//
کدخبر: ۸۴۷۴۲ //

عشق یا تجاوز در هند به روایت شبکه پرس تی وی

«هند: عشق یا تجاوز» (India: love or rape ) عنوان مستندی در شبکه پرس تی وی است که وضعیت رقت بار بخشی از جامعه زنان کشور هند را به تصویر می کشد.

عشق یا تجاوز در هند به روایت شبکه پرس تی وی
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی شبکه پرس تی وی، این مستند به کارگردانی هایدی لیپسانن محصول سال 2013 است و با هدف بررسی موضوع تجاوز به عنف در هند، به بررسی حادثه ای در این کشور می پردازد که در آن زن جوانی مورد تجاوز عده ای اوباش قرار می گیرد و بعد از دو هفته جان می سپارد.

مستند «هند: عشق یا تجاوز» معضلی را به تصویر می کشد که قربانیان بیشماری در این پهنه از جهان دارد. افراد بسیاری در تلاشند تا جنبش جدیدی علیه تجاوز به راه بیندازند و توجه افکار عمومی و دولتمردان را به این نابهنجاری اجتماعی جلب کنند.

این مستند به خوبی نشان می دهد که بخشی از مسئولین امر با نگاه زن گریزانه خود، مقصر اصلی تجاوز را خود زنان می دانند. در مقابل این نگاه سنتی، نگاه تجددخواهانه زن امروز جامعه هندی است که مایل است از چارچوب از پیش ساخته شده پا را فراتر نهد و تجربیات جدیدی در عرصه اجتماعی کسب نماید.

مستند «هند: عشق یا تجاوز» در کنار موضوع تجاوز به عنف، موارد دیگری که گریبان گیر زنان هندی است را نیز بیان می کند؛ مواردی نظیر بحث جهیزیه و بحث کاست یا همان طبقه اجتماعی.

مستند «هند: عشق یا تجاوز» 15 و 16 فروردین در دو قسمت 25 دقیقه روی آنتن شبکه پرس تی وی می رود. زمان پخش این برنامه ساعت 05:00 به وقت تهران و زمان بازپخش آن در ساعات 10:00 ، 16:00 ، 22:00 و 02:00 بامداد خواهد بود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۴۷۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان