//
کدخبر: ۴۱۲۸۷۱ //
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه:

نداشتن مهارت ارتباطی بین زوجین بیشترین عامل طلاق در استان است/بیش از ۴۰۰ متقاضی در صف فرزند‌خواندگی قرار دارند

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: نداشتن مهارت ارتباطی بین زوجین بیشترین عامل طلاق در استان است.

 نداشتن مهارت ارتباطی بین زوجین بیشترین عامل طلاق در استان است/بیش از ۴۰۰ متقاضی در صف فرزند‌خواندگی قرار دارند
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه به مناسبت هفته بهزیستی امروز( ۲۸ تیرماه) برگزار شد.

بهزیستی با ۵۲ ماموریت و ۱۶۱ ریز‌فعالیت جز دستگاه‌های پر ماموریت است

بهزاد شهبازی در ابتدای این جلسه اظهار کرد:  بهزیستی با ۵۲ ماموریت و ۱۶۱ ریز فعالیت جز دستگاه‌های پر ماموریت در استان است که در حوزه‌های زنان، کودکان، سالمندان، معلولین، افراد بهبود یافته از آسیب، و آسبب‌دیدگان اجتماعی فعالیت می‌کند.IMG_20230720_162053

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه مسائل کلان حوزه بهزیستی در استان را اعتیاد، پیری‌جمعیت، خودکشی، مسکن و اشتغال مددجویان عنوان کرد و افزود: از آغاز خدمتم تا‌کنون سیاست بهزیستی را بر پایه چابک‌سازی و واسپاری خدمات به بخش خصوصی بنا نهاده‌ایم و در این زمینه قصد داریم ۵۳۰ خدمت را به بخش خصوصی و موسسات واگذار نماییم‌.

توانایی نگهداری ۱۵۰۰ معتاد متجاهر نیز مهیا شده است

وی در ادامه اشاره‌ای به ظرفیت نگهداری معتادین متجاهر در استان داشت و گفت:در حال حاضر در دو مرکز ماده ۱۶ و شهرداری کرمانشاه ۱۲۰۰ معتاد متجاهر نگهداری می‌شوند و توانایی نگهداری ۱۵۰۰ معتاد متجاهر نیز مهیا شده است.

 آمادگی نگهداری ۱۰۰۰ معتاد متجاهر دیگر در شهرستان کنگاور مهیا خواهد شد

شهبازی با اشاره به اینکه قرار است در شش کیلومتری شهرستان کنگاور مکانی ۲۰ هکتاری را به عنوان مرکز نگهداری معتادین متجاهر راه‌اندازی شود نیز گفت:این مکان آمادگی نگهداری یکهزار معتاد متجاهر را دارد که پس از گذراندن شش ماه در کمپ ماده ۱۶ می‌توان آنها را در این مکان اسکان داد و در جهت توانمند سازی و بازگرداندن آنها به جامعه تلاش کرد.

هزینه نگهداری روزانه هر معتاد متجاهر در مراکز بهزیستی ۶۲ هزار تومان است

وی هزینه نگهداری روزانه هر معتاد متجاهر در مراکز بهزیستی را ۶۲ هزار تومان عنوان کرد و گفت:  خانواده‌ها پذیرای ۴۰ درصد از معتادین متجاهر استان نیستند، همچنین ۱۰ درصد معتادین متجاهر استان مهاجر هستند و ۹۰ درصد آنها زباله‌گردی می‌کنند.

 کرمانشاه رتبه ۱۸ کشوری در زمینه طلاق را به خود اختصاص داده است 

شهبازی در گوشه دیگری از سخنانش اشاره‌ای به رتبه استان در زمینه طلاق داشت و گفت: طی شش سال گذشته تا کنون آمار طلاق در استان ثابت مانده و تغییری نداشته است و رتبه ۱۸ کشوری به کرمانشاه اختصاص یافته است.

بیشترین عامل طلاق در استان مربوط به نداشتن مهارت ارتباطی بین زوجین است

وی بیشترین عامل طلاق در استان را مربوط به نداشتن مهارت ارتباطی بین زوجین عنوان کرد و افزود: دومین عامل طلاق در استان مربوط به وضعیت روانی، روانشناختی و معیشتی است و سومین عامل نیز اعتیاد می‌باشد.

نرخ سازش طلاق در استان کرمانشاه ۲۶ درصد است

 به گفته مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه نرخ سازش طلاق در استان ۲۶ درصد است و  ۱۰۷ مرکز مشاوره در استان فعال هستند که از این تعداد ۵۱ مرکز با موضوع طلاق فعالیت می‌کنند.

هزینه نگهداری معلولین در مراکز توانبخشی بهزیستی ماهیانه یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان است

 این مسئول در ادامه تعداد افرادی که در مراکز توانبخشی بهزیستی استان نگهداری می‌شوند را ۱۳۰۴ نفر عنوان کرد و بیان داشت: هزینه نگهداری این تعداد از افراد بصورت ماهیانه یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان است.

به زودی مرکز توانبخشی بهزیستی در کنگاور راه‌اندازی می‌شود

وی تعداد مراکز توانبخشی در کرمانشاه را ۱۷ مرکز عنوان کرد و گفت: مرکز جدید نگهداری بیماران اعصاب و روان به تازگی در شهرستان اسلام‌آباد‌غرب افتتاح شده و در هفته‌های آینده نیز مرکز دیگری در شهرستان کنگاور افتتاح خواهیم کرد.

۴۰ مرکز توانبخشی روزانه، در کرمانشاه مستقر هستند

شهبازی همچنین تعداد مراکز روزانه با ارائه خدمات تخصصی همچون فیزیوتراپی، کار‌‌درمانی، گفتار درمانی در حوزه کودکان، شنوایی سنجی، اُتیسم و نگهداری سالمندان را ۴۰ مرکز عنوان کرد و گفت: همچنین در مرکز شهرستان ثلاث باباجانی به ۷۰ کودک نیازمند کاردرمانی به صورت روزانه خدمات رسانی می‌شود.

هزینه نگهداری سالمندان در مراکز روزانه، ماهیانه ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است

به گفته مدیرکل بهزیستی استان هفت مرکز نگهداری روزانه سالمندان در کرمانشاه و یک مرکز در شهرستان سرپل‌ذهاب با هزینه ماهیانه ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در حال فعالیت هستند و در حال حاضر نیز مجوز راه‌اندازی یک مرکز دیگر در شهرستان اسلام‌آباد غرب اخذ شده که در تلاشیم مجوز راه‌اندازی دو مرکز نگهداری روزانه سالمندان در شهرستان سنقر و کنگاور را نیز دریافت نماییم.

 دالاهو مسن‌ترین و ثلاث باباجانی جوانترین شهر استان است

این مسئول رتبه سالمندی استان کرمانشاه را هفتم کشوری اعلام کرد و افزود: شهرستان دالاهو مسن‌ترین شهر و ثلاث باباجانی جوانترین شهر استان است.

پشت نوبتی‌های بهزیستی استان برای دریافت مستمری به صفر رسیده است

وی اشاره‌ای هم به تعداد پشت‌نوبتی‌های بهزیستی برای دریافت مستمری داشت و گفت: خوشبختانه تعداد پشت نوبتی‌های بهزیستی در سال ۱۴۰۱ از دو هزار و ۵۴ نفر به صفر رسید و اگر پشت نوبتی اضافه شده مربوط به سال‌جاری است.

هشت مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست یا بد سرپرست در کرمانشاه مستقر هستند

شهبازی تعداد مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست یا بد سرپرست را نیز هشت مرکز عنوان کرد و افزود: این کودکان در بخشهای قرنطینه، خانه امن و خانه سلامت نگهداری می‌شوند.

این مسئول تعداد کودکانی تازه متولد شده تا ۷ سال که در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند را ۲۲ کودک عنوان کرد و گفت: از این تعداد هفت نفر دارای شرایط ویژه هستند و در تلاشیم تا در زمینه فرزند‌خواندگی این موضوع را جا بیندازیم.

بیش از ۴۰۰ متقاضی در صف فرزند‌خواندگی قرار دارند

وی همچنین از واگذاری ۴۰۰ کودک معلول و نیازمند درمان به خانواده‌های متقاضی فرزند‌خواندگی طی سال گذشته در کشور خبر داد و گفت: هم اکنون بیش از ۴۰۰ متقاضی در صف فرزند‌خواندگی قرار دارند.

متقاضی فرزند‌ خواندگی برای این کودکان ۷ تا ۱۲ سال در استان کم است

شهبازی چالش موجود در بهزیستی در زمینه فرزند‌خواندگی را کودکان ۷ تا ۱۲ سال عنوان کرد و بیان داشت: متقاضی فرزند‌ خواندگی برای این کودکان که عمدتا محصول طلاق هستند وجود ندارد.

طرح ۱۶۰ واحد مسکن مددجویی هرسین تا هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل بهزیستی استان اشاره‌ای هم به موضوع مسکن مددجویان تحت حمایت بهزیستی داشت و گفت: تفاهم‌نامه‌ خوبی با قرارگاه امام‌حسن مجتبی (ع) برای ساخت ۲۶ هزار مسکن مددجویی کمیته‌امداد و بهزیستی منعقد شده که امیدواریم به زودی انجام شود همچنین طرح ۸۲ واحدی بهزیستی که ۴۰ واحد آن سال گذشته به بهره‌برداری رسیده بود امسال به اتمام رسید و در تلاشیم پروژه ۱۶۰ واحدی شهرستان هرسین نیز که بیش از ۱۳ سال متوقف شده بود و هم اکنو کار محوطه سازی آن در حال انجام است تا هفته دولت به بهره‌برداری برسد.

وی تعداد افراد تحت پوشش بهزیستی که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند را هشت هزارو ۲۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد چهار هزارو ۷۰۰ نفر تایید و برای ۷۴۷ نفر نیز تخصصیص پروژه تایید شد و ۷۸۲ پروژه نیز در دست احداث و واگذاری قرار دارد.

 تسهیل‌گری اشتغال ۴۲۷۵ مددجوی بهزیستی در سال ۱۴۰۱

مدیرکل بهزیستی استان همچنین میزان تسهیلات مصوب اشتغال در سال ۱۴۰۱ را ۴۱۱ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این میزان۳۴۳ میلیارد تومان جذب شد و تا امروز  ۴۲۷۵ مورد تسهیل‌گری در اشتغال مددجویان انجام گرفته است.

شهبازی همچنین میزان تسهیلات قرض‌الحسنه تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۲ را ۲۰۵ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: از این مبلغ ۱۰۶ میلیارد تومان تخصیص یافت و یکهزار نفر نیز به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

 ثبت چهارهزار و ۴۸۳ تماس با سامانه ۱۲۳ اورژانس اجتماعی بهزیستی کرمانشاه

وی در پایان با معرفی سامانه شبانه‌روزی ۱۲۳ اورژانس اجتماعی بهزیستی بیشترین تماس با این سامانه را مربوط به کودک آزاری، همسر آزاری، اختلافات خانوادگی و خودکشی عنوان کرد و بیان داشت: طی سال گذشته ۳۶‌‌هزار تماس تلفنی، و در سه‌ماهه سال جاری نیز چهارهزار و ۴۸۳ تماس ازطریق شهروندان با این سامانه برقرار شده است و به صورت میانگین مددکاران اورژانس اجتماعی‌ظرف نهایتا مدت ۴۵ دقیقه با توجه به بعد مسافت خود را به محل مورد نظر می‌رسانند.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۲۸۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان