//
کدخبر: ۱۶۷۲۶۸ //
چرا با این همه امکانات نباید جوانان اشتغال یابند؟

تذکر آیت‌الله علما به مجمع نمایندگان استان کرمانشاه

ما خیلی وقت بنام مرصاد رورزی را بنام روز کرمانشاه را پیگیری کرده‌ایم و کار را پیش برده‌ایم و بارها هم پیگر آن بوده‌ایم که کرمانشاه را به عنوان استان جنگی معرفی نمایند.

تذکر آیت‌الله علما  به مجمع نمایندگان استان کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

تنی چند از اعضای مجمع نمایندگان استان کرمانشاه؛ آقایان حجت‌‌الاسلام سیدجواد حسین‌کیا نماینده مردم سنقر کلیایی، دکتر فرهاد تجری نمایند مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب، شهاب نادری نماینده مردم پاوه و اورمانات، احمد صفری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با آیت‌الله مصطفی علما نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه دیدار کردند.

PSX_20190213_101630

آیت‌الله مصطفی علما نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در نشست با نمایندگان ضمن تذکر با آنان تاکید کرد: هرچند نماینده یعنی قانونگذار و مجری نیست کار اصلی نمایندگان قانونگذاری است ولی مشکلات امروز کرمانشاه یکی و دوتا نیست، خیلی زیادتر شده است.

او افزود: سیلوهای استان کرمانشاه 150 میلیارد قیمت گذاشتند، چرا باید سیلوی 150 میلیاردی را به 23 میلیارد تومان واگذار کنند و آن هم طی شش ساله که به صورت اقساطی که قسط آن را پرداخت نماید.

 نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در این راستا به نمایندگان مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تذکر داد و گفت: چرا باید قوت مردم (نان مردم) دست افراد خصوصی داده شود این موضوعی است که بایستی هر چه زودتر جلویش گرفته شود. ما  که با خصوصی‌سازی مخالف نیستیم و  کسی هم مشکلی ندارد ولی اینجور 150میلیارد به 23 میلیارد این مفهم را دارد باید دست‌هایی پشت چرده باشد که حق مردم را پایمال می‌کنند این مشکل اصلی است.

آیت‌الله علما به عنوان شخص اول استان باز هم تاکید کرد: آب‌های چندین ساله هنوز مهار نشده است و هر بار مسئولان دستاندرکار می گویند دو ما تا سه ماه دیگر! پس مردم مرزنشین تا چه وقت باستی انتظار این وعدهای توشالی و پوچ مسئولان را بکشند.

 او بازهم نکته دیگری را متذکر شد و افزود: چرا باید از میادین مشترک نفتی کم برداشت بشود؟ ما در نفت‌شهر خیلی کم نفت برداشت می‌کنیم و برعکس کشور همسایه در همجواری آن از این میدان مشترک  روزانه خیلی بیشتر از ما نفت برداشت خواهد کرد در صورت کم برداشت کردن سهم نفت این استان به کشور همسایه جاری  خواهد شود و نفت این شهر حدر خواهد رفت به نظر شما این نشانه این نیست که ما غافل شده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: چرا چیزی که حق ماست را می‌برند ولی مسئولان توجه نمی‌کنند.

آیت‌الله علما ادامه داد: کرمانشاه استانی است که پتانسیل کشاورزی و گردشگری زیادی دارد اما در بخش کشاورزی استان کرمانشاه 900هزارهکتار زمین دیم  وجود دارد  که حاصلی ندارد با وجود این همه آب، رودخانه و سراب که کرمانشاه دارد این قابل مقیاس نیست که ما این همه آب رودخانه و زیرزمینی داریم و هزار بار در نشست‌های مختلف  تاکید هم کرده‌ام  وامروز هم بازهم می‌گویم  باید چیکار کنیم که اینقدر حدر رفت آب نداشته باشیم و بتوانیم زمین‌های دیم را آبی کنیم. 

او بازهم خطاب به بانک‌ها تذکر داد و افزود: بانک‌ها نباید اینقدر از مردم سختگیری کنند و زمان حضور آقای جهانگیری مدیران عامل آنان گفتند که مردم خوش حساب نیستند این هم علت دارد و هم منشا دارد چون بانک‌ها باید حمایت کنند و کار هست ولی مدیریت نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: من به شخصه دیدم که از آرد بلوط شیرینی بلوط خوشمزه‌ای درست کرده‌اند و در یاسوج هم بازهم دیدم که  نان‌ساجی کرمانشاهی از بلوط درست کرده‌اند و گذشته نیز زنان غیور و پر تلاش این استان کلاش قدیم که امروز به گیوه مشهور شده درست می‌کردند و در کارهای صنایع دستی کسب درآمد می‌کردند که هم می‌دوختتند و هم می‌فروختند.

آیت‌‌ علما ادامه داد:  آقایان نماینده به این نکته هم شما باید توجه کنید که اگر غار قوری‌قلعه اگر دست دیگران بود چه درآمدی از آن کسب می‌کردند و همین همدان را ببینید چه درآمدی از غار علیصدر کسب می‌کنند. اگر غار قوی‌قلعه دست کشور ترکیه و مصر بود با چه می‌کردند؟ پس نتیجه می‌گیریم ما که کشوری ثروتمندی هستیم اما مدیریت نداریم و خیلی حرف‌ها و پتانسیل‌ها  از لحاظ ثروت در دنیا داریم.

او افزود: اگر همین‌گلیم هرسین توجه شود خوب درآمدزایی دارد ولی باید نقشه 100سال و هشتاد سال ان را به روز کرد در جایی هم  نقش و نگارش را تغییر داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: حالا 25 موردخصوصی‌سازی شود نمایندگان نیز باید  بررسی کنند چرا جوابگو  نیستند و آقای که 150میلیارد به 23 میلیارد این پشت پرده دارد و 25 مورد یعنی است  که ثروت استان کرمانشاه را به تارج رفتن است، پتروشیمی را بررسی نمایند چرا توجه جدی به  آب‌های  مرزی نشده است و زمین‌های شهرستان‌های؛ ثلاث و باباجانی، گیلانغرب، قصرشیرین، سرپل‌ذهاب در بخش کشاورزی توانایی زیادی دارد و  کرمانشاه را هندوستان می‌کند یعنی 24 ماهه چهار کاشت از این زمین‌ها را برداشت کرد.

آیت‌الله علما ادامه داد: ما خیلی وقته بنام مرصاد رورزی را بنام روز کرمانشاه را پیگیری کرده‌ایم و کار را پیش برده‌ایم و بارها هم پیگر این بوده و هستیم که کرمانشاه هم به عنوان استان جنگی معرفی نمایند چون کرمانشاه از لحاظ تعدای شهدای مرد، زن، کودک، آزاده و جانباز خیلی به انقلاب و کشورمان تقدیم کرده که حق این مردم کرمانشاه است باید پیگیری کنیم و آن را با توجه به خسارات که در طول جنگ متحمل شده و از طرفی هم ایثارگری‌ها و مقاومت‌های مردم این دیار منطقه جنگی اعلام نمایند.

حجت‌الاسلام سیدجوادحسینی‌کیا نماینده مردم سنقرو کلیایی هم در این دیدار گفت: بودجه سال آینده کرمانشاه افزایش یافته و رتبه بالاتری به کرمانشاه اختصاص یافته است که با همدلی و وحدت نمایندگان این مهم رخ داد و یک مورد که باعث توجه بیشتری شود و افزایش اعتبار داشته باشیم بحث خسارات زیادی بود که از طریق زلزله به استان وارد شد.

او افزود: سال آینده در حوزه مالیاتی هم که سهم ما افزایش پیدا نکرده است.

نماینده مردم سنقرو کلیایی گفت:ما هم به عنوان نمایندگان گله‌مندیم در بخش روستایی اشتغال جزو چهارمین استان کشور هستیم و یک میلیارد و نیم پارسال اعتبار اختصاص یافته است.

حسینی‌کیا ادامه داد: هفت هزار میلیارد تومان صندوق توسعه قرار به بخش روستایی کمک کنند و هفت میلیارد دیکر نیز سهم بانک‌هاست که این 14 هزار میلیارد تومان هنوز متاسفانه استان کرمانشاه اعتباری جذب نکرده است که در این راستا  یک بخش بانک‌ها همراهی نکردند و بخشی هم خود مردم. ولی سختی‌گیری بانک‌ها خیلی زیاد است.

 سایر نمایندگان نیز در این دیدار در به مشکلات بخش حوزه استحفاظی خود پرداختند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۷۲۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان