//
کدخبر: ۱۰۱۲۱۱ //
با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی انجام شد؛

مشارکت ارتش جمهوری اسلامی ایران در برگزاری هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی

ارتش جمهوری اسلامی ایران خواستار همکاری با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در برگزاری هشتمین جشنواره بین المللی کتابخوانی رضوی شد.

مشارکت ارتش جمهوری اسلامی ایران در برگزاری هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، به دنبال موفقیت های پیشین نهاد در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی و ترویج فرهنگ کتابخوانی از طریق بسط سیره رضوی در جامعه، ارتش جمهوری اسلامی ایران خواستار مشارکت در برگزاری هشتمین جشنواره بین المللی کتابخوانی رضوی شد.

بر این اساس مقرر شد مجموعه ارتش با داشتن ۳۵۰ کتابخانه مستقر در مراکز اداری، آموزشی و مسکونی این سازمان در برگزاری هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی مشارکت کند. نهاد نیز ۲۴۵۰ جلد کتاب از منابع این جشنواره (شامل ۳۵۰ سری از منابع)، ۱۰ هزار و پانصد برگه نقاشی، ۱۴ هزار برگ پاسخ‌نامه و قریب به ۳۵۰۰ فرم مشارکت به‌صورت خانوادگی در اختیار این سازمان قرار داد. همچنین مجموعه اقلام فرهنگی شامل پوستر، بنر و تیزر هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی نیز به‌منظور اطلاع‌رسانی در اختیار ارتش قرار گرفت.

لازم به ذکر است پیشینه همکاری نهاد و ارتش جمهوری اسلامی ایران به سال‌های گذشته و امضای تفاهم‌نامه‌ای برمی‌گردد که به‌موجب آن مقرر شد ۷۰ باب از کتابخانه‌های ارتش در قالب مشارکتی اداره شود.

گفتنی است، جشنواره کتابخوانی رضوی از مجموعه جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع)، فعالیت خود را از ششمین دوره برگزاری زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آغاز کرد. در هشتمین دوره این جشنواره ۷ عنوان کتاب با موضوع سیره امام رضا علیه‌السلام در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگ‌سال» معرفی شده است. کتاب‌های «مهمان خراسان» نوشته سعید بیابانکی از انتشارات به‌نشر و «مژده گل» نوشته محمود پوروهاب از نشر جمکران با موضوع داستان‌هایی از زندگی امام رضا (ع)، منابع ویژه رده سنی کودک (۱۱-۴ سال)؛ کتاب‌های «مسافر هشتم» با موضوع امام رضا (ع) و «کاش تو را می‌دیدم» با موضوع حضرت معصومه (س) نوشته مژگان شیخی از نشر قدیانی، منابع ویژه رده سنی نوجوان (۱۷-۱۱ سال) و «ماه هشتم» اثر مهدی غلامعلی از نشر دارالحدیث با موضوع امام رضا (ع)، «مهر ولایت در آسمان ایران» اثر آیت‌الله کریمی جهرمی از نشر بوستان کتاب با موضوع امام رضا (ع) و «به سپیدی یک رؤیا» اثر فاطمه سلیمانی از نشر کتاب نیستان با موضوع حضرت معصومه (س) منابع ویژه رده سنی بزرگ‌سال است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۱۲۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان