//
کدخبر: ۲۵۸۳۹۵ //

شیرودی، بی‌شک یکی از حماسه آفرینان دفاع مقدس

سرزمین دیر پای کرمانشاه را خاستگاه حماسه آفرینان در طول تاریخ و خصوصاً هشت سال دفاع مقدس می‌داند که افق‌های خط سرخ شهادت را فراروی آیندگان گشوده‌اند و شهید علی‌اکبر شیرودی، بی‌شک یکی از حماسه آفرینان دفاع مقدس است، که تفسیر دلدادگی‌اش افق‌های روشن خط سرخ شهادت را فرا روی حماسه سرایان آفرید.

شیرودی، بی‌شک یکی از حماسه آفرینان دفاع مقدس

 سرزمین دیر پای کرمانشاه را خاستگاه حماسه آفرینان در طول تاریخ و خصوصاً هشت سال دفاع مقدس می‌داند که افق‌های خط سرخ شهادت را فراروی آیندگان گشوده‌اند.

دکتر علیرضا شهرستانی

به نام خداوند دانای راز

   خدای شهیدان بازی دراز.

به نام تو شیرودی سر فراز 

امام امام منی در نماز.

  نه بازی دراز است که قافش بخوان 

که سیمرغ دارد در آن آشیان.

سرزمین دیرپای کرمانشاه، هزاران خاطره از حماسه‌های مردمان بزرگ خویش در دل نهفته دارد، چه آن راد مردمانی که در این گستره پُر گهر طلوع کردند و چه آن فرزانگان باقی که غروب جسم خاکی خود را در فردای جاودانگی این دیار، شاه بیت ایثار و شور و شعور مردمان ایمانی کرمانشاه نمودند.

شهید علی‌اکبر شیرودی، بی‌شک یکی از حماسه آفرینان دفاع مقدس است، که تفسیر دلدادگی‌اش افق‌های روشن خط سرخ شهادت را فرا روی حماسه سرایان آفرید، شهیدی که در کارنامه اخلاص و ایثار خود رکورددار پرواز با بالگرد برای حفظ و حراست از سرزمین مقدس خود گشت، حضورش در جبهه‌ها افزون بر رعب در خیمگاه دشمن، موجی از امید و شور آفرینی را در رزمندگان همیشه مانای ایران خلق می‌کرد،  آری آن سلاله باقی در کنار هم رزم دیرینه اش سرلشکر شهید احمد کشوری پرچم اخلاص و ایمان و شجاعت و اقتدار را در جبهه‌های غرب و کرمانشاه دیرپای برای همیشه تاریخ به اهتزار درآوردند.                                           

  علی اکبرانی به حق محوری 

   برای وطن هر یکی کشوری.

  مگر می‌توان از ارتش قهرمان و هوانیروز شجاع سخن گفت و یادی از خلبان همیشه جاوید، شهید یحیی شمشادیان نکرد.

 یک ایران بنازد به پیر و جوان

به شمشاد بالای شمشادیان.

 آری خون مقدس شهید شیرودی در مرصاد به جوش آمد و تیز پروازان هوانیروز کرمانشاه، جبهه نفاق را در هم کوبیده و در ادامه حماسه آفرینی شهید شیرودی حماسه‌ای به وسعت دل‌های مردم نجیب و قدرشناس ایران  آفریدند.

مجاهد بزرگی که در نماز، امام مقام ولایت گشت و امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) همواره فرموده‌اند:«شهید شیروردی اولین نظامی بود که به او اقتدا کردم»

آری اینک که در پس سالیان هنوز خاطرات روشن و خورشید باورمندی او در افق دل‌های عاشقان روشن است، باید هر کدام از ما بتوانیم شیرودی وار پاسدار حریم حرمت عشق و دلدادگی باشیم.

 مگر نه این است که کرمانشاه خاستگاه شجاعت و شور و ایمان و ایثار است؟

مگر سرلشکر شهید حسین ادبیان در خانقاه عرفان واقعی، بازی دراز، حماسه‌ای به سعت شهادت نیافرید و با اقدام شجاعانه و کم‌نظیر خود به اتفاق تکاوران ارتش همیشه قهرمان به رغم حضور سنگین دشمن تا دندان مسلح، به ارتفاع 1150 هلی برن می‌شود و فصل نوینی از شجاعت و دلاوری و ایثار را در صفحه بندگی خدای متعال فرا روی آیندگان می گشاید.  به راستی از کدام قامت سرو سای رزمندگان باید سخن گفت؟

شهید اصغر وصالی که در بازی دراز به گیسوان دراز یار دست آویخت و یا شهید غلامعلی پیچک که عاشق وار به قرب الی‌الله رسید،  موحد وحدت آفرین شهید موحد دانش،  شهید محسن وزوایی که به خلق حسن و خوی حسن بود، یا از روحانی دیده بان  شهید محمود غفاری که چون ابوذر بر سر راه دل نشسته بود که جز خدا را راه ندهد و...

آری چگونه و با کدام بضاعت می‌توان شرح شجاعت ایثار، دلدادگی و اخلاص  این بندگان صالح خداوند را به تفسیر نشست؟

ولی  آنقدر می‌دانیم صدها شیرودی و ادبیان، خاطرات ماندگارشان تا عشق و دلدادگی و ترنم ایمان و ایثار باقی است در ذهن و ضمیر همه عاشقان در تلالو است.

شهید شیرودی در پاسخ یک خبر نگار که:«آیا ممکن است محدوده جغرافیایی پروازهای آینده‌اش را برای شان ترسیم کند؟

می‌گوید: بهتر است نقشه دنیا را نگاه کنید، زیرا اگر امام خمینی فرمان دهد، در هر نقطه جهان که مرکز کفر است بجنگم، حتی اگر پایتخت ممالک شما باشد، آن جا را به آتش می‌کشم.» این سخن و پیام شهید ترجمان حرکت سراسر اقتدار سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است که حیات محور مقاومت، مرهون برنامه‌ریزی و شجاعت و اخلاص او می‌باشد.

 امید که بتوانیم پاسدار حرمت خون شهدای نظام اسلامی باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۸۳۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان