//
کدخبر: ۳۰۵۲۶۷ //

کلاف پیچیده سینمای شهرقدس باز خواهد شد؟

مردم و به خصوص اهالی فرهنگ و هنر شهرقدس برای راه‌اندازی سینما سال‌ها گرفتار وعده‌های امروز و فردای مسؤولان هستند و طبق نظر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار است این سینما به زودی در ورودی شهر افتتاح شود.

کلاف پیچیده سینمای شهرقدس باز خواهد شد؟

توسعه فرهنگ جامعه به میزان و سرانه فرهنگی در بخش‌های سینمایی و نمایشی در ارتباط بوده و مراکز فرهنگی و هنری در گسترش فرهنگ و ارتباط جمعی نقش مهمی دارند و سینما به عنوان پدیده‌ای هنری، اقتصادی و فن آورانه تأثیر به سزایی در این امر دارد.

طبق گزارش سالنامه آماری فروش فیلم و سینمای ایران در سال ۱۳۹۸ در کشور ۳۱ استان دارای سینمای فعال بوده که ۲۷۷ سینما برخوردار از ۵۴۱ سالن نمایش هستند و ظرفیت سالن‌های سینما آن‌ها ۱۳۲ هزار و ۶ صندلی است.

به گزارش فرتاک نیوز،طبق این آمار، استان تهران با بیش از ۱۳ میلیون جمعیت دارای ۶۶ سینما با ۱۹۹ سالن سینمایی و ظرفیت ۴۳ هزار و ۲۳۲ صندلی بیشترین سهم سینمایی کشور را از آن خود کرده است.

غرب استان تهران با جمعیتی حدود ۲ میلیون نفر دارای ۳ سینما است که سینما سپهر با ۱۴۴ صندلی در شهریار و سینما ساحل با دو سالن در اندیشه با ۴۸۱ صندلی وجود دارد و در ملارد و شهرقدس این میزان صفر است.

شهرقدس با جمعیتی حدود ۴۲۰ هزار نفر، فاقد سرانه صندلی سینمایی بوده و جمعیت این منطقه روز به روز در حال افزایش است که می‌توان به افزایش ۲ هزار نفری دانش‌آموزان در هرسال به جمعیت این منطقه اشاره کرد.

راه‌اندازی سینمای شهرقدس سال‌ها است گرفتار تجهیز و افتتاح امروز و فردای مسؤولان شده و هربار که به سینمای این شهر اشاره می‌شود، وعده‌های مختلف از مسؤولان به گوش می‌رسد.

طبق آخرین پیگیری و گفت‌وگویی که با غلامرضا آبکار رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قدس انجام شد، شرکت‌ها آمادگی خود را برای تحویل فیلم اعلام کرده‌اند و به گفته پیمانکار مشکل موجود در تبلیغات سطح شهر بوده اما لازم است پیش از این محل سینما بازدید شود.

به گفته رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این سینما در ورودی شمالی شهرقدس در ساختمان ایرانیان قرار داشته و اگر سالن سینمایی در یکی از سالن‌های این اداره که پیش از این توسط مسؤولان وقت مطرح شده بود، احداث شود موجب تعطیلی ۵ انجمن و شورای فرهنگی و هنری خواهد شد که این امر به صلاح نیست؛ ضمن این‌که گروه‌هایی نیز برای راه‌اندازی و نصب تجهیزات سینما در محل اداره مراجعه کرده بودند اما ساختار اداری اداره مناسب راه‌اندازی سینما نیست ولی می‌توان برای سینمای دیجیتال و سیار برنامه‌ریزی کرد.

این نکته قابل ذکر است که ۱۱ فرهنگسرا در سطح شهر وجود دارد و شهرداری می‌توانست یک سالن را مختص سینما قرار دهد تا سهم مردم شهرقدس در استفاده از سالن‌ سینمایی خارج از شهر نباشد و در صورت راه‌اندازی و اکران فیلم در خارج از شهر باید فکری برای رفت و آمد و دسترسی عموم مردم از آن کرد.

خبرنگار همچنان پیگیر است تا این کلاف پیچیده سینمای شهرقدس باز شده و با راه‌اندازی آن بخشی از مشکلات فرهنگی و کمبود سرانه صندلی سینمایی در این شهر رفع شود و همه مردم بتوانند از آن بهره ببرند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۵۲۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان