//
کدخبر: ۲۵۷۱۷۲ //
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سرپل‌زهاب:

ترویج فرهنگ کتابخوانی، بازیابی همیشگی سلامت جامعه است

کتاب «این پسر چقدر کتاب می‌خورد» توسط پارمیس بابلی نونهال کتابخوان شهرستان سرپل‌زهابی در پویش کتابخوانی معرفی شد.

ترویج فرهنگ کتابخوانی، بازیابی همیشگی سلامت جامعه است
به گزارش فرتاک نیوز،

کانون کودکان و نوجوانان سرپل‌زهاب طی اقدام پسندیده‌ای در راستای «در خانه بمانیم» اقدام به برگزاری مسابقات و رقابت‌های کتابخوانی در فضای مجازی کرده است.

730588

 مریم شاه‌محمدی مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان سرپل‌زهاب در این راستا گفت: این کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان سرپل‌زهاب  به خاطر حفظ سلامتی خود و خانواده در خانه هستید؛ کتاب‌های زیبایی که خوانده‌اید را، در فضای مجازی به دیگر دوستان خود معرفی کنند تا آنها را هم در دانش خودتان سهیم کنید این دوره از مسابقات کتابخوانیدر فضای مجازی را برگزار تا بیشتر کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان با مطالعه  کتاب سرگرم شوند و کمتر به بیماری کرونا فکر کنند.

وی افزود: جوایزی مناسبی از سوی دکتر صابر حیدری شهردار سرپل‌زهاب به سه نفر کتابخوان برتر اهدا خواهد شد و با حمایت یکی از پزشکان فرهنگ دوست این شهرستان هم به سه نفر دیگر جوایز اهدا می‌شود و جایزه‌های دیگری هم به سایر افرادی که بهترین ارایه و معرفی کتاب را داشته باشند  اهدا خواهد شد.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان سرپل‌زهاب گفت: به 6 ارائه و معرفی کتاب برتر از سوی داوران نیز جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

شاه‌محمدی افزود: اقوام و مللی که با مطالعه مانوس بوده و کتاب و کتابخوانی در میان‌شان رواج بیشتری داشته است، توانسته‌اند فرهنگی ماندگارتر و پویاتر از خود به جای بگذارند و میراث فرهنگی و گنجینه‌های معارف و دستاوردهای عالمان و فرهیختگان خود را به نسل‌های دیگر منتقل کنند.

وی افزود: اهمیت کتاب و کتابخوانی در سیره معصومین است، تا آن جا که معصومین کتابخوانی و مطالعه و تفکر را در حد فریضه برای امت می‌دانند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان سرپل‌زهاب گفت: برای رسیدن به این هدف یعنی عادت به کتابخوانی و بسترسازی فرهنگی برای آن، یک برنامه‌ریزی صحیح و منطقی لازم است که با ارایه راه‌کارها، فرهنگ کتابخوانی را در جامعه ایرانی عملی ساخته و به تداوم این فرهنگ در جامعه بی‌نجامد.

شاه‌محمدی ادامه داد: در این راستا برنامه‌ریزی صحیح فرهنگی علاوه بر حفظ هویت عقیدتی و قومی عاملی است که منجر به ایستادگی در مقابل هجوم فرهنگ بی‌فرهنگی بیگانه شد، و به حفظ فرهنگ خودی می‌انجامد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین راهبردها در یک برنامه‌ریزی صحیح فرهنگی، رواج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان سرپل‌زهاب گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی، بازیابی همیشگی سلامت جامعه است و باید دوچندان مورد توجه قرار گیرد.

شاه‌محمدی در مورد خانواده گفت: خانواده عامل بسیار مؤثری در ایجاد ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است. محیط و شرایط خانواده، روش تربیتی و آموزشی والدین ، طرز تفکر و نگرش والدین در رابطه با مطالعه و کتابخوانی، وجود کتب و نشریات قابل دسترس و هم‌چنین سطح اقتصادی و پایگاه اجتماعی خانواده، نقش بسزایی در تقویت ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و نهادینه شدن آن دارد.

وی افزود: در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی پس از خانواده، نظام آموزشی یا مکاتب دشوارترین وظیفه و مسئولیت را در این راستا بر عهده دارند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان سرپل‌زهاب گفت: اگر شاگردان مکاتب در مکاتب با کتاب آشنا شده و لذت مطالعه، خودآموزی و افزایش معلومات عمومی را درک کنند و فرهنگ و روحیه مطالعه در آنان ریشه گرفته و نهادینه شود، در تمام دوران زندگی، از کتاب دست بر نخواهند داشت.

شاه‌محمدی ادامه داد: در این مورد برخی از کارشناسان ذی‌ربط معتقدند که روش‌‌های تدریس جذاب ‌تر، شاگردان مکاتب را بیشتر به مطالعه علاقه‌مند می‌سازد. بکار بستن روش‌‌هایی چون بازدید شاگردان از کتابخانه‌های عمومی و خصوصی رفتن آمار کتاب‌ها به عنوان کار عملی از مراکز فروش کتاب در سطح شهر، آزاد گذاشتن شاگردان مکاتب در انتخاب منبع برای انجام تحقیق و کارهای درسی، در دسترس قرار دادن کتابخانه‌های عمومی وآموزشی نمودن فیلم ‌ها و سریال‌‌های تلویزیونی برای ترغیب و تشویق نونهالان و نوجوانان و جوانان و حتاً مردم به مطالعه بیشتر و کتابخوانی، کرایه دادن کتاب ‌ها و یا فروش آن‌ها به صورت قسطی و ...چنین روش‌‌هایی می‌توانند در نهایت به نهادینه شدن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی کمک شایانی بنماید.

وی در پایان افزود: همشریان گرانقدر شهرستان سرپل‌زهاب در خانه فیلم کوتاه و با کیفیت دو دقیقه‌ای از معرفی کتاب خود تهیه کنید و به آیدی زیر ارسال کنید تا در مسابقات کتابخوانی شرکت داده شوند و  parmisb91@ ارسال نماید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۷۱۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان