//
کدخبر: ۲۲۸۰۰۱ //

معرفی برگزیدگان سی‌امین جشنواره تئاتر کردستان معرفی+اسامی

سی‌امین جشنواره تئاتر استان کردستان با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

معرفی برگزیدگان سی‌امین جشنواره تئاتر کردستان معرفی+اسامی
به گزارش فرتاک نیوز،

آئین اختتامیه سی‌امین جشنواره تئاتر استان کردستان عصر امروز پس از سه روز رقابت هشت گروه نمایشی از هنرمندان تئاتر، با معرفی نفرات برتر در تالار فروردین مجتمع فرهنگی هنری فجر این شهر به کار خود پایان داد.

عبید رستمی، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در این مراسم با بیان اینکه پیشکسوتان، هنرمندان، اساتید و فعالان عرصه تئاتر علی‌رغم امکانات محدود و بودجه‌های ناچیز برای رسیدن تئاتر استان به سی سالگی، تلاش زیادی کردند، اظهار داشت: جا دارد از زحمان تک‌تک این عزیزان قدردانی کنیم.

وی با بیان این که هنر تئاتر تأثیر فوق‌العاده بر روی جامعه دارد؛ از اعلام آمادگی برای چاپ نمایشنامه‌های استانی به زبان فارسی خبر داد و گفت: کمک به اعتلا و گسترش فرهنگ یکی از ویژگی‌های هنرهای نمایشی بوده و قطعاً این کار خدمت ماندگاری برای این حوزه در استان است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تولید آثار نمایشی خوب و مثمرثمر، تعامل و ارتباط با جامعه توسط هنرمندان این حوزه را از جمله مواردی برشمرد که باعث می‌شود حال تئاتر خوب شود، بنابراین انتظار می‌رود با هنر تئاتر آشتی و آرشیو و تئوری تئاتر غنی و به دست نسل‌های بعدی سپرده شود.

وی به ساخت 8 پلاتو در سطح استان اشاره کرد و افزود: امیدواریم تا پایان امسال و یا اوایل سال بعد، شاهد بهره‌برداری از پلاتوهای سنندج، مریوان، بیجار و دیواندره باشیم.

سپس هیئت داوران این دوره از جشنواره دست به کار شدند و در بخش بروشور از شعیب مکتبداری به خاطر بروشور نمایش رسن‌های گور و در بخش طراحی نور از بنیامین احمدی در نمایش بی‌حالی تقدیر کرد.

جایزه طراحی لباس و طراحی صحنه به رزگار خاطری در نمایش رخ در رخ و  جایزه بهترین موسیقی به‌صورت مشترک به حمیدرضا سرهنگی و احسان محتشم به خاطر موسیقی نمایش قرار تعلق گرفت.

لوح تقدیر و جایزه بخش بازیگر خردسال به ژوانا شاکری تقدیم شد و سحر فاتحی از نمایش کهنه زخم‌ها و مهسا رضایی بخاطر بازی در نمایش قرار شایسته تقدیر بخش بازیگری زن شناخته شدند.

هیئت داوری جشنواره، در بخش بازیگری زن رتبه نخست را به روژین نصرتی بازیگر نمایش رخ در رخ، رتبه دوم این بخش را به ثنا ناصری بازیگر نمایش‌ بی‌حالی و رتبه سوم بخش بازیگری را به پریسا قلی‌پور از نمایش کهنه زخم‌ها، تقدیم کرد؛ همچنین «رزگار خاطری بازیگر نمایش رخ در رخ، کژوان محمدی بازیگر نمایش بی‌حالی، کامران جباری بازیگر رسن‌های گور» نیز به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم بخش بازیگری مرد را کسب کردند.

هیئت داوران سی‌امین دوره جشنواره تئاتر استان کردستان در بخش بازیگری مرد از «مهدی صحرارو» به خاطر بازی در نمایش قرار و «روزبه قبادی» به خاطر بازی در نمایش کهن زخم‌ها تقدیر کرد.

رتبه اول بخش نمایشنامه‌نویسی به باقر سروش به خاطر نمایشنامه رسن‌های گور، رتبه دوم این بخش به پریسا قلی‌پور به خاطر نمایشنامه کهنه زخم‌ها و رتبه سوم به‌صورت مشترک به حسن ترقی به خاطر نمایش چند غروب مانده به شب و یونس صحرا به خاطر نمایشنامه نویسی قرار اختصاص یافت.

هیئت داوران این دوره از جشنواره در بخش کارگردانی، رتبه نخست را به «رزگار خاطری» کارگردان نمایش رخ در رخ، رتبه دوم را به «کامران جباری» کارگردان اثر رسن‌های گور و رتبه سوم را به «پریسا قلی‌پور» از نمایش کهنه زخم‌ها اختصاص دادند.

نمایش‌های برگزیده برای شرکت در جشنواره بین‌المللی فجر و حضور در جشنواره منطقه‌ای نیز شامل نمایش رخ در رخ و نمایش رسن‌های گور بودند.

به گزارش تسنیم؛ در پایان این مراسم رزگار خاطری کارگردان نمایش رخ در رخ، فریدون احمدی کارگردان نمایش ال کلاسیکو، بنیامین احمدی کارگردان نمایش بی‌حالی، علیرضا اسماعیلی کارگردان نمایش ماندن، پریسا قلی‌پور کارگردان نمایش کهنه زخم‌ها، فرشید کرمی کارگردان نمایش چند غروب مانده به شب، کامران جباری کارگردان رسن‌های گور و یونس صحرارو کارگردان نمایش قرار تقدیر شدند.

این جشنواره از 4 تا 7 آذرماه جاری با حضور هشت نمایش منتخب استانی به دبیری شهرام میرزایی در سنندج برگزار شد و «خسرو شهراز، پرویز فاضل‌نژاد و صابر نیک‌بخت» نیز کار داوری مرحله نهایی سی‌امین دوره تئاتر استان کردستان را عهده‌دار بودند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۸۰۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان