//
کدخبر: ۸۵۶۲۱ //

شبکه پرس تی وی از «تجربه شرقی» می گوید

اپیزود جدید مجموعه برنامه «مستند و گفتگو» (Doc And Talk) با موضوع بررسی مستند «تجربه شرقی» در شبکه پرس تی وی تولید شد.

شبکه پرس تی وی از «تجربه شرقی» می گوید
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی شبکه پرس تی وی، این برنامه به کارگردانی و تهیه کنندگی کیانوش الطافی تولید شده و به نقد و بررسی مستند «تجربه شرقی» که از تولیدات شبکه پرس تی وی در سال گذشته بوده، می پردازد. این مستند مسایل مربوط به مهاجرت و ارتباطات و تبادلات فرهنگی ناشی از آن را مورد بررسی قرار داده است.

«تجربه شرقی» به کارگردانی و تهیه کنندگی فاطمه موسوی در ایتالیا تولید شده و به روایت داستان زندگی عده ای از پناهندگان افغانستانی و سوری در شهر ونیز می پردازد. این افراد به همراه سارا از کشور ایتالیا که سال‌ها در سوریه تحصیل و زندگی کرده است، برای فراموش نکردن غذاهای سنتی کشورهای خود تصمیم به تاسیس یک رستوران می‌گیرند که غذاهایش تلفیقی از گذشته و زندگی امروزشان است. این افراد در این راه سعی در فراموش کردن غم‌های خود دارند و چالش های مختلفی را تجربه می کنند.

مجموعه برنامه «مستند و گفتگو» با هدف معرفی سینمای مستند ایران و بررسی برترین مستندهای تولید داخل کشور در شبکه پرس تی وی در حال تولید است.

هر قسمت از این برنامه با مدت زمان 15 دقیقه یک فیلم مستند را معرفی می کند و با فیلمسازش به گفتگو می نشیند و بخش هایی از مستند موردنظر را پخش و مورد بررسی قرار می دهد. در این راستا مستندساز در مورد اهداف و نحوه ساخت فیلم توضیحاتی ارایه می دهد.

نسرین حسینی (تدوین)، علی میرزایی (گرافیک)، زهرا ترابی (دستیار تهیه و برنامه ریز) و گلناز فرهودی (نریتور) از جمله عوامل تولید این برنامه هستند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۵۶۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان