداران نظام سلطه نگرانند؛ پیشنهادهای آنها عموماً شامل فریب و خدعه و دروغ است. امروز ملّت ایران علاوه‌ بر آمریکای جنایت‌کار، تعدادی از دولتهای اروپایی را نیز خدعه‌گر و غیرقابل اعتماد میداند. دولت جمهوری اسلامی باید مرزبندی خود را با آنها با دقّت حفظ کند؛ از ارزشهای انقلابی و ملّی خود، یک گام هم عقب‌نشینی نکند؛ از تهدیدهای پوچ آنان نهراسد؛ و در همه حال، عزّت کشور و ملّت خود را در نظر داشته باشد و حکیمانه و مصلحت‌جویانه و البتّه از موضع انقلابی، مشکلات قابل حل خود را با آنان حل کند. در مورد آمریکا حلّ هیچ مشکلی متصوّر نیست و مذاکره با آن جز زیان مادّی و معنوی محصولی نخواهد داشت.

پیام حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری در بیانیه «گام دوم انقلاب» با بازتاب وسیعی در رسانه‌های خارجی مواجه بود.

خبرگزاری یورونیوز تیتر خبر خود رد این خصوص را اینگونه تنظیم کرد: رهبر ایران: علاوه بر آمریکا تعدادی از دولت های اروپایی نیز خدعه گر هستند.

این خبرگزاری در ادامه نوشت: رهبر ایران در بیانیه ای که به مناسب چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب ایران صادر کرد نوشته است که مذاکره با آمریکا «جز زیان مادی و معنوی» محصولی نخواهد داشت.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز این بخش از فرمایشات مقام رهبری را مورد تأکید قرار داد: رهبر ایران در پیام خود اعلام کرد که راه حل هیچ مسأله ای با مذاکره با آمریکا به دسیت نمی آید و مذاکره تنها آسیب های معنوی و مادی را با خود به همراه خواهد آورد.

خبرگزاری رویترز نیز در پوشش پیام امروز آیت الله خامنه ای اینگونه تیتر زد: رهبر ایران گفت که مشکلات ایران با آمریکا حل و فصل نمی شود. ملت ایران اکنون شاهد آن هستند که تعدادی از دولت های اروپائی قابل اعتماد نیستند.

رسانه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل نیز در پوشش پیام مقام رهبری در این باره نوشت: رهبر ایران در پیام امروز خود اعلام کرد که آمریکا در هر مقابله ای با ایران شکست خواهد خود. رهبر ایران در ادامه گفته است که چالش اصلی آمریکا در خاورمیانه حمایت ایران از فلسطینیان است.

خبرگزاری فرانسه نیز درباره پیام مقام رهبری به عدم حل مشکلات ایران در مذاکره با آمریکا اشاره کرد و نوشت: مردم ما متوجه شدند که نمی توان به برخی از اروپائی ها اعتماد کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۷۳۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان