//
کدخبر: ۲۹۰۲۳۴ //

سینما تا اطلاع ثانوی،تعطیل!

محمدرضا صابری دبیر انجمن سینماداران با اشاره به تمدید ملاحظات و محدودیت‌های کرونایی در سراسر کشور، تاکید کرد تا اطلاع ثانوی سینما‌های کشور تعطیل است.

سینما تا اطلاع ثانوی،تعطیل!

محمدرضا صابری دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران درباره آخرین وضعیت وام‌هایی که قرار است سازمان سینمایی برای جبران خسارت کرونا به سینماداران پرداخت کند، گفت: واجدین شرایط دریافت وام، به بانک‌ها معرفی شده‌اند، اما هنوز مشخص نیست که چه زمانی وام‌های مورد نظر پرداخت می‌شود.

به گزارش فرتاک نیوز،وی با اشاره به تعطیلی سینماها، توضیح داد: تا امروز که جلسه‌ای مبنی‌بر بازگشایی سینما‌ها برگزار نشده است و می‌توان گفت در شرایط فعلی سینما‌ها تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

دبیر انجمن سینماداران توضیح داد: البته این را باید بگویم تا زمانی که فیلم خوب اکران نشود، بازگشایی سینما‌ها معنایی ندارد، سینما زمانی باز خواهد شد که فیلم خوب اکران شود، این در حالی است که کارگردانان و تهیه‌کننده‌ها علاقه‌ای به اکران فیلم‌های خود در شرایط فعلی ندارند، به همین دلیل باید شرایط مناسبی برای اکران فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه تهیه‌کنندگان سینمایی زمانی پیشنهاد اکران فیلم‌های خود را می‌دهند که بتوانند بازگشت سرمایه مناسبی در حد سرمایه تولید خود داشته باشند، توضیح داد: تصور کنید که شرایط فعلی مساعدتر شود و اگر هم ویروس کرونا وجود داشته باشد، مردم یاد بگیرند که چطور در کنار این ویروس زندگی کنند، در چنین وضعیتی می‌توان سینما‌ها را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز کرد و در چنین شرایطی با حضور مردم در سینماها، می‌توان امید به دریافت اجازه اکران فیلم‌های خوب داشته باشیم.

صابری گفت: مشکل دیگری که در حال حاضر با آن مواجه هستیم تأمین هزینه‌های جاری سالن‌های سینما است که نسبت به یک سال گذشته چندین برابر شده است، به عنوان مثال پیش از این پروژکتور ۶۷۰۰ را می‌خریدیم ۸۰ میلیون تومان، که در حال حاضر ۵۰۰ میلیون تومان فروخته می‌شود، یک لامپ پروژکتور را اگر ۳ میلیون تومان می‌خریدیم الان باید ۳۵ میلیون تومان برای آن پرداخت کنیم.

صابری در پایان گفت: در حال حاضر سینما‌ها با اینکه بسته هستند، اما باید هزینه آب، برق و گاز را پرداخت کنند، به عنوان مثال سینما قدس با اینکه تعطیل است ماهی ۲ میلیون تومان پول برق پرداخت می‌کند. البته ما از سازمان سینمایی خواسته‌ایم در این زمینه ما را همراهی کنند و در همین راستا پیش از این سازمان سینمایی اعلام کرده بود که هزینه‌های قبض تیر تا شهریور را پرداخت می‌کند که هنوز هیچ اتفاقی در این زمینه رخ نداده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۰۲۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان