//
کدخبر: ۲۵۹۱۳۶ //

پیام تبریک رئیس دانشگاه رازی به مناسبت روز معلم

محمدابراهیم اعلمی‌آل‌آقا رئیس دانشگاه رازی با صدور پیامی، ۱۲ اردیبهشت ماه، سالروز پاس‌داشت مقام معلم را تبریک گفت.

پیام تبریک رئیس دانشگاه رازی به مناسبت روز معلم
به گزارش فرتاک نیوز،

متن پیام دکتر اعلمی آل‌آقا رئیس دانشگاه رازی به مناسبت روز معلم به شرح ذیل است:

              بسم‌الله الرحمن‌الرحیم

أجوَدُکُم مِن بَعدِی رَجُلٌ عَلِمَ عِلما فنَشَرَ عِلمَهُ؛ بخشنده‌ترین شما پس از من، کسی است که دانشی بیاموزد، آنگاه دانش خود را نشر دهد. (پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم).

623198_orig

معلم زیباترین واژه بر لوح زرین دانایی و خرد است که با سلاح علم و دانش باشکوه‌ترین و ماندگارترین حماسه‌های تاریخ را برای ساختن انسان‌هایی والا رقم می‌زند.

توأمانی مقام والای معلم با قداست، عزت و احترام در فرهنگ غنی این سرزمین نتیجه جهاد علمی و تلاش خستگی ناپذیر معلمان و استادانی است که همه همّت و عزمشان بر تعالی ایران اسلامی در مسیر علم و دانش است.

شهید مطهری الگویی تمام عیار برای جامعه بزرگ معلمان و استادان دانشگاه است و ۱۲ اردیبهشت ماه یادآور نمایش زیباترین جلوه‌های عشق و ایثار در تاریخ این سرزمین است.

بدون تردید اساتید گرامی به عنوان یکی از ارکان توسعه علمی کشور در شکل گیری شخصیت علمی و فرهنگی دانشجویان نقشی ماندگار دارند.

در این روزها که کشور عزیزمان با مسائل مختلف دست به گریبان است، رسالت استادان و معلمان بیش از هر زمان دیگری اهمیت یافته و در این برهه حساس برای رهایی از مشکلات باید با عزمی الهی و جهادگونه ضمن امیدآفرینی در جامعه، به منظور تقویت روحیه خودباوری و به ثمر رساندن استعدادهای جوانان این مرز و بوم نقش آفرینی نمایند و بر ارتقاء کیفیت آموزش، کارآفرینی، انجام پژوهش‌های تقاضامحور و حرکت در مسیر تحقق جامعه دانش‌بنیان اهتمام جدی بورزند.

اینجانب ضمن درود به روان پاک استاد علامه«شهید آیت‌الله مرتضی مطهری» آن یگانه دوران و صاحب اندیشه‌های مطهر، مراتب سپاس و قدرشناسی خود را تقدیم اساتید گرامی می‌نمایم و روز بزرگداشت مقام معلم را به همه همکاران دانشمند و فرهیخته‌ام در دانشگاه رازی تبریک عرض می‌نمایم و توفیق روز افزونتان را از ایزد منان مسالت دارم.

                محمدابراهیم اعلمی‌آل‌آقا

                 رئیس دانشگاه رازی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۹۱۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان