//
کدخبر: ۱۶۲۵۴۵ //

مشکلات واردات چوب، ۲۰ هزار ملایری را بیکار می‌کند

نایب رئیس کمیسیون قضایی و‌حقوقی مجلس شورای اسلامی ‌گفت: اگر ما با کمک سازمان شهرک‌ها و وزارت صنعت و‌معدن موفق به تامین تسهیلات برای واردات چوب نشویم حدود ۲۰ هزار منبت کار ملایری بیکار می‌شوند .

مشکلات واردات چوب، ۲۰ هزار ملایری را بیکار می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

 محمد کاظمی شامگاه چهارشنبه در جلسه بررسی موانع و‌ مشکلات واحدهای تولیدی مبلمان خوشه صنعتی ملایر اظهار داشت: این روزها تامین مواد اولیه مهم‌ترین مشکل صنعت مبل و‌منبت ملایر است.

وی تصریح کرد: ما شرایط کشور را می‌دانیم اما اگر نتوانیم با کمک سازمان شهرک‌ها و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای واردات چوب تسهیلات مناسبی تامین کنیم نزدیک 20 هزار منبت‌کار فقط در ملایر بیکار می‌شوند.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و‌حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحث تحریم‌ها عملا تجارت و صنعت ما را دچار مشکل کرده و واردات ارز ما به لحاظ مشکلات محدود شده و‌ کالا دسته بندی شدند تصریح کرد: متأسفانه در بحث مبل و‌ منبت نیز وارد کنندگان ما که الزاما باید چوب مورد نیاز خود را از خارج وارد کنند نمی‌توانند از این امتیاز ارز 4200 تومانی استفاده کنند.

کاظمی گفت: برای تامین ارز توسعه کارخانجات بافتینه ملایر که حاصل توسعه آن تولید پارچه‌های مورد نیاز پزشکی و اتاق عمل است، ابراز کرد: اگر این توسعه ایجاد شود بدون شک تا درصد زیادی از واردات این محصولات بی‌نیاز می‌شویم.

وی ابراز کرد: ما نمایندگان ملایر طی جلسه‌ای که با رئیس بانک مرکزی داشتیم هر چه تلاش کردیم که بتوانیم تسهیلاتی هر چند اندک برای واردات ماشین آلات این کارخانه دریافت کنیم دکترهمتی قبول نکردند .

نایب رئیس کمیسیون قضایی و‌حقوقی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امیدواریم حضور مهندس لاهوتی منشا خیر و برکت در ملایر شود اظهارداشت: شهرستان ملایر دارای پنج شهرک صنعتی است که دو شهرک مبلمان حاجی آباد و شهرک‌ مواد غذایی سامن که در بحث خیار شور و زیتون و مواد غذایی است از فعال‌ترین شهرک‌های ملایر هستند .

کاظمی با اشاره به اینکه سه شهرک دیگر ملایر شامل شهرک صنعتی امام رضا(ع)، کارخانجات سیلیس و فرو سیلیس و شهرک صنعتی شوشاب ملایر است، ابراز کرد: به دلیل مشکلاتی که در فراروی صنعت کشور است تعداد زیادی از واحدهای شهرک شوشاب ملایر به تعطیلی کشیده شده است.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی کشور باید به تولیدات داخلی اهمیت ویژه‌ای دهیم، ابراز کرد: شهرک‌های مبل و‌ منبت شهرستان یکی از شهرک‌های ریشه‌دار است که حدود 12 هزار نفر به طور مستقیم و20 هزار نفر به طور غیر مستقیم در این صنعت مشغول هستند.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و‌حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اولویت‌ها ، ظرفیت‌ها و دستاوردهایی که هنرمندان و منبت‌کاران ملایری داشتند طی دو سال گذشته عنوان شهر ملی مبل و ‌منبت ایران به نام این شهرستان ثبت شده است .

کاظمی با اشاره به اینکه هم اکنون پیگیرثبت جهانی منبت ملایر هستیم و پرونده این موضوع در سازمان میراث فرهنگی و‌گردشگری فعال است اظهار داشت: در راستای اعطای تسهیلات،بانک سرمایه همراهی لازم را دارد اما نیاز به روان سازی است و امیدواریم در این راستا شرکت شهرک‌ها مساعدت و همت والایی داشته تا بتوانیم برای رفع مسائل و ‌مشکلات منبت کاران و واردات چوب اقدامات مطلوبی اتخاذ کنیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم از تخصص و تجارب مهندس لاهوتی در راستای ممنوع شدن واردات مبل به‌کشور استفاده‌ کنیم، تصریح کرد: خواهشمندیم سازمان شهرک‌ها یک نمایشگاه دائمی برای عرضه مبل با توجه به برگزاری جشنواره‌های ملی شدن هر ساله این صنعت در شهرستان ایجاد کند تا خریداران بتوانند کالاهای مورد نیاز خود را تهیه کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۲۵۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان