//
کدخبر: ۱۶۸۲۰۰ //

شرایط انتصاب مدیران استانی

نمایندگان مردم و اصحاب رسانه مواجه و چالش‌هایی ایجاد می‌کند که عواقب زیانبار آن متوجه استان می‌شود.

شرایط انتصاب مدیران استانی

سوالی که این روزها ذهن دلسوزان واقعی کرمانشاه را به خود مشغول نموده، انتصاباتی است که توسط استاندار محترم در سطح دستگاه‌های اجرایی صورت می‌پذیرد و در مواردی با مخالفت افراد، نمایندگان مردم و اصحاب رسانه مواجه و چالش‌هایی ایجاد می‌کند که عواقب زیانبار آن متوجه استان می‌شود. اگر بخواهیم در این زمینه عادلانه قضاوت کنیم همگی بایستی چند نکته را رعایت کنیم:

- فراموش نکنیم که مدیر ارشد استان (استاندار) مسئولیت کارا و اثربخش بودن برنامه‌های اجرایی را بر عهده دارد و این موضوع بر کسی پوشیده نیست. پس بایستی مدیرانی انتخاب نماید که از یک سو دارای تخصص و توانایی لازم و از طرف دیگر همراه و همسو با برنامه‌های مدیریت ارشد استان باشند.

- از سویی نباید فراموش کرد که وظیفه اصلی نمایندگان محترم مردم قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای آن است نه دخالت در انتخاب تیم مدیریتی استان.

- البته استاندار محترم بایستی انتصابات درون استان را از بین افراد متخصص، توانمند و هم راستا با اهداف مدیریت ارشد انجام داده و مادامی که افراد متخصص و واجد شرایط بومی وجود دارند از انتصاب مدیران غیر بومی جدا خودداری نموده و از ایجاد چالش و ابهام که مانع تحقق اهداف است خودداری نماید.

- نمایندگان محترم عملکرد مدیریت ارشد و مدیران دستگاه‌ها را رسد و مورد سنجش قرار داده و نواقص را به مدیر ارشد متذکر شوند.

- از انتصاب‌های قومی، جناحی و سفارش شده موردی از سوی افراد و حتی نمایندگان محترم جدا خودداری شود. در موارد خاص اگر فرد توانمندی مورد تأیید هر هشت نماینده استان بود، انتصاب صورت گیرد و در غیر این صورت انتصاب صورت نگیرد و از ایجاد تنش بین نمایندگان و ایجاد شائبه خودداری شود.

- در موارد خیلی استثنا که فرد واجد شرایط جهت انتصاب در پست مدیریتی در استان وجود ندارد! و یا وجود دارد اما فرد و یا افراد مورد نظر علی‌رغم دارا بودن شرایط هم راستا با تیم مدیریتی استان نیست، استفاده از مدیران واجد شرایط غیر بومی بلامانع است، اما انتصابات مدیران زیر مجموعه(معاونین، روسای ادارات، روسای گروه و ...) غیر بومی مطلقاً ممنوع اعلام شود.

- یکی از وظایف اصلی مدیریت ارشد استان شناسایی و تربیت مدیران بومی برای دوران آتی است و استفاده از مدیران بومی مزایای بسیاری در بر دارد، همان‌طور که در موارد محدود استفاده از نیروهای غیر بومی باعث ورود ایده‌های جدید به استان می‌شود و برای کلانشهری مثل کرمانشاه ورود مدیران قوی از استان‌هایی مانند تهران، کرج، اصفهان، مشهد، تبریز و خوزستان یقیناً ایده‌های جدیدی به همراه خواهد داشت و بایستی با استقبال همراه باشد، اما انتخاب و  انتصاب مدیران از استان‌های کوچک نه تنها ایده‌ای به همراه نخواهد داشت بلکه در کنار ایجاد شائبه، بی‌انگیزگی ، سرخوردگی و عدم همراهی مدیران داخلی را به همراه خواهد داشت.

امید است که هدف از انتصاب مدیران صرفاً تحقق اهداف حوزه‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای استان باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۸۲۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان