//
کدخبر: ۱۰۰۵۱۶ //

پروانه معصومی: دوست دارم از مبلغان جشنواره کتابخوانی رضوی باشم

پروانه معصومی گفت: من در تهران زندگی نمی کنم و در یک روستا ساکن هستم اما اگر به شهر بیایم علاقمندم که یکی از مبلغان جشنواره کتابخوانی رضوی باشم و حتی در آن شرکت کنم.

پروانه معصومی: دوست دارم از مبلغان جشنواره کتابخوانی رضوی باشم
به گزارش فرتاک نیوز،

پروانه معصومی بازیگر برجسته سینما و تلویزیون در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در خصوص کتاب و کتابخوانی گفت: کتاب خواندن یک عادت است که باید از سنین کودکی در افراد نهادینه شود. کودکان هنگامی که پدر و مادر خود را در حال مطالعه می بینند به سمت کتاب و کتابخوای جذب می شود.

وی ادامه داد: هیچکس را نمی توان بلاجبار کتابخوان کرد اما هرکسی وقتی شروع به کتاب خواندن کند کم کم با کتاب انس می گیرد و کتاب تبدیل به دغدغه او می شود. همانطور که حضرت آقا فرمودند بهتر است کتاب خواندن را با رمان شروع کنیم چراکه جذابیت رمان ما را به کتابخوانی علاقمند می کند و کم کم عادت کتابخوانی در ما ایجاد می شود و بعد می توانیم سیستماتیک مطالعه کنیم و در یک مسیر مشخص مطالعه کنیم.

معصومی تصریح کرد: کتاب خواندن دانش انسان را افزایش می دهد و اگر قرار است در محفلی اظهار نظری کنیم کتاب باعث می شود که ذهن مان تو خالی نباشد و بر اساس دانش مان سخن بگوییم.

این بازیگر برجسته با اشاره به تاثیر کتابخانه ها در سطح مطالعه کودکان و نوجوانان عنوان کرد: عضویت در کتابخانه ها می تواند یکی از عوامل ترغیب کوکان و نوجوانان به سمت کتاب و کتابخوانی باشد. از این جهت که در بین آنها رقابت در امر مطالعه ایجاد می شود و به خواندن کتاب هایی که دوستان شان خوانده اند تشویق می شوند و همینطور می توانند کتاب های خوب را به یکدیگر معرفی کنند.

معصومی با تاکید بر اهمیت جشنواره کتابخوانی رضوی اظهار داشت: جشنواره های کتابخوانی از جمله جشنواره کتابخوانی رضوی نیز می تواند در افزایش سطح مطالعه در جامعه و به خصوص در میان کودکان و نوجونان موثر باشد و همچنین جشنواره کتابخوانی رضوی نسل اینده را با سیره امام رضا(ع) آشنا می کند.

وی در ادامه افزود: بهتر است که در این جشنواره تبلیغات گسترده و واقعی صورت بگیرد و افراد کتابخوان و اهالی کتاب پای کار باشند و برای این جشنواره تبلیغات کنند چراکه وقتی مردم تبلیغات را از جانب افراد کتابخوان دریافت کنند بیشتر به این جشنواره اقبال نشان می دهند. من در تهران زندگی نمی کنم و در یک روستا ساکن هستم اما اگر به شهر بیایم علاقمندم که یکی از مبلغان جشنواره کتابخوانی رضوی باشم و در آن شرکت کنم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وقت های اضافی مان را البته اگر موبایل ها وقتی اضافی برای ما باقی گذاشتند به کتاب خواندن بپردازیم و کتاب های مورد علاقه مان را مطالعه کنیم و به فرمایش حضرت آقا با رمان خواندن آغاز کنیم.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۰۵۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان