//
کدخبر: ۳۶۴۲۵۳ //

متولدین ماه‌‌مهر در پایه اول‌ ابتدایی ثبت‌نام می‌شوند

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از ثبت‌‌نام متولدین‌ ماه‌مهر در پایه اول ابتدایی خبر داد.

متولدین ماه‌‌مهر در پایه اول‌ ابتدایی ثبت‌نام می‌شوند
به گزارش فرتاک نیوز،

زهرا نجار در گفتگویی با فرتاک‌نیوز با اشاره به موضوع تبصره یک ماده ۲۹ آیین‌نامه اجرایی در خصوص ثبت‌نام متولدین ماه‌‌مهر در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ اظهار کرد: فرایند ثبت‌نام دانش آموزان با اولویت کسانی که سن آنها ۶ سال تمام است از ۲۶ مرداد‌ماه در مدارس استان کرمانشاه آغاز شده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل‌ آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: بعد از اتمام این فرایند و اطمینان مدیران مدارس ابتدایی از اینکه تمامی دانش‌آموزان ۶ سال تمام، در مدارس نزدیک به محل سکونت خود ثبت‌نام شده‌اند ثبت‌نام از متولدین‌ مهرماه از یکم مهر آغاز و تا ۳۰ مهرماه  ادامه خواهد شد.

وی یادآور شد: مدیران مدارس پس از جمع‌آوری تقاضاهای والدین مبنی بر ثبت‌نام فرزندان زیر ۶ سال و فقط متولدین مهر‌ماه درخواست‌ها را در شورای مدارس مطرح و مشروط به داشتن ظرفیت این دانش‌آموزان به ترتیب روز تولد در پایه اول ابتدایی ثبت‌نام خواهند شد.

نجار خاطرنشان کرد: چون روند ثبت‌نام بر اساس ظرفیت مدارس و بر اساس روز تولد دانش‌آموزان انجام می‌گیرد لذا والدین در صورت تکمیل ظرفیت در مدارس نزدیک به محل سکونت، آرامش خود را حفظ نمایند تا مدیران با هماهنگی لازم نسبت به ثبت‌نام این دانش‌آموزان در مدارس همجوار، نواحی و مناطق دیگر اقدام نمایند.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل‌ آموزش و پرورش استان کرمانشاه همچنین از پیشنهاد ایجاد کمیته‌ای برای رسیدگی به این موضوع و انجام دقیق و درست آن با توجه به ظرفیت‌های موجود در مدارس استان خبر داد و گفت:در روستا‌ها و حاشیه شهرها به دلیل بالا بودن ظرفیت،فرایند ثبت‌نام بدون هیچ اشکالی قابل اجرا است و والدینی که به دلیل تکمیل ظرفیت شرایط ثبت‌نام در مدارس مرکز شهر برایشان مقدور نشده می‌توانند نسبت به ثبت‌نام فرزندانشان در مدارس روستایی و حاشیه‌ شهرها اقدام نمایند.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۴۲۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان