//
کدخبر: ۱۴۳۳۵۶ //

حضور برگزیده‌های تئاتر دانش‌آموزی در جشنواره کودک

سه نمایش برگزیده جشنواره تئاتر دانش‌آموزی کشور در بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک‌ونوجوان حضور خواهند داشت.

حضور برگزیده‌های تئاتر دانش‌آموزی در جشنواره کودک
به گزارش فرتاک نیوز،

در جلسه مشترک دبیر بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با مدیرکل و مسئولان فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش تهران پیرامون امکان حضور سه نمایش برگزیده جشنواره تئاتر دانش‌آموزی کشور در جشنواره گفت و گو شد. در این جلسه حضور نمایش های برتر دانش آموزان جشنواره کشوری وزارت آموزش و پرورش در بخش غیر رقابتی جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان مورد تایید قرار گرفته و هماهنگی های لازم اولیه در این خصوص بررسی شد.

این نشست با حضور علی رمضانی، مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی، زهرا مظفر، معاون مدیرکل، وحیدرضا قناعتیان، کارشناس هنرهای نمایشی اداره کل، مریم کاظمی دبیر جشنواره تئاتر کودک، اردشیرصالح پور قائم مقام و مشاور دبیر جشنواره، حسن آقایوسفی، معاون پرورشی و فرهنگی استان همدان و دیگر اعضا در سالن جلسات معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

دبیر بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک‌ونوجوان در این نشست گفت: شعار این دوره «کودک و حقوق اجتماعی» است. این شعار به گروه خاصی مربوط نمی‌شود و تمام کودکان جامعه را در بر می‌گیرد. درنتیجه امسال استثنائا از تمام پیشنهادها استقبال کردیم و در کنار فراخوان با دید بازتر، تمام آثار را به‌همراه اردشیر صالح‌پور دیدیدم. یک نمایش از سوی کانون اصلاح تربیت پیشنهاد شد که توسط نوجوانان مددجو آماده شده و برای شرکت در جشنواره انتخاب شده است.

وی در ادامه افزود: در بخش تئاتر دانش‌آموزی سه نمایش از همدان حضور دارد و سه نمایش دیگر هم از سوی آموزش‌وپرورش پیشنهاد شده بود به این بخش اضافه شده است.

* امام جمعه موقت تهران و وزیر آموزش و پرورش امشب به تماشای رسول می‌نشینند

در آخرین شب اجرای نمایش «رسول» به نویسندگی حمیدرضا نعیمی و کارگردانی سعید اسماعیلی، سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران و سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش به تماشای این اثر نمایشی می‌نشینند.

به جز نعیمی، حبیب دهقان‌نسب و کاظم هژیرآزاد که ایفاگر نقش‌های اصلی این نمایش هستند، مسعود رحیم‌پور، پژمان کاشفی، علی پاکزاد، رضا جهانی، سعید مردی، هاشم آذرهوا، بهزاد ابراهیمی، بهار کریم‌زاده و.... در نمایش رسول به عنوان بازیگر حضور دارند. این نمایش را گروه نمایشی «فصل شیدایی» که پیش از این در تهران و ۱۲ استان دیگر روی صحنه رفت، اجرا می‌کنند و با بیش از ۱۷۰ هنرور به عنوان یکی از پرشمارترین نمایش‌ها در زمینه حضور بازیگران شناخته می‌شود.

* اعلام اسامی راه‌یافتگان به جشنواره تئاتر کوتاه کیش

هیات بازبین نخستین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه «کافه/ساحل» کیش، علی عابدی، سامان خلیلیان، محمدرضا سلمانیان، رامین جوشعار،عباس دوست قرین ، پس از تماشا و بررسی  ۱۹۹  فیلمِ نمایش های متقاضی حضور در جشنواره از سراسر کشور در نهایت ۱۲ اثر نمایشی را برای دو بخش کافه و ساحل بدون اولویت انتخاب کردند.

۱)نمایش زنگ به کارگردانی صالح علوی زاده از تهران

۲)نمایش اینجا زادگاه من بود به کارگردانی مهدی مهرابی از اراک

۳)نمایش ملمداس به کارگردانی مهرنوش بلمه از تهران

۴)نمایش زندگی در اعماق اقیانوس به کارگردانی زهرا مریدی از تهران

۵)نمایش دیگه هیچی نمونده به کارگردانی احمد صمیمی از تهران

۶)نمایش عنکبوت به کارگردانی شادان زیدآبادی از شیراز

۷)نمایش قهقرا به کارگردانی امیرحسین شفیعی از تهران

۸)نمایش عروسکهای من به کارگردانی فرامرز غلامیان از شاهین شهر

۹)نمایش زباله ایسم به کارگردانی شاهد علوی از تهران

۱۰)نمایش بر پهنه کافه به کارگردانی مهرنوش نراقی از تهران

۱۱)نمایش آواره به کارگردانی حامد عالمی پور از بجنورد

۱۲)نمایش عروس دریا به کارگردانی مصطفی فراهانی از تهران

نخستین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه «کافه/ساحل» کیش به دبیری عباس نجاری از تاریخ ۲۰ تا ۲۲ آبان ۹۷ در جزیره کیش برگزار می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۳۳۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان