//
کدخبر: ۷۲۹۷۶ //
معاون برون مرزی صدا و سیما:

آی فیلم به زودی کانال آی فیلم فارسی۲ را راه اندازی می کند

معاون برون مرزی صداوسیما از مشابهت تاریخ مبارزاتی و اعتقاد به مبارزه با امپریالیسم بین ملت ایران و ملل آمریکای لاتین به عنوان برگ های برنده شبکه هیسپان تی وی برای نفوذ به عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران در جوامع اسپانیایی زبان مخاطب این شبکه بین المللی نام برد و از آغاز به کار قریب الوقوع کانال آی فیلم فارسی2 و شبکه تلویزیونی بین المللی هوسا خبر داد.

آی فیلم به زودی کانال آی فیلم فارسی2 را راه اندازی می کند
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، پیمان جبلی در مراسم ششمین سالگرد تاسیس هیسپان تی وی اظهار کرد: زمان بسیار زود می گذرد، عنصر زمان فقط مختص ما نیست، بلکه برای رقبا و دشمنان ما نیز هست و همه از آن در راستای منافع خود بهره می برند؛ در این میان ما نباید عقب بمانیم.

وی افزود:  شبکه هیسپان تی وی با خلاقیت‌ها و نوآوری هایی که دارد، علیرغم چالش‌ها و محدودیت ها بخوبی مسیر خود را طی می‌کند.  بر خود لازم می‌دانم از زحمات دکتر سرافراز معاون اسبق  برونمرزی و رئیس سابق صدا و سیماکه تاسیس این شبکه در زمان ایشان رخ داد تشکر و برای ایشان آرزوی موفقیت کنم.

 

معاون برون مرزی صدا و سیما با بیان اینکه در طول یک سال گذشته اتفاقات بسیاری در منطقه و جهان رخ داده و شاهد تحولات و ورود تکنولوژی های جدید رسانه ای در عرصه بین المللی بوده ایم، افزود: هیسپان تی وی همانند سایر شبکه های برون مرزی تلاش می‌کند همگام با این تحولات روز به روز بیشتر بر توفیقات خود بیافزاید.

 

جبلی همچنین اضافه کرد: مفتخر هستیم که هیسپان تی وی نسبت به سایر شبکه های برون مرزی، بیشترین تعداد فالوور را در شبکه یوتیوب داراست. هیسپان تی وی، پرس تی وی و العالم مخاطبان چند میلیونی در شبکه های اجتماعی دارند، هرچند همچنان میزان این پیشرفت ها و دستاوردها در تراز جمهوری اسلامی نیست و وقتی جامعه مخاطب  چندصد میلیونی داریم باید مخاطبان ما در شبکه های اجتماعی، در شبکه های کابلی و پخش سنتی بیشتر از این باشد.

 

وی با اشاره به اینکه قطعا میان ما و رقبا در عرصه بین الملل تفاوت‌هایی وجود دارد، تاکید کرد: کسانی کمر بسته اند تجربه گرانبها و اقتدار روزافزون جمهوری اسلامی را مخدوش کنند. متاسفانه حاکمیت رسانه های بین المللی در دست دشمنان ماست. ما دخالت چندانی در تصمیم گیری پیرامون ماهواره ها، رسانه های بین المللی غالب، شبکه های اجتماعی، فضای مجازی و اینترنت نداریم.

 

جبلی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این شرایط به گونه ای است که اگر رئیس جمهور فعلی امریکا، تصمیمات سابق درباره تحریم های صدا و سیما را مثل قبل معلق نگه ندارد، به راحتی می توانند ما را از روی ماهواره حذف کنند و به کشورهای اروپایی فشار بیاورند که پخش برنامه های ما از شبکه های کابلی برداشته شود و این واقعیت است، کمااینکه در سال 2009 هم این اتفاق افتاد. نظام تصمیم گیری و رگولاتوری شبکه های اجتماعی غول آسا و بزرگ چون اینستاگرام، یوتیوب و... در دست ما نیست و باید تا جایی که ممکن است بهانه ای دست آنها ندهیم تا محدود نشویم و بتوانیم پیام خود را منتقل کنیم.

 

معاون برون مرزی صداوسیما با بیان اینکه از سوی دیگر در مقایسه با شبکه های داخلی صدا و سیما، می‌توان گفت حاکمیت نظام جمهوری اسلامی در عرصه رسانه ای کاملا پشت رسانه ملی است، اظهار کرد: بر اساس قانون اساسی، صداوسیما از جایگاه رسانه ملی بسیار ارزشمند و والایی در میان نهادهای حاکمیتی برخوردار است. صداو سیما دائما از کمک های دولت و قوای مختلف و  حمایت مسئولان برخوردار است که باید از دولت قدردانی کرد.

 

وی عنوان کرد: همچنین باید از مسئولان وزرات خارجه برای همراهی با بخش برون مرزی صدا و سیما قدردانی کرد و امید می رود این تعاملات گسترده تر شود.

 

جبلی همچنین از تلاش های مدیریت و کارکنان شبکه هیسپان تی وی تشکر کرد و با بیان اینکه وقتی پای خود را از مرز بیرون می‌گذاریم و پشتیبانی های حاکمیتی خودمان برداشته می شود، با رقبایی با امکانات بروز و پشتیبانی بودجه ای و توانمندی بالاتری رو به رو هستیم، گفت: در داخل کشور هر چقدر هم که علیه جمهوری اسلامی سمپاشی شود، صداوسیما همچنان بی رقیب بالاترین میزان مخاطب را در میان رسانه های داخلی به خود اختصاص می‌دهد، اما در بیرون مرزها اینطور نیست، هرچند که شبکه های برون مرزی صداوسیما از سرمایه و ثروت کلانی برخوردارند که هیچ کدام از غول های رسانه ای در دنیا بهره ای از آن ندارند.

 

وی با اشاره به فرارسیدن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی با پیام حدیدی وارد عرصه بین المللی شد. تا قبل از انقلاب اسلامی اردوگاه های سیاسی در جهان بسیار محدود بود و اساسا بسیاری انقلابیون در سطح منطقه و جهان از اینکه حاکمیت در دست مردم قرار بگیرد، ناامید بودند. تنها تجربه کشورهای سوسیالیستی و جریان های سیاسی چپ در مبارزات، پیش روی کشورهای اسلامی  بود و از آن سو جریان مستبد حاکم بود و کسی نمی توانست به آنها تعرضی کند. با وقوع انقلاب اسلامی ایران مسلمانان و انقلابیون روحیه گرفتند و متوجه شدند می توان با اتکا به اعتقادات اسلامی، یک جریان سیاسی را تغییر داد و حاکمیت را بدست گرفت و ظالم را محو کرد.

 

این مدیر ارشد رسانه ملی تاکید کرد:  ما جریان سیاسی و رسانه ای دنیا را با اعتقادات عمیق اسلامی خود متحول کردیم و این بزرگترین سرمایه ماست. پیام انقلاب به اقصی نقاط جهان رفته است. حتی در برخی کشورها و مناطق که کوچکترین حضوری در آنجا نداریم، رهبری امام و اقتدار نظام ما را در برابر جریان های قلدر بین المللی تحسین می کنند. این سرمایه ماست و هرچقدر در این سرمایه توجه و تأکید داشته باشیم و آن را در معرض نمایش افکار عمومی قرار دهیم، برد کرده‌ایم و هیچ چالشی نمی‌تواند جلوی صدای ما را بگیرد. تا به امروز اگر بردی بوده است به خاطر توجه به این مزیت است.

 

جبلی با بیان اینکه هیسپان تی وی پنجره ای به سمت بخش اعظمی از مردم که با زبان اسپانیایی صحبت می کنند، گشوده است، گفت: اتفاقا به لحاظ تاریخ مبارزاتی و باورهای سیاسی در برابر امپریالیسم نزدیکی و قرابت خوبی با مخاطبان خود داریم.

 

معاون برون مرزی صداوسیما برای برگزاری جشنواره تولیدات شبکه هیسپان تی وی در سال آینده نیز ابراز امیدواری کرد و درباره شبکه هوسا زبان این معاونت که در حال آماده کردن مقدمات برای راه اندازی است، ادامه داد: توانستیم از منظر استراتژیک به  حوزه آفریقا وارد شویم و در آینده نزدیک برای اولین بار شبکه ای با زبان هوسا راه اندازی خواهیم کرد.

 

وی همچنین اعلام کرد: در حوزه تمدن فارسی و تمدن ایرانی بزودی شاهد راه اندازی شبکه آی فیلم 2  یعنی آی فیلم فارسی برای کشورهای افغانستان و تاجیکستان خواهیم بود.

 

معاون برون مرزی صداوسیما بر لزوم ورود هر چه سریع تر این معاونت به حوزه هایی که هنوز اقدام عملیاتی برای ورود بدانها نشده است، به وضعیت بودجه ای برونمرزی نیز اشاره وعنوان کرد: بویژه در یک و نیم سال اخیر به این واقعیت رسیده ایم که کار با این بودجه روتین برای تاثیرگذاری فوری بسیار سخت است. تحرکاتی در این زمینه شروع شده و اتفاقات خوبی در راه است. توانستیم منابع جدیدی ایجاد کنیم که امیدواریم خلاهایی که تا امروز داشتیم را جبران کند.

 

در این مراسم که به مناسبت سالگرد تاسیس شبکه هیسپان تی وی بعدازظهر دوشنبه 9 بهمن در سالن اجتماعات مجموعه سعادت آباد معاونت برون مرزی صداوسیما برگزار شد، جمعی از سفرای کشورهای آمریکای لاتین، مقامات وزارت امور خارجه، اساتید دانشگاه و فعالان رسانه ای حوزه برون مرزی، همچنین جمعی از مدیران و کارکنان معاونت برون مرزی حضور داشتند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۲۹۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان