//
کدخبر: ۷۱۸۲۲ //
کامران تفتی در گفت‌وگو با آی‌فیلم:

بعد از ۹ سال با «ماهورا» به جشنواره فیلم فجر می‌آیم

کامران تفتی با اشاره به اینکه پس از ۹ سال با فیلم سینمایی «ماهورا» ساخته حمید زرگرنژاد به جشنواره می‌آید، گفت: از سال ۸۷ که با «مرگ کسب‌وکار من است» و «گلوگاه» به جشنواره آمدم، تا امسال به سبب مشغله‌های زیاد در تلویزیون و تئاتر در جشنواره حضور نداشته‌ام.

 بعد از ۹ سال با «ماهورا» به جشنواره فیلم فجر می‌آیم
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط‌عمومی شبکه آی‌فیلم، کامران تفتی در گفت‌وگوی اختصاصی با آی فیلم، از فیلم «ماهورا» گفت: «ماهورا» ماجرای یک روز قبل از شروع جنگ تحمیلی را روایت می‌کند. واقعیت این است که «ماهورا» و بطن اصلی جنگ یک‌سری سرباز بی‌درجه و قهرمان بی‌نام‌ونشان دارد که درواقع مردم‌اند و هرجای دنیا جنگی اتفاق می‌افتد، مردم آن کشور، نقش اصلی آن اتفاق هستند.

 

بازیگر فیلم سینمایی «ماهورا» افزود: واقعیت ماهورا همین است؛ از دل مردم آمده است و نشان می‌دهد که چقدر عشق بر جنگ غالب است. ماهورا به ادوات جنگ نمی‌پردازد، خمپاره و تانک دغدغه ماهورا نیست، بلکه مسئله اصلی ماهورا مردم و عشق آنان به زندگی است.

 

وی با ابراز امیدواری از اینکه هیأت انتخاب جشنواره فجر، چشمش را به‌روی فیلم «ماهورا» نبست، گفت: مسئله اصلی من سیمرغ نیست، بلکه دیده‌شدن درست فیلم است. جایزه یک تشویق و یک حال‌خوب‌کن است. همه امکان کاندید‌شدن در این فستیوال را دارند.

 

تفتی ادامه داد: در فیلم «ماهورا» جماعت زیادی در شرایط بسیار سخت کار کردیم، تا آن‌چیزی که می‌خواستیم بگوییم به بار بنشیند و دیده شود و حرف فیلم گفته شود و این خیلی مهم‌تر از گرفتن جایزه جشنواره است.

 

این بازیگر سینما و تلویزیون از نقشش در فیلم سینمایی «ماهورا» گفت: ماهورا شروع محکم و فوق‌العاده ای است برای من. من در ماهورا نقش عربی را بازی کردم که حداقل می‌دانم خیلی از عرب‌های خوزستان با بازی‌ام ارتباط برقرار می‌کنند. لهجه‌ام، لباسی که به تن کردم، جنس زیستنم و... را با تمام جان سعی‌کردم شبیه این عزیزان باشد و واقعی باشم. برای من بیشترین ارزش و اهمیت در جشنواره سی‌وششم این است که واقعیت کاری را که کردم، ببینند.

 

کامران تفتی درباره خوانندگی و نحوه ورودش به این حوزه ابراز کرد: از ۷سالگی به واسطه پدرم تجربه تئاتر داشتم. از همان زمان‌ها ساز می‌زدم و از فضای موسیقی دور نبودم، منتها احساس می‌کردم همیشه باید بازیگر باشم و تمام تمرکزم را گذاشتم بر بازیگری تا همین سال‌های اخیر.

 

وی افزود: تمام تلاشم را کردم که برای دل خودم اندوخته‌ای از موسیقی داشته باشم و اگر کاری به من پیشنهاد شد و به‌عنوان خواننده قرار بود بازی کنم، نروم ساز الکی بزنم، تا اینکه در فیلم «آلما» نقش خواننده را اجرا کردم. در آن کار با گیتار خواندم و سه تراک اجرا کردم. بچه‌های آن فیلم خیلی استقبال کردند و به من گفتند حیف است موسیقی‌ها را همین‌جوری بگذاری. خیلی می‌ترسیدم زیرا از همان اول یک اسلحه سمت من گرفته بودند که ای وای این بازیگر هم خواننده شد و من اولین‌کاری که کردم این بود که گفتم من نه از خانه مامانم قهر کردم نه چیزی...فقط می‌خواهم حرف‌های قلبم را از این طریق به طرفدارانم بزنم که خداراشکر استقبال خیلی خوبی هم شد.

 

تفتی که سابقه اجرا در برنامه «وقتشه» را نیز در کارنامه کاری خود دارد، درباره تجربه در حوزه‌های مختلف هنری توضیح داد: خیلی فرصت کمی داریم و من هر چقدر بتوانم کار کنم انجام می‌دهم نه به‌خاطر اینکه مردم اسم من را یادشان بماند، به‌خاطر اینکه بیهوده عمر نکنم. اگر صدایم بتواند کمک کند چرا خوانندگی نکنم، اگر اجرایم بتواند کمک کند چرا انجام ندهم. اینها همه‌شان یک مجموعه است و کار هنری به‌هم پیوسته است.

 

این بازیگر تلویزیون، تئاتر و سینما اضافه کرد:  هر چندلقب هنرمند خیلی از من دور است، واقعیت این است که پایه درسم، زندگی‌ام و خانواده‌ام براین اساس گذاشته شد که اگر استعدادی است و اگر هنری، برای مردم هزینه شود و به نظرم، من آدم مهمی هستم و در واقع سرمایه این کشورم؛ زیرا مردم من را نگاه کردند و نگاه مردم آدم را مهم می‌کند و اگر مردم نگاهم نکنند واقعاً به درد خاصی نمی‌خورم و به حمایت مردم احتیاج دارم و احساس می کنم هر چقدر کار کنم کم است.

 

کامران تفتی که به دلیل حضور در سریال های گوناگون ، از بازیگران شناخته ایرانی برای مخاطبان فارسی زبان، انگلیسی زبان و عرب زبان شبکه آی فیلم است، با بازی در فیلم سینمایی «ماهورا»، در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

 

 شبکه آی فیلم، با توجه به ماموریت معرفی سینما و آثار نمایشی ایرانی و ظرفیت ها و قابلیت های این هنر به گستره  وسیع و متنوع مخاطبان خود، دست به ایجاد بخشی ویژه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در وب سایت های فارسی، عربی و انگلیسی خود زده و به شکل تخصصی در این زمینه اطلاع رسانی می کند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۱۸۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان