//
کدخبر: ۱۴۸۹۸۳ //

موقعیت جغرافیایی بی‌بدیل همدان به‌علت نقشه ریلی راه

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: کارمندان شهرداری مظلوم‌اند و باید بتوانیم وضعیت کارکنان شهرداری در سرتاسر کشور برطرف کنیم.

موقعیت جغرافیایی بی‌بدیل همدان به‌علت نقشه ریلی راه
به گزارش فرتاک نیوز،

«حمیدرضا حاجی‌بابایی» شامگاه پنج‌شنبه 8 آذر در نشست مشترک روسای شوراهای اسلامی و کلان‌شهرها و شهرهای مراکز استان‌ها در همدان، اظهار کرد: مقام معظم رهبری وقتی به همدان تشریف آوردند فرمودند «شهری با تاریخ همدان امروز در دنیا سرپا نیست»، این شهر 3300 سال قدمت آن است و شهری در دنیا با این قدمت که هم‌اکنون مدنیت داشته باشد نداریم.

وی با بیان این‌که همه استان‌های ما افتخارات بزرگی دارند، ادامه داد: این استان به‌علت موقعیت جغرافیایی تاریخی از وضعیت ویژه‌ای برخوردار است به طوری‌که موقعیت جغرافیایی همدان امروز به‌علت نقشه ریلی راه و نقشه توسعه وضعیت بی‌بدیلی دارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از نظر ریل قوانین مصوب، همدان در یک جایگاهی قرار دارد و با وجود راه‌آهن «تهران - همدان» تا قصرشیرین، راه‌آهن «همدان - سنندج» تا مرز بازرگان، راه‌آهن «همدان - زنجان - سنقر - ملایر- همدان» به جنوب تبدیل به مرکزی می‌شود که تقریباً همه کشور را از نظر ریلی متصل می‌کند هم‌چنین در مسیر کربلا قرار گرفتن امتیاز خاصی به این شاهراه می‌دهد.

حاجی‌بابایی افزود: پروژه‌های گردشگری در این استان در حال اجراست و مسئولان ما موفق شدند که زیرساخت‌های گردشگری را به شدت افزایش دهند.

وی با اشاره به این‌که همدان امروز به‌عنوان یک کلان‌شهر است، افزود: این مسأله از سال ۸۸ مصوبه دارد و کارهای خوبی هم در حال انجام است اما باید مجلس و دولت را برای نجات این کلان‌شهرها و جمعیت متراکم آن‌ها را یاری برساند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در قوانین کشور تاکنون با چنین شدتی به مسائل شهری پرداخته نشده اما به مدیریت، هدایت و کمک نیاز دارد.

حاجی‌بابایی افزود: یکی از ویژگی‌های استان همدان این است که هیچ صدای اختلاف در آن وجود ندارد و همه یک صدا، یکپارچه به توسعه استان فکر می‌کنند.

وی یادآور شد: کارمندان شهرداری مظلوم‌اند باید بتوانیم وضعیت کارکنان شهرداری در سرتاسر کشور برطرف کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۸۹۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان