//
کدخبر: ۲۵۶۴۲۴ //
آیت الله رییسی:

دیوان عدالت اداری درباره احقاق حقوق تضییع شده پرستاران اقدام فوری کند

آیت الله رییسی در دیدار با اعضای شورای عالی نظام پرستاری بر این نکته تاکید کرد که اقتضای اجرای عدالت درنظام سلامت این است که سهم جامعه پرستاری در خدمات پزشکی مشخص و اعطا شود.

دیوان عدالت اداری درباره احقاق حقوق تضییع شده پرستاران اقدام فوری کند
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از میزان، آیت الله رییسی رییس قوه قضاییه در نشست با اعضای شورای عالی نظام پرستاری با تقدیر از زحمات و تلاشهای خالصانه پزشکان و جامعه پرستاری در مواجهه با ویروس منحوس کرونا و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت اظهار کرد: جامعه پرستاری در خط مقدم برخورد با این ویروس بودند و در صیانت از سلامت مردم بسیار خوش درخشیدند.

وی با اشاره به تأسی جامعه پرستاری از حضرت زینب کبری(س) که الگوی این قشر است، گفت: جامعه پرستاری در کشور به دلیل تأسی از حضرت زینب کبری(س) که الگوی پرستاری برای جامعه بشری است هم از اخلاص برخوردار است و هم در حرکت حرفه ای خود تلاش مومنانه و خالصانه برای سلامت ، بهداشت و درمان بیماران دارد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به سختی های کار پرستاری ادامه داد: این شغل، کاری است که عشق، ایمان و ایثار می طلبد.

وی تصریح کرد: کار پرستاران ما امروز همراه با عشق، ایمان، ایثار، گذشت و کار معرفتی و حرفه ای است.

رییسی از پرستاری به عنوان حرفه ای که مکمل کار پزشکی و احیاگری است، یاد کرد و ادامه داد: پرستاران همراهی و مباشرت دائمی با بیمارانی که آسیب دیده جسمی هستند، دارند و این کار، کار بسیار مبارکی است که امروز پرستاران عهده دار آن هستند.

رییس قوه قضائیه با ذکر جهادگری های اقشار ملت در دوران مختلف از جمله دفاع مقدس، دفاع از حرم اهلبیت(ع) به الگوی جدیدی که بعنوان دفاع از سلامت ایجاد شده، اشاره کرد و افزود: الگوی جدیدی که از جهاد و مدافعان سلامت ارائه شد، امر مهمی است.

وی با بیان اینکه شهادت در دفاع و صیانت از سلامت مردم الگویی است که باید پاس داشته شود، بر تبیین بیشتر شاخصه های آن برای مردم تاکید کرد.

رییسی گفت: اقتضای اجرای عدالت درنظام سلامت این است که سهم جامعه پرستاری درخدمات پزشکی مشخص واعطا شود همچنین تعارض منافع ازموانع عدالت درنظام سلامت است که باید رفع شود.

وی با اشاره به ماموریت سازمان بازرسی برای بررسی علت عدم اجرای برخی از قوانین مصوب درحوزه پرستاری ظرف 4 ماه و اقدام برای رفع موانع اجرای قانون افزود: گزارش تعدیات به حقوق پرستاران را بدهید تا دیوان عدالت اداری برای صدور رای قانونی برای احقاق حقوق تضییع شده پرستاران اقدام فوری کند.

رییس دستگاه قضا تاکید کرد: جامعه پرستاری در خط مقدم مواجهه با ویروس منحوس کرونا در صیانت از سلامت مردم بسیار خوش درخشید؛ الگوی جدید ارائه شده در زمینه مدافعان سلامت باید پاس داشته شود و شاخصه‌های آن برای مردم تعریف شود.

رییسی با بیان اینکه عدالت در نظام سلامت هم در توزیع نیروی انسانی و هم توزیع امکانات وجود داشته باشد، گفت: نقش پرستاران در خدمت و در کنار تیم پزشکی باید دیده شود همچنین تقویت مراقبت پرستاری در منزل باعث کاهش هزینه‌ها کاهش مرگ و میرها و حفظ سلامت می‌شود.

رییس قوه قضاییه گفت: بالا بودن آمار بهبودیافتگان کرونا در کشور گواه بسیار روشنی بر عملکرد موثق جامعه پرستاری و پزشکی کشور است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۶۴۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان